sinna!

4xS

Forumet er livet
VIP
nabojenta og en venninne ringte på ca kvart på fem og spurte om dem kunne trille en liten tur med Sander, det har dem fått lov til et par ganger før og har vært borte ca 10-15 min. så jeg sa ja, kledde på han, satt han i vogna og sa hadet.

og så... tida gikk og dem kom jo ikke tilbake! når det hadde gått ca 30 min begynte jeg å gå ut og se etter dem, men så dem ikke så jeg fløy ut og inn hele tiden.
når det nærma seg en time begynte jeg å søke opp mobilnr hennes, men mobilen var slått av så fikk ikke tak i ho!  derfor ringte jeg mamman hennes, men ho var ikke hjemme så ho ante ikke hvor dem var, men regna med dem var på lekeplassen (som er 1 min herfra). så jeg la på og skyndte meg ned dit, men dem var jo ikke der, så jeg tenkte at dem kanskje var på den andre lekeplassen som er i andre enden av gata (ca 5 min unna), men dem var ikke der heller!
nå begynte det å nærme seg halvannen time siden dem dro og hjertet mitt slo ganske så raskt! både fordi jeg var sinna og fordi jeg var livredd for at det hadde hendt noe og at dem ikke turte komme hjem med han

så jeg fortsatte å lete, gikk opp der begge jentene bor, men der var dem ikke, så jeg gikk hjem igjen og sjekka om dem hadde kommet hit, noe dem ikke hadde..

nå var det gått halvannen time siden dem dro, og leggetid for Sander var! ho nabojenta vet godt at Sander legger seg mellom seks og halv sju, så jeg var riiimelig forbanna da!

hjertet slo løpsk og tankene fossa rundt oppi hodet mitt mens jeg tenkte febrilsk på hvor i all verden dem kunne være og hvordan jeg skulle få tak i dem,kjente tårene presse på, da dukket dem heldigvis opp!

"oida, vi glemte tida"

kan tro jeg er sinna på meg selv for at jeg ikke avtalte noe konkret tidspunkt med dem!
og er sinna på dem fordi dem kom hjem med han etter leggetid og var borte med han så lenge, når dem egentlig vet godt at dem ikke får lov å være borte mer enn 20 min med han, som vi har avtalt før!

nå er jeg bare utrolig letta for at lillegull er trygt hjemme og at det ikke var noe som hadde skjedd! blir nok leeenge til nestegang jeg sender han avgårde!!

Åh, jeg skjønner godt du er sinna!

Skjønner GODT du er sinna! Jeg har også en trillepike som kan være ute i timesvis dersom jeg ikke avtaler et spesielt tidspunkt, og når jeg gjør det så er det ikke alltid hun holder de heller..[&:] Har gitt beskjed til henne om at det er litt viktig, og i dag ringte jeg til mammaen hennes og forklarte situasjonen og spurte om hun kanskje ville hjelpe jenta å huske tiden. Selvfølgelig skulle hun det, hun skjønte godt at det ikke gikk an på denne måten. Så om hun har problemer med å holde tiden synes jeg du skal prate med mammaen hennes, eller eventuelt tilby deg å ringe trillepiken 5 minutter før hun skal være hjemme med Sander. Ikke noe gøy det der!![:@]

Huff, skjønner deg så utrolig godt! Jeg hadde blitt livredd og sint selv!

Men så flott at lillegutten deres har det bra![:)]

Klem

ORIGINAL: RosaMentos

skjønner det godt jeg...

er di gamle?

dem er 11-12 år. derfor vil jeg ikke at dem skal være borte lenger enn 20 min..

ORIGINAL: Bleiemos

Skjønner GODT du er sinna! Jeg har også en trillepike som kan være ute i timesvis dersom jeg ikke avtaler et spesielt tidspunkt, og når jeg gjør det så er det ikke alltid hun holder de heller..[&:] Har gitt beskjed til henne om at det er litt viktig, og i dag ringte jeg til mammaen hennes og forklarte situasjonen og spurte om hun kanskje ville hjelpe jenta å huske tiden. Selvfølgelig skulle hun det, hun skjønte godt at det ikke gikk an på denne måten. Så om hun har problemer med å holde tiden synes jeg du skal prate med mammaen hennes, eller eventuelt tilby deg å ringe trillepiken 5 minutter før hun skal være hjemme med Sander. Ikke noe gøy det der!![:@]

kjenner mamman veldig godt, og er ganske sikker på at ho kommer til å prate med ho nå ikveld siden ho vet hva som skjedde. så regner med at noe sånt som skjedde idag aldri skjer igjen! men kommer uansett aldri til å sende han avgårde med ho igjen hvis ho ikke har med mobilen sin, og skal alltid avtale når dem senest skal komme tilbake!!

