Singelmamma(inseminasjon)

Drømmebaby88

Flørter med forumet
Dame på 33, som ikke har funnet mannen i sitt liv enda. Og siden egg ikke varer evig, og barneønsket er stort, ble det derfor sæddonor.

Neste uke blir mitt første forsøk med inseminasjon. Er realistisk, og vet at sjansene for at det skal klaffe ved første forsøk er små, men er spent på hva de nærmeste dagene bringer.
 
Inseminasjon gjennomført, og det var virkelig fort gjort må en si

Nå krysser jeg beina, og lar dem forbli sånn noen dager

Satt Ovitrelle i går, så noe testing er uansett ikke aktuelt før det har gått minst 10 dager. Blodprøve skal tas etter 18 dager, om ikke mensen har komt før den tid.

Cyclogest kunne utsette mensen, så er ikke nødvendigvis et tegn på graviditet om den skulle være noe forsinket.

Uansett spennende dager fremover
 
Hei. Håper alt står fint til. Er i samme situasjon som deg. Inseminert 3 mars. Går på Cyclogest, med enorme bivirkninger!
Kan jeg få spør hvordan det går? Symptomer?
 
Så spennende!

Går egentlig veldig fint. Er litt mer trøtt enn ellers, og veldig tørst. Ellers prøver jeg ikke å kjenne for mye etter symptomer, siden bivirkninger fra cyclogest kan være de samme som tegn på graviditet. Synes det er laaang ventetid før jeg skal inn å ta blodprøver. Mandag 28.mars... Men Ovitrelle skal være ute av systemet i løpet av søndagen, så da blir det mest sannsynlig en tidligtest mandag 21. Så får vi se hvordan det går. Jeg er generelt en veldig rolig og avslappet person, så stresser ikke så mye med om det ikke klaffer på første forsøk.

Hvordan går det med deg?
 
Ja, da er en på 2 dag med spotting, 14dpo, men fortsatt ingen klar menstruasjon...

Kan være cyclogesten som gjør at det ikke begynne å blø for fullt, men jeg vet ikke.

Ingen positiv test foreløpig, så har egentlig slått meg til ro med at det ikke gikk på første forsøk.

Mensmurringene kommer og går, og det kjennes jo riktig ut som at jeg skal få mensen hvert øyeblikk..

Blodprøve skal i utgangspunktet tas 16 dager etter inseminasjon, men det faller på en lørdag for min del. Derfor må jeg vente til mandag med å teste. Spent på hva helgen bringer, så svinger jeg innom for en blodprøve på mandag uansett.

Jeg har en lett blødende livmortapp, så er ikke helt utenkelig at spottingen kan være rester av blødning fra livmor... Holder meg fast i det lille halmstrået der, selv om jeg er klar over at det er en ørliten sjanse.
 
Kikker innom og sier hei! Krysser fingrene for at du lykkes, og om ikke denne gangen så kanskje neste! :Heartred:Heartred:Heartred

Hilsen enslig prøver
 
Vek, nå er jeg superforvirret! Skulle gjerne ønske at påsken sluttet en dag tidligere, og telefonen var åpen til klinikken..

Mislykket forsøk forrige runde og hoppet derfor over forrige eggløsning, slik man skal ved assistert befruktning. Forrige syklus var også noe lengre enn vanlig(32 dager) pga medisinering. Skulle egentlig ikke få mens før neste fredag etter mine beregninger. Men tidligere denne uka begynte jeg å spotte litt. Tenkte først det kanskje bare var en liten blødning i forbindelse med eggløsning, men gikk fra spotting til mer og mer blødning. I går kom mensen for fullt, og det på syklusdag 22, som er veldig tidlig. Pleier å ha regelmessig syklus på 28-30, men etter at jeg begynte med medisiner første runden, har den ikke vært regelmessig i det hele tatt...

Tenkte at jeg bare fikk telle meg frem til syklusdag 3, og starte på medisiner som avtalt. Men plutselig nå i kveld stoppet mensen opp igjen... Så da har jeg spottet i 3 dager og hatt mensen i 1 1/2 dag..

Jaja, tar meg hvertfall en tablett i morgen, så får jeg heller vente det ut og høre om det er vits å fortsette med tablett 2 på tirsdag. Kjedelig hvis jeg ikke får gjort forsøk denne måneden heller...
 
