Sint og forbanna!

Cilie91

Forelsket i forumet
MAI 2013
Det er rart at en liten ting kan ødelegge hele humøret og dagen. Etter jeg ble gravid har jeg blitt sjokkert gang på gang av hva folk tillater seg å si, spørre om og fysiske tilnærminger de gjør!!

På jobb i dag kommer ei ansatt fra en annen avdeling som jeg bare har hilst på en gang før, "angriper" magen min og koser, klemmer og stryker leeenge, og det første hun sier til meg er: "Her må det jo være flere?".
Og jeg bare, sjokkert, eeeh... Nei. Venter EN liten gutt i mai..

Hva med å hilse normalt, si noe sånt som "å så koselig, hvor langt er du på vei?" Eller i den dur, ja.. Herregud :( Jeg er 32 uker på vei, har gått opp 13 kg og føler meg diger fra før av, men vil jo ikke høre sånne kommentarer.. :p og: IKKE TA PÅ MAGEN MIN, har jeg så lyst å skrike. Men er redd for å fornærme noen :p Åååå....

Hormoner ass, det gjør meg mer sensitiv.. Men det føles så ugreit! Som sagt, helt sjokkert over adferden til folk etter jeg ble gravid!!!

Andre?

Er helt enig i det du sier, det virker som at folk tror både det ene og det andre er alright når man er gravid. Har heldigvis ikke opplevd at noen bare kommer å tar på magen... da hadde jeg garantert reagert og sagt ifra... ! Liker ikke når folk jeg ikke kjenner kommer innenfor mitt personlige område:P
Nei jeg hadde bare sagt ifra jeg... tror faktisk ikke jeg hadde klart å la være, har opplevd det nå mens jeg er gravid at jeg fort sier ting og SÅ tenker jeg.... :P

Full forståelse at en tar seg nær av kommentarer og slikt. Selv tar jeg meg ikke nære av noen kommentarer, men for Guds skyld, IKKE RØR MAGEN MIN!!!! :D

JEg føler det sånn hver gang jeg har svigermor på besøk. Men jeg skjønner jo at ho gleder seg, så jeg biter det i meg

Har en sviger famillie som absolutt ta og kose på magen! Bretter opp singletten på meg bare for å ta! Eg HATER det! Magen skal kun koses med av meg, sambo og storebror! Men.. ka skal man si.. vil jo ikkje fornærme noen :p mannen derimot må eg mase mase og mase for at han skal ta på den! Han har ikkje forstått at han har looov!

Fytti at folk kan være så frekke!
Har heldigvis ikke opplevd det selv. Noen tror tydeligvis at magen er allemannseie når man er gravid...du skulle dissa løs på magen hennes også!! Grr jeg hadde blitt sinna!!

Er helt enig i det du sier, det virker som at folk tror både det ene og det andre er alright når man er gravid. Har heldigvis ikke opplevd at noen bare kommer å tar på magen... da hadde jeg garantert reagert og sagt ifra... ! Liker ikke når folk jeg ikke kjenner kommer innenfor mitt personlige område:p
Nei jeg hadde bare sagt ifra jeg... tror faktisk ikke jeg hadde klart å la være, har opplevd det nå mens jeg er gravid at jeg fort sier ting og SÅ tenker jeg.... :p

Skulle ønske jeg klarte å si fra, men jeg blir så satt ut hver gang sånt skjer, står paralysert og nesten måper (skjønner ikke hva det er med meg) :p hehe. Skulle vært litt tøffere ;)

JEg føler det sånn hver gang jeg har svigermor på besøk. Men jeg skjønner jo at ho gleder seg, så jeg biter det i meg

Klart hun gleder seg, men likevel, trenger ikke tre inn i intimsona di. Hadde sikkert ikke sagt noe jeg heller da :p

Har en sviger famillie som absolutt ta og kose på magen! Bretter opp singletten på meg bare for å ta! Eg HATER det! Magen skal kun koses med av meg, sambo og storebror! Men.. ka skal man si.. vil jo ikkje fornærme noen :p mannen derimot må eg mase mase og mase for at han skal ta på den! Han har ikkje forstått at han har looov!

oi! Hadde noen bare prøvd å rive av meg klærne hadde jeg slått (trekke opp singletten...)! Akkurat det hadde for meg føltes som et overgrep :S føler det nesten sånn med beføling av magen generelt.. Og ja det er så vanskelig å si noe i frykt for å fornærme og virke prippen, blæh. Men det virker som det er MANGE gravide som hater slik oppmerksomhet, rart at folk ikke tar hensyn da!

