Sinksalve

UneMi

My love grows stronger every day
Oktobermirakler 2013
VIP
Smører dere de små rumpene deres med sinksalve elelr andre salver etter bleieskift hver dag?

Tror aldri jeg har smørt rumpa hennes faktisk... Så lurer på om det er noe man liksom buuuurde gjøre?

Hun har så fin rumpe hud (?!?!) at jeg har ikke gjort noe med den[8D]

Jeg gjør ikke det ennå [:)] Men lurer på om jeg skal starte er litt rød ser jeg [:)]

Jeg gjorde det ikke de første ukene, men nå er hun litt sår, så nå smører jeg med A-creme fra apoteket... den kan brukes både som fuktighetskrem, krem mot sårhet, og kuldekrem senere i år [:D]

Okei:) Har liksom tenkt litt sånn at hvis jeg smører på nå bare for å smøre vil huden bli for vandt med det, så hvis jeg da slutter så vil det oppstå litt problemer. Meeen, da fortsetter jeg i denne fila å smører kun hvis det er behov for det. Den A-creme er faktisk god den altså. Bruker det på en på jobb. Hu ble en helt annen i huden av den:)

Begge er litt røde akuratt rundt endetarmsåpningen, så jeg tror jeg begynner med zink i morgen... Ellers smører jeg ingenting! [:D]

Smører kun hvis det er rødt/sårt, men etter vi begynte med hjemmelagde våtservietter av Mesoft kompresser og vann med babyolje, har det ikke vært antydning til rødt en eneste dag. Anbefales! Alternativt kan det være lurt å bruke litt babyolje samtidig på huden når du må smøre med zink.

Smører bare ved behov [:)]

Hvis det ikke er rødt er det jo ingen grunn til å smøre [;)]

Du skal absolutt ikke drive å smøre hvis det ikke er nødvendig! Sinksalva er ganske tøff, så det er ikke spesielt bra å kline på med den utover behov. Har ikke smørt lillemann her ennå tror jeg, smører faktisk storesøstra oftere!

ORIGINAL: *bobby*

vi bruker sebamed stellekrem for baby, ekstra myk...har sink oxo, mn har ikke vært behov for d

smører bare hvis det er behov for det [;)]

Har inotyolsalve og Zinksalve, har brukt zinksalven 2 ganger og inotyol 1 gang...
Ikke noe jeg bruker ofte[8D] vasker jo som regel bare med vann og olje, skifter bleie passe ofte.
Da er det jo ikke ofte man trenger å smøre på normal babyhud gitt...

ORIGINAL: *bobby*

Som jeg mente:) Var liksom ingen grunn til å smøre hvis det ikke var sårt og sånn, men var noen som mente at man skulle de tor  forebygge det, det klinget ikke helt i mitt hodet:)

Har ikke hatt bruk for så mye salve heldigvis.. [;)] Men brukt natusan babypulver ved behov og så fikk eg anbefalt en krem fra en på sykehuset den heter så mye som: ØSYPUSPASTA.. Den kan brukes til alt fikk eg beskjed om.. Brukt den 2 ganger, har fungert på lillegutt [;)]

Back
Topp