Hei! Hvordan har det gått med dere? Fikk du til et forsøk til @MyBaby2023? Er inne i samme løpet som enslig selv, og har nå hatt to forsøk som ikke har gått. Vet jo at det fort kan ta ganske mange forsøk, men ble likevel veldig skuffa når det ikke gikk på runde to. Første runde hadde jeg nok ikke forventa det, men andre runde føltes kroppslig veldig annerledes ut, så fikk forventningene opp. Men går på Letrozol, så det er vel kanskje det at hormonene endrer ting i kroppen jeg ikke er vant til.
 
Hei! Hvordan har det gått med dere? Fikk du til et forsøk til @MyBaby2023? Er inne i samme løpet som enslig selv, og har nå hatt to forsøk som ikke har gått. Vet jo at det fort kan ta ganske mange forsøk, men ble likevel veldig skuffa når det ikke gikk på runde to. Første runde hadde jeg nok ikke forventa det, men andre runde føltes kroppslig veldig annerledes ut, så fikk forventningene opp. Men går på Letrozol, så det er vel kanskje det at hormonene endrer ting i kroppen jeg ikke er vant til.

Hei. Så koselig at du tenker på meg!

Har nå hatt 2 forsøk her også, uten hell. Og som for deg, føltes forsøk 2 litt annerledes, og hadde håpet helt til blødningen kom. Denne runden ble jeg satt på dobbel dose letrozol, og det gjorde at eggposene vokste raskere, men eggløsning traff nå dessverre i helgen, så får ikke gjort noe denne runden.

Forhåpentligvis rekker jeg mitt 3. forsøk før de tar sommerferie på klinikken
Men det vet jeg ikke mer om før denne runden er ferdig. Lever derfor enda i håpet om at "3.gangen gjelder det" Hvordan går det med deg?
 
Så kjedelig med en runde du ikke fikk brukt.

Håper også på å akkurat rekke et forsøk til før sommerferien, så krysser fingrene for at neste mens kommer i tide til det. Vi får satse på at tredje gang funker for oss begge!
 
Heisann, jeg er helt ny her:greet025 Tenkte å dele litt samt å høre om noen andre har (hatt) lignende erfaring.

"Litt" bakgrunn:
Jeg hadde mitt første forsøk med donor inseminasjon i København lørdag 21.mai. Har ikke tatt hormoner annet enn Ovitrelle kvelden 19.mai.

Jeg ble egentlig anbefalt hormon piller fordi jeg ofte har veldig lange og uregelmessige sykluser og iblant antageligvis anovulasjon. Men jeg ville først prøve naturlig syklus da jeg er redd for å få flerlinger, og valgte heller bare å ta ultralyd og å bruke eggløsningstest for å teste at eggløsning ikke kom før jeg skulle sette sprøyten.

Da jeg tok ultralyd på klinikken var det så og si bekreftet eggløsning. Hun så ikke follikelen lenger men bare væskepose eller noe sånt. Så jeg har stor tro på at det klaffet!:angel7

MEN jeg er nå 23dpo og fortsatt ikke fått mensen og heller ingen positiv test, selv med tidlig test (10mlU/ml). Jeg testet ut Ovitrelle ca.9 dpo, så jeg vet at kroppen klarer å produsere hcg og har testet regelmessig siden 14 dpo.

Så til spørsmålet, er det noen her som har opplevd å være veldig forsinket etter Ovitrelle og IUI og vært gravid?

Jeg føler at jeg har en del symptomer som indikerer at jeg er gravid og er derfor veldig håpefull, selv om jeg iblant lurer på om det kan være placebo effekt:laughing002

Har bestilt time hos fastlegen neste uke men tenkte jeg skulle fiske litt etter suksesshistorier basert på lignende situasjon inntil jeg får tatt blodprøven:joyful:
 
Last edited:
Hei @JWS! Er kun på forsøk nummer tre nå, så føler meg ikke erfaren i dette gamet selv enda. (Selv om tre allerede føles mye ut og det stresser meg masse at det ikke kan gå.)

Men på mitt forrige forsøk, hvor jeg også hadde tatt Ovitrelle, var mensen mange dager forsinka, men det viste seg å være bare nettopp det, en forsinkelse. Etter å ha snoket litt rundt ellers her på forumet har jeg forstått at syklusen dessverre ikke oppfører seg som man er vant til etter diverse hormontilskudd.

Selv prøver jeg i denne runde å ikke legge så mye i hvordan kroppen kjennes ut og lære meg til at man ikke kan stole på symptomer når man er hyperbevisst de hele tiden + på hormoner kroppen ikke er vant til.

Men, herregud, det KAN jo også stemme at du er gravid da. Beklager mangelen på suksesshistorie her, håper noen andre kan bidra med det!
 
Back
Topp