Fytti at folk kan være så frekke!
Har heldigvis ikke opplevd det selv. Noen tror tydeligvis at magen er allemannseie når man er gravid...du skulle dissa løs på magen hennes også!! Grr jeg hadde blitt sinna!!

Åh, skulle ønske jeg slapp også. Hihi, ja det frister å disse og klemme tilbake på magene til folk ;) men det er jo ikke naturlig å ta på magen til andre (gravide eller ikke), så får meg ikke til å gjøre det! :p

Å herregud...! Hadde noen dratt opp tøyet mitt, så tror jeg at jeg hadde klikket:eek:
Har ikke så mange som har tatt på magen min, men har fått en del kommentarer... Den værste kom i dag; Min svigerfar lurte på om jeg hadde veid meg i det siste:eek::eek::eek: Og hvor mye jeg hadde gått opp:eek::eek: Da sa jeg greit ifra om at det spm er utrolig frekt å spørre om.. Og det har han ingenting med.. svigermor reagerte heldigvis også..

Å herregud...! Hadde noen dratt opp tøyet mitt, så tror jeg at jeg hadde klikket:eek:
Har ikke så mange som har tatt på magen min, men har fått en del kommentarer... Den værste kom i dag; Min svigerfar lurte på om jeg hadde veid meg i det siste:eek::eek::eek: Og hvor mye jeg hadde gått opp:eek::eek: Da sa jeg greit ifra om at det spm er utrolig frekt å spørre om.. Og det har han ingenting med.. svigermor reagerte heldigvis også..

Usj, hva i all verden er det for et spørsmål å stille? Så utrolig frekt!! :S Godt at svigermor reagerte, og bra at du sa fra! Huffameg så mange tankeløse tullinger det er :p

Så bra du turde gje beskjed! Og at svigermor reagerte også.. for det er utrolig frekt!

Har man ikke noe positivt å si om vakre gravide mager, kan folk bare holde munn!!?! Alle her er vakre, så strutt med
magen og smil videre :)

Har man ikke noe positivt å si om vakre gravide mager, kan folk bare holde munn!!?! Alle her er vakre, så strutt med
magen og smil videre :)

liker ditt innlegg ^^ (rating-symbolene er borte!)

Det kan virke som alle normale sosiale normer ikke lenger gjelder gravide kvinner! Fikk høre på julebordet på jobb at jeg så så pløsete ut og lurte på hvor mange kilo jeg hadde gått opp! Jeg har fått spørsmål om jeg har fått strekkmerker og om jeg har lyst på alle andres mat i stede for min egen?!?! Hvor kommer dette fra? Ingen fremmede har heldigvis tatt på magen min uten videre, men kjenner jeg blir forbauset hver gang slike spørsmål kommer...

Det kan virke som alle normale sosiale normer ikke lenger gjelder gravide kvinner! Fikk høre på julebordet på jobb at jeg så så pløsete ut og lurte på hvor mange kilo jeg hadde gått opp! Jeg har fått spørsmål om jeg har fått strekkmerker og om jeg har lyst på alle andres mat i stede for min egen?!?! Hvor kommer dette fra? Ingen fremmede har heldigvis tatt på magen min uten videre, men kjenner jeg blir forbauset hver gang slike spørsmål kommer...
Hærlighet.. å si at du ser pølsete ut.. den tok kaka altså! Fysøren altså!

Åh, pløsete faktisk?? Herregud :-S Jeg synes det er frekt å spørre om strekkmerker og sånn. Man sier jo ikke til en person som har gått opp mye i vekt uten å være gravid at hun ser pløsete ut, man spør ikke om hun har gått opp mange kilo eller om hun har fått strekkmerker! Hvorfor skal man kunne spørre gravide om det uten videre??

I dag kom ei bort til meg og sa: "oi, nå har du lagt deg ut siden sist altså! blir bare feitere og feitere" (med et spøkefullt smil da, men likevel!). Og jeg bare: "ja eh hehe... har nesten tatt deg igjen nå".. (Og det var ikke meninga å være frekk, jeg bare ble så provosert....

Back
Topp