Sinnsyk hodepine!

Kråkebolla

Med en liten kråkebolle i ovnen
Er det noen som sliter med det samme nå mot slutten av svangerskapet?

Er på tredje dagen nå med ekstrem hodepine, reagerer både på lys og bevegelser.. Det hjelper å ta paracet, men den fungerer kanskje i en fire timers tid, så er hodepinen tilbake.. Er så redd for å ta for mye paracet også, noen som har noen tips til annen smertelindring? For dette er vondt!

Aldri hatt slik vond hodepine før, hjelper ikke uansett om jeg hverken drikker masse, sover masse eller får frisk luft.

Tips og kjerringråd tas i mot med stor takk! :)

Oi, når du sier det, så har jeg hatt litt mer sånn murrende hodepine enn vanlig, men har ikke tenkt videre over det, for den er så svak.. Er det normalt det, kanskje?:p

Du har jo prøvd alle tips jeg har mot hodepine..:p Men prøv litt massasje i skuldre/nakke, klem på punkter, jeg pleier som regel å finne "synderen" baki der, kan jo være så mangt i muskel- og nervesystemet..

Vi har jo også litt å bære på for tida, kanskje du har fått tyngre bryst? Da vil jo skuldrene få ekstra belastning hvis du bruker bh med stropper, og det kan igjen føre til hodepine..:/

Sent from my iPhone using BV Forum

Har du vært hos lege/JM i det siste? Man skal være litt obs på voldsom hodepine da det kan være tegn på svangerskapsforgiftning... Jeg har fått igjen litt lett hodepine, litt murring i pannen. Dette går over når jeg slapper av og blodtrykket er fint og lavt. Ikke trenger jeg døyve smerten med smertestillende heller.

Hm, kanskje jeg skulle tatt en tlf til jm.. Var der for en uke siden, da var alle tester fine.. Er så redd for å overreagere også.. hehe.. Men man blir jo litt hysterisk i disse dager :-P

Hm, kanskje jeg skulle tatt en tlf til jm.. Var der for en uke siden, da var alle tester fine.. Er så redd for å overreagere også.. hehe.. Men man blir jo litt hysterisk i disse dager :-P
Ekstrem hodepine er ikke vanlig, sjekk det opp nå du :) Kan umulig være godt for deg heller :) Lykke til! :)

Og slik du beskriver det kan det ikke kalles hysteri eller overreaksjon ;)

Da tok jeg en tlf til føden og snakket med jm :-)

Hun sa at det ikke var noen grunn til bekymring så lenge jeg ikke hadde noen andre tegn på sv.forgiftning, og at jeg godt kunne ta paracet som smertelindring..

Ellers mente hun at som gravid burde jeg ha i meg ca tre liter(!) væske om dagen, og det skal jeg være ærlig å innrømme at sååå mye har jeg ikke drukket.. Så nå tar jeg meg en paracet, sluker store mengder vann og legger meg i mørket under dyna :-)

Var forresten veldig beroligende å snakke med jm, kjempe hyggelig dame som hadde stor forståelse for at jeg ringte og var bekymret, så det er nok best å bare ta en kjapp tlf, enn å begynne å søke selv på nettet, da kan man jo fort bli gal :-P hehe :-)

Men takk for svar ;-)

uff god bedring med hodepinen:)Ikke noe godt å ha det nå på slutten..
Takk for det :-) Nei, det er absolutt ikke godt, hehe.. Ting er liksom tunge nok nå om man ikke får det på toppen.. men men :-) Trøster meg med at det ikke er lenge igjen!

Lag deg isbiter, eller frys ned halve glass med vann og fyll opp med friskt vann når det er helt frosset!:D Da blir det så godt og fristende, kan sitte og knase isbiter hele dagen, jeg!;D

Lag deg isbiter, eller frys ned halve glass med vann og fyll opp med friskt vann når det er helt frosset!:D Da blir det så godt og fristende, kan sitte og knase isbiter hele dagen, jeg!;D

Hehe, en morsom ide! :-) Men faktisk når man har hodepine, så er det best med romtemperert vann, det er ikke like godt, men kroppen tar det mye lettere til seg enn iskaldt vann.. Også idrettsutøvere bruker romtemperert vann for at det skal tas lettere til kroppen :-)

Hehe, en morsom ide! :-) Men faktisk når man har hodepine, så er det best med romtemperert vann, det er ikke like godt, men kroppen tar det mye lettere til seg enn iskaldt vann.. Også idrettsutøvere bruker romtemperert vann for at det skal tas lettere til kroppen :-)
Ååå, det var jeg ikke klar over!:O Men nææ, går for isvann likevel jeg altså, men sikkert lurt å "bælge" litt romtemperert vann når man kjenner hodepina komme snikende, da!:)

Det er ikke mot hodepine da, men jeg fikk bl.a 1g paracet (2 stk 500 mg) fire ganger til dagen pluss noen andre smertestillende på føden. Så jeg tar paracet hver 4.time på dagen nå på resept. Tror ikke de ville foreskrevet dette hvis det var farlig ;) ikke det at vi skal knaske på smertestillende for det minste, men har en vondt så er det lov :P

Back
Topp