Simo Safe Bagvogn?????

ViPrøverIgjen

Forelsket i forumet
Noen som har erfaring med med en slik bag til å ha i bilen?
Vi har selvfølgelig kjøpt en Maxi Cosi med Isofix-base (idag) sånn for å bruke til vanlig (på tilbud nå)

Dere skjønner: svigermor har vært på utkikk på finn.no, og fant en slik en som gis bort.. Hun tenkte det kanskje kunne være greit med en slik en dersom man tenker å kjøre litt lengre.. Som eks på besøk til henne, hehe. Hun bor i Tønsberg og vi i Trondheim..

Men som sagt lurer jo på om noen har erfaring med en slik en??

Her er link til den forresten:

http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/annonse?finnkode=26370614

Bag sikrer IKKE barnet i kollisjon! Det eneste som skjer er at barnet er sikret mot å fly rundt i bilen og skade andre. [&o] Barnet kan bli drept i kollisjon helt ned i 30 km/t i en slik. Det sikreste og det som er anbefalt, er bakovervendt bilstol så lenge som mulig, helst til barnet er fire år. Det er en stor myte at bilstol er skadelig for ryggen deres. Så lenge man tar pauser når barnet gir signaler om det, er det tryggest.

Her er en krasjvideo med SimoSafe: http://www.youtube.com/watch?v=qeJ50z-r-5s

Hvis du går inn på denne bloggen: www.sikringavbarnibil.blogspot.com, så fins flere videoer av kollisjonstest med bagnett og masse informasjon om sikring av babyer og dokumentasjon på at bilstol er best for ALLE barn, også babyer.

Jeg aner ikke... Litt derfor jeg spør også.... Så noen som aner om en slik bag er lovlig????

ORIGINAL: RobinHood

Det er vel ikke lovlig lengre?

Jo, dessverre, men det er importstopp på det, og de fleste seriøse forhandlere har sluttet å slege det og å leie det ut. Heldigvis. [:)]  Så snart er det ikke å få tak i her til lands selv om det er lovlig.

ORIGINAL: ViPrøverIgjen

Jeg aner ikke... Litt derfor jeg spør også.... Så noen som aner om en slik bag er lovlig????

Jeg har svart deg, jeg..

ORIGINAL: Sicily

Jeg har svart deg, jeg..

Beklager, men post kom ut før du rakk å si noe mer ;)

Ellers tusen takk for kjempegod oppklaring. Blir nok så vi holder oss til den Maxi Cosi vi allerede har kjøpt :)

ORIGINAL: Sicily

Jeg har svart deg, jeg..

Beklager, men post kom ut før du rakk å si noe mer ;)

Ellers tusen takk for kjempegod oppklaring. Blir nok så vi holder oss til den Maxi Cosi vi allerede har kjøpt :)

Godt valg. Maxi Cosi Cabriofix er den tryggeste bilstolen til baby. [:)]

Back
Topp