ORIGINAL: Lettliva

skjønner godt at du ble sinna, men forstår også at disse jentene kan ha "glemt" tiden. Unge jenter gjør ofte det.

Jeg blir selv veldig sinna når jeg blir redd - og det er en fryktelig ekkel følelse.

Men dette gikk bra - tross alt. Og du får tenke at nå er du en erfaring rikere![;)]

ja, forstår godt at surrete, små, jentehoder kan glemme tida, derfor skjelte jeg dem ikke ut heller, selvom jeg følte mest for det der og da[8D]

skal love deg at jeg er en stooor erfaring rikere[;)]

er så glad det gikk bra! [:D]

ORIGINAL: knottet

ojda.. merker jeg er litt hysterisk når det gjelder sånne ting... vil egentlig ikke ha små trillepiker til emma.. ikke enda hvertfall... men hør med moren dems om ikke de kan hjelpe dem å holde tiden..

mamman hennes kommer nok til å prate med ho idag. men det som er er at dem ikke er sammen med mamman hennes når dem triller tur med han, så ho kan nok ikke hjelpe dem med tida..

har ikke vært før i det siste dem har fått lov å ta han med heller, selvom dem har spurt siden mai [8D]

ORIGINAL: siw_82

Huff, skjønner deg så utrolig godt! Jeg hadde blitt livredd og sint selv!

Men så flott at lillegutten deres har det bra![:)]

Klem

åh, ja, det er utrolig godt at det ikke hadde skjedd noe!! [:D] merker jeg nesten skjelver enda når jeg tenker på det [&:]

har opplevde akkurat det samme!! bare at dei då var på en lekeplass som låg 20min unna[&o] er sjeldent dei har vore ute med henne etter det[;)] *stor klem*

ORIGINAL: frøken my

har opplevde akkurat det samme!! bare at dei då var på en lekeplass som låg 20min unna[&o] er sjeldent dei har vore ute med henne etter det[;)] *stor klem*

huff [&o] regner ikke med at ho tørr komme å spørre igjen på en stund, og det er litt bra, for vet ikke om jeg sier ja med det første..

Uff.,. skjønner at du ble redd og engstelig..

Husker da jeg var 11-12 år og passet barn.. glemte stadig vekk tiden.. Skremmende når jeg tenker på det i dag.. for synes ikke jeg egentlig var moden nok til å passe små barn på den tiden..

11-12 år og bare 20 min ute?? Selv var jeg trillepike hver dag i min "ungdom", og da var vi ute minimum 1,5t. Og da fantes heller ingen mobiltelefon......

Jeg forstår at du ble sinna, men det var vel kansje mest fordi du var redd....helt normal reaksjon.

Men med så lite interesse for å være trillepiker som det er rundt om i dag så bør du heller ta vare på dem, selv om det som skjedde skjedde. Det gikk jo tross alt helt bra! Om noen år sitter dem barnevakt både fredager og lørdag til langt utpå natt........[;)]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Uff.,. skjønner at du ble redd og engstelig..

Husker da jeg var 11-12 år og passet barn.. glemte stadig vekk tiden.. Skremmende når jeg tenker på det i dag.. for synes ikke jeg egentlig var moden nok til å passe små barn på den tiden..

jeg passa 2 barn om gangen og over nattan og sånn jeg når jeg var 12 år [&:] det hadde jeg aldri i livet tørt med mitt barn! er såvidt jeg er tørt å slippe dem avgårde med han nå i det siste, selvom dem har masa siden mai, men jeg har syntes han har vært for liten før nå.. men nå kommer jeg til å revurdere det greiene her assa..

ORIGINAL: Snickers

11-12 år og bare 20 min ute?? Selv var jeg trillepike hver dag i min "ungdom", og da var vi ute minimum 1,5t. Og da fantes heller ingen mobiltelefon......

Jeg forstår at du ble sinna, men det var vel kansje mest fordi du var redd....helt normal reaksjon.

Men med så lite interesse for å være trillepiker som det er rundt om i dag så bør du heller ta vare på dem, selv om det som skjedde skjedde. Det gikk jo tross alt helt bra! Om noen år sitter dem barnevakt både fredager og lørdag til langt utpå natt........[;)]

han har ikke hatt barnevakt før han var 1 år siden vi bodde 9 timer unna alt av familie og venner det første leveåret hans.. derfor har vi vært forsiktige med å bare plutselig ha masse barnevakt og la han være alene med folk han ikke kjenner godt. kall meg gjerne hysterisk, men vi har ihvertfall et barn som er veldig trygg og aldri gråter når vi går[:)]

vi er ganske sjelden ute, så tviler på at vi kommer til å bruke så veldig mye barnevakt annet enn besteforeldre innimellom, men er såklart glad for at dem ønsker å passe han[:)]

Skjønner veldig godt at du ble veldig redd...! Men bra at det ikke hadde skjedd noe da[:)]

Back
Topp