Sinnsyke "menssmerter"

Panacea

Blir kjent med forumet
Sommerfuglene <3
Jeg er nå ca 5 uker på vei, og har den siste uke hatt mensmerte lignende murringer nederst i magen. Men i natt våknet jeg av helt sinnsyke smerter, lignet akkurat sånne smerter jeg har helt i begynnelsen av menstruasjon. "ligge i fosterstilling og vri meg smerte", avtok etterhvert og jeg sovnet igjen. I hele dag har det vært litt mindre smerter, men jeg har kjent det. Nå i kveld kom det tilbake, ligger i fosterstilling på sofaen og kjenner det river skikkelig, skikkelig krampe!
Jeg blir ganske redd og nervøs over at det er noe feil, eller er det normalt at man kan få så sterke smerter?

Hvis disse smertene bekymrer deg er det ikke noe galt i å ta kontakt med legen for en liten sjekk :) Er dette din første graviditet. I så fall kan det være livmoren som strekker seg litt og forbereder seg :) kanskje det til og med er to der inne siden det gjør ekstra vondt. Ikke vet jeg :) men det skader ikke å ta en tlf til legen :) det hjelper på bekymringene værtfall og en varmeflaske på korsryggen kan også hjelpe litt:)

Hvis disse smertene bekymrer deg er det ikke noe galt i å ta kontakt med legen for en liten sjekk :) Er dette din første graviditet. I så fall kan det være livmoren som strekker seg litt og forbereder seg :) kanskje det til og med er to der inne siden det gjør ekstra vondt. Ikke vet jeg :) men det skader ikke å ta en tlf til legen :) det hjelper på bekymringene værtfall og en varmeflaske på korsryggen kan også hjelpe litt:)

Det er min første graviditet ja :) Tenker jeg tar en telefon i morgen om det fortsetter, om så bare for å roe egne bekymringer. :)

Som Stoltmor90 skrev så tror jeg det kan være greit å ta kontakt med legen hvis smertene vedvarer. Kan være at du reagerer sterkt på at livmora utvider seg, men ta kontakt med legen du for å være på den sikre siden:)

Er nok bare livmora som vokser og mange får sterke menssmerter. Men hvis du har mye vondt og er redd og bekymret så ville jeg kontaktet legen. Kan hende det er graviditet utenfor livmora, og da vil de sjekke det. men da får du så vondt at du ikke klarer gå.

Hvordan går det med deg? Har du snakka med legen?

Jeg er i dag 5+6 og har hatt/ har til tider sinnsyke smerter, slik som du beskriver. Natt til mandag lå jeg våken ganske lenge å vrei meg, eneste som hjalp var å gå, så jeg gikk fram og tilbake i gangen kl 02... Jeg prøver å tenke at smerter er normalt, det er jo mye som skal forandre seg der inni :-)

Liten spire 06.06.14

Jeg ringte legen i dag, tenkte det var greit bare å lufte bekymringene mine.. Hun mente at det dreide seg om livmoren som strakk seg. Så lenge smertene avtok, og mest kom når jeg slappet av, skulle jeg ikke bekymre meg. Hvis smertene skulle bli mye verre, eller at de var der hele tiden, skulle jeg ringe henne igjen, men så lenge de bare kom i perioder var det nok bare livmoren. :)

Så bra. Rart med alle bekymringene som kommer. Jeg har hatt veldig mye magesmerter denne gang. Men håper det avtar litt nå :) Husker jeg ringte legevakten en natt rundt denne tiden 6 uker ved første graviditet, men ble beroliget og fikk beskjed om å legge med igjen å ta kontakt dersom det fortsatte, men det gjorde jo ikke det. Har det i bakhodet denne gang, og alle erfaringene fra dere andre her inne. :)

Back
Topp