Sinlac

Fiona84

Shrek <3
Oktobermirakler 2013
VIP
Fleire som må bruke den grauten pga mjølkeallergi, eller mistanke om det? Evt som har ei god oppskrift på graut laga med Nutramigen? :-)

Jeg lagde Holle grøt på nutramigen. Han likte best hirsegrøten. Risgrøten falt ikke i smak. Nå har jeg prøvd havregrøten som er fra 6 mnd, på vann. Men den var også ganske kjip. Har brukt nestle sine grøter og han har ikke reagert på dem heldigvis. Så da fortsetter jeg bare med dem :) dessuten smaker de godt.

Apropo Sinlac, så ble jeg anbefalt å lage grøten selv heller da det er så mye sukker i den. Testen poden for melk og eggallergi da han var i underkant av 3 mnd, men det gjorde ikke utslag.

Vi brukte sinlac de første mnd fordi den var mild til magen,og vi ble anbefalt å begynne med den av nyfødtintensiven.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Vi må begynne med melkefri grøt når hun skal begynne med det,om ikke så lenge regner jeg med. Sinlac har jeg ikke lyst og prøve pga sukkermengden.. Men disse hollegrøtene,de kan blandes med vann? Eller er det lurt og bruke melkefri erstatning kanskje? ( har time til barnelege)

Begynte med sinlac for noen dager siden :) snuppa syns d er veldi godt ;-) Hu slår heller ikke ut på test, men tåler virkelig ikke melk. Og forøvrig når vi var innlagt nå så sa overlegen at de færreste(!) slår ut på prøver når de er så små fordi kroppen ikke har produsert de antistoffene som slår ut enda. :)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

For mye sukker? Hvorfor er den til småtassene da? Her var det overlegen som ba oss begynne med den, spesifikt.. og hva er holle?

For mye sukker? Hvorfor er den til småtassene da? Her var det overlegen som ba oss begynne med den, spesifikt.. og hva er holle?

Holle er produkter fra helsekost :) Mme, risgrøt, hirsegrøt, havregrøt osv :) Veldig gode produkter og milde mot magen :) Sukkerfritt, melkefritt og økologisk. Risgrøten og hirsegrøten er og glutenfritt. :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Sjekk ut holle.no :)

Mme er såklart ikke melkefri da :P men grøtene :)

Hvis du ser på innholdsfortegnelsen på pakka så er sukker nr to på listen. Det som står først er det mest av, neste er det nest mest av osv. Og sukker står som nr to. Men den er vel mild mot magen selv om den er søt.

Begynte med sinlac for noen dager siden :) snuppa syns d er veldi godt ;-) Hu slår heller ikke ut på test, men tåler virkelig ikke melk. Og forøvrig når vi var innlagt nå så sa overlegen at de færreste(!) slår ut på prøver når de er så små fordi kroppen ikke har produsert de antistoffene som slår ut enda. :)

Ja, det stemmer. Fikk henvisning til allergitest selv om han var 2,5 mnd gammel. Det var i grunn mest fordi jeg fikk blå resept på nutramigen før henvisningen og måtte ta den testen da, siden man egentlig må gjøre det for å få den resepten.

Hvordan sjekket de for allergi så tidlig, Lulilu?? Vi har time hos barnelege pga mistanke om allergi. Jeg brukte Holle til han eldste. Har kjøpt inn til vesla nå :)

Hvordan sjekket de for allergi så tidlig, Lulilu?? Vi har time hos barnelege pga mistanke om allergi. Jeg brukte Holle til han eldste. Har kjøpt inn til vesla nå :)
Sånn prikktest på armen. Gikk fort for seg, og nesten smertefritt.

Back
Topp