Sinnsyke magesmerter!:O

mamma til snart 4

Flørter med forumet
Har innimellom de 2 siste dagene hatt sinnsyke magesmerter...er så vondt at jeg brønner meg sammen og nesten griner når det starter...varer alt fra 2 min til - 10 min..noen som vet hvorfor? Er det detta som kalles kynnere...? Har rett og slett ikke peil...

Ta en tlf til JM / lege / føden og spør dem om de vil undersøke deg.
Det høres ikke ut som kynnere .... (?)

Det er i hvertfall ikke slik kynnere skal kjennes ut. Magen blir hard og du kjenner det strammer seg (kan være ubehagelig i gå eller løfte, men kan også bli satt i gang av at man tar mye på magen), det er islitsomt, men ikke smertefullt. Jeg ville dratt til legen i morgen/ringt jm og fått sjekket det opp! Høres ikke godt ut..

jeg opplever noe jeg tror er lignende det du beskriver. Men det jeg har kan vare opp til en halvtime-time også. Eller bare litt..

Men det er rundt livmoren, jeg tror jeg kjenner at det ikke har noe med selve livmoren å gjøre. Men jeg ringte føden, og de ba meg komme fordi jeg er helt sikker på at det ikke er kynnere. Da ble jeg tatt inn til ultralydsjekk, og de fant ikke noe galt. Legen hadde ikke noe klokt svar på hva det var - men jeg tror det har noe med tarmene og fordøyelsen å gjøre, at det rett og slett er sinnsyke mageknip - at det bare er veldig forsterket når man er gravid. Jeg hadde det litt sånn helt i starten, og har hatt det noen ganger nå i det siste (uke 23 omtrent..). Legen trodde uansett ikke det var noe farlig da.

Vet ikke hvordan du har det rundt dette, om du har registrert om du må på do like etter feks? Jeg har merket at det er i forbindelse med at jeg må på do like etter, eller når disse krampene kommer.

Luft i magen? Tarmene ligger jo rundt over allt i magen nå, og når lufta setter seg fast kan dette bli ekstremt smertefullt.
Jeg har hatt det lik som mamii 27 ang forbindelse med dobesøk. Eneste logiske forklaring jeg har der, at kanskje at livmoren hviler på blæra, og dermed kan det bli smertefullt.
Men luft er noe hersk. og fordøyelsen går jo saktere nå under graviditeten.

Jeg har også hatt slike magesmerter. Og legen min mente det hadde sammenheng med treig fordøyelse. Uansett er det greit å få en sjekk når man har vondt.

Vi gravide kan jo få alle mulige andre årsaker til magesmerter enn selve graviditeten. Forstoppelse, luft i magen, UVI, blindtarmbetennelse, omgangssyke eller parasitter. Tror jeg ville tatt det opp med legen, og fått forvisset meg om at alt er bra der inne. Kan jo være noe annet som trenger behandling også, så kom deg til legen hvis det ikke har gitt seg ennå!

jeg får av og til sånn revningsfølelse i magen... som om det revner på innsiden.. det er helt grusomt når det er som verst, men legen sa det nok bare var muskler og sånt som strakk på seg og ikke noe farlig.. :)
Men vondt er det - og som de andre sier - det kan være en million årsaker til magesmerter... men er du bekymret, så sjekker du det ut :)

Back
Topp