SINLAC Spesialgrøt

*baby.i.magen*

Flørter med forumet
Snuppa spiser SINLAC spesialgrøt fra Nestle. Denne inneholder ikke kumelk, laktose og gluten.
Men denne finnes bare fra 4 mnd. Nå er snuppa snart 6 mnd. Å jeg ser på vanlige grøter at det kommer et nytt steg for 6 mnd.

Men siden det da ikke finnes et nytt steg for i denne så lurer jeg på hva dere andre som har brukt/bruker denne grøten gjør????

Jeg tengte evt å blande i litt havremel ettervært. Hvordan skal jeg da gjøre det?? Er d bare å blade i en liten skje?? Eller må denne kokes me vann å så blandes i ??

Det står noen "oppskrifter" inni esken, men disse inneholder bare å putte fruktmos eller gulrotpurre i grøten. Jeg ser ikke helt vitsen i det da hun spiser noe fruktmos utnom hver dag og liker ikke gulrotpurre.

På helsekostbutikker har de grøt uten melk og gluten, et merke som heter Holle. De har hvertfall grøt fra 6 mnd.

|Frosken| skrev:
På helsekostbutikker har de grøt uten melk og gluten, et merke som heter Holle. De har hvertfall grøt fra 6 mnd.

Ja har prøvd den 4 mnd fra Holle. Denne ville hun ikke ha. Den skulle blandes med mm elr mme også. Liker best å blande med vann.

Vi brukte sinlac.. så gikk vi over til hirsegrøt fra Holle (de har flere typer.. hirse, flerkorn og havre).. hvis han ikke ville ha brukte vi blande i sånn fruktbeger som kjøpes i 4pk i matbutikken, vi måtte ofte gjøre det.. (blande eller dyppe grøten oppi det).. Så gikk vi over til vanlig havregrøt som kjøpes i matbutikken.. (da han var ca 9 mndr) 

Vi blandet de grøtene fra Holle med vann.. må ikke bruke mme.

Oceania skrev:
Vi brukte sinlac.. så gikk vi over til hirsegrøt fra Holle (de har flere typer.. hirse, flerkorn og havre).. hvis han ikke ville ha brukte vi blande i sånn fruktbeger som kjøpes i 4pk i matbutikken, vi måtte ofte gjøre det.. (blande eller dyppe grøten oppi det).. Så gikk vi over til vanlig havregrøt som kjøpes i matbutikken.. (da han var ca 9 mndr) 

Den Sinlac grøten er det jo ganske sterk og god smak på. Disse andre grøtene smaker jo ingenting synes jeg. Å disse liker hun ikke. Nå har jeg ikke prøvd disse andre fra 6 mnd da. Vi prøvde risgrøt fra 4 mnd. Den smakte vann og papp :p
men kan sjekke ut den havregrøten fra Holle da, hvis den er fra 6 mnd.
Den vanlige havregrøten fra butikken inneholder ikke melk eller??

*Vinterbaby* skrev:

Oceania skrev:

Den Sinlac grøten er det jo ganske sterk og god smak på. Disse andre grøtene smaker jo ingenting synes jeg. Å disse liker hun ikke. Nå har jeg ikke prøvd disse andre fra 6 mnd da. Vi prøvde risgrøt fra 4 mnd. Den smakte vann og papp :p

nei.. den skal du koke med melk eller vann.. vi slang oppi litt mme pulver siden hs mente han trengte det, men kan lages bare på vann.  Her likte han heller ikke risgrøt.. men de fruktbegrene har vært redningen mange ganger her, for den Hollegrøten smaker ikke akkurat så mye.. 
Er ikke så lett dette med grøt da de ikke tåler melk.. min har forøvrig vokst av seg allergien.. fra å reagere ganske kraftig til å så å si være kvitt det. 

Oceania skrev:

*Vinterbaby* skrev:

Oceania skrev:

nei.. den skal du koke med melk eller vann.. vi slang oppi litt mme pulver siden hs mente han trengte det, men kan lages bare på vann.  Her likte han heller ikke risgrøt.. men de fruktbegrene har vært redningen mange ganger her, for den Hollegrøten smaker ikke akkurat så mye.. 
Er ikke så lett dette med grøt da de ikke tåler melk.. min har forøvrig vokst av seg allergien.. fra å reagere ganske kraftig til å så å si være kvitt det. 

ok. Men da kan jeg prøve den havregrøten til holle å evt bland i litt fruktpurre da. Litt sær på nye smaker hu tuppa mi da vettu :p
Hvor gammel var din da h*n vokste av seg allergien?? Jeg håper det skjer her også. Jo før jo bedre ;) Med det samme jeg har deg her nå , var dere inn og tok allergitest på h*n etter at det ble fastsatt at det var melkallergi. Vi skal inn på nye tester nå i mai, så jeg lurte litt på hvordan de tester da vettu.

Vi koker vanlig havregrøt av sånn havregryn en kjøper på butikken. Bruker ikkje babygrøt. av Du kan jo lage den av vatn, eller f.eks havremelk med kalsium. Så blander vi gjerne inn bær og sånn.

Men før vi fann ut at ho ikkje tålte ris, så gav vi halvt om halvt med Sinlac og Holle (for ho likte ikkje Holle grauten)

Poden på 5 mnd fikk Sinlac frem til forrige helg, da jeg så at den var stappfull av sukker!!! Nå spiser han Holle Hirsegrøt med eple i, 6 mnd grøten. Ganske smakløs ja, men blander i ett halvt beger fruktpure og grøten glir ned på høykant 

Og jeg blander med kokt vann, null problem 

Vi bruker sinlac pga melkeallergi. Mitt forslag er å sende mail til Nestle det har jeg gjort for å få de til å produsere en som metter litt mer.

Om det som i vårt tilfelle er pga. melk du gir barnet denne så foreslå jeg og koke havregrøt på vann. Metter mye mer. Vi bruker Sinlac på morgenen og havregrøt på kvelden.

Sinlac er endel dyrere enn vanlig grøt. kan en få denne på blåresept ved beviselig melkeallergi?

Det spiller ingen rolle om det står 4 eller 6 mnd på grøten. Hvis du er fornøyd med sinlac, så kan du gi den til ungen blir konfirmant om du vil. Barnemat er ikke avansert vitenskap, og de forskjellige aldersmerkingene barnematprodusentene bruker er mest et salgstriks. For det meste handler det bare om hvor finmost maten er.

Hvis du vil lage grøt av havremel, så kan du godt koke den selv. Det er bare å koke med 2 spiseskjeer havremel for hver desiliter vann du bruker. Koker du heller med havregryn får du mer kornete grøt hvis du ønsker det.

Back
Topp