Sint på ''pluss''pappa

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Min datter på 3 har plutselig begynt å bli så sint mot min samboer.
Vi har bodd sammen alle 3 i 2 år og de kom strålende overens tidligere.
Men for ca 5 mnd siden begynte hun å skulle ''holde han utenfor''. ''Bare mamma'' skal legge og hun blir eitranes sint hvis han gjør det - enda vi forsøker å si at hvis han kan legge henne skal de lese 2 bøker i stedet for 1 osv.

Av og til sier hun ''jeg liker ikke deg og jeg elsker ikke deg''. Vi har forsøkt å ignorere det men da det ble verre og skjedde oftere (flere ganger om dagen) begynte vi å forklare at det ''ikke var koselig sagt'' osv og det hjalp heller ikke så nå sier jeg bare ''sånn vil jeg ikke høre''. Etter at jeg begynte å slå veldig hardt ned på det så har det blitt litt bedre men det er der litt av og til for det. Og det er spesielt legginga med han som er et problem da hun blir rasende på badet og det av og til ender med at jeg gir etter og tar over for det jeg rett og slett ikke makter å høre på all hyling og skriking og ''dumming'' som hun roper.

Hun ber om unnskyldning når ting roer seg men det er så trist når det står på som verst.
Jeg tror jo at det kan komme litt av at det til tider er mye meg og henne siden han er bortreist i jobbforbindelse men forstår ikke hvorfor det plutselig ble sånn.
Hun er ikke sjalu på oss som jeg vet om og vi har så og si ikke noe form for kroppskontakt foran henne og det er som det ''alltid'' har vært foran henne.

Når de er alene en dag har de det helt topp men det skjer nok oftere om jeg er i nærheten for da er ikke han bra nok på en måte...

Jeg er også gravid men hun gleder seg veldig til lillebror kommer og hun har 0 grunnlag for å føle seg ''utenfor'' i den forbindelse. Det begynte også før vi fortalte om lillebror...

Håper på noen smarte tips/ gode råd.
 
Back
Topp