Simo kombi :)

Vestlandsjenta

er nå mamma til to små gull <3
Novemberskattene 2014 <3
Noen som har erfaringer med Simo kombi ? :) jeg hadde emmaljunga duo edge sist, og var fornøyd med den. Men får personal rabatt hos barnas hus og de fører ikke emmaljunga. Vurderer derfor en Simo kombi denne gangen siden den koster ca halve prisen.
Og hva med stokke senga og stokke stellebord, noen dom har erfaringer? Betaler en "kun" for designet, eller er de kjekke?:) har hatt stellebord fra brio sist og det var jeg ikke fornøyd med. Synes det fra stokke virker så kjekt med mange rom og tette skuffer :) så vil jeg ha uten badebalje, da det bare er tungvint med badebalje i stellekommoden.

Sent from my iPhone using BV Forum

Eg har simo kombi og e kjempefornøyd :) lett å gå med både på asfalt og i ulent terreng :)

babyjente 27 Juli ♡

Jeg hadde simo kombi til førstemann og kjøpte med simo kombi igjen i går:) Jeg elsker vogna! Gode lufthjul, god plass til vinterbaby i bagen, full liggestilling i sportsdelen, og fjæringer i understellet så vogna "vugger".
Supergod å trille i all slags terrreng! :D

Har vurdert simo kombi/duo selv .. Lurer på par ting da:) er den lett å legge sammen inn og ut av bil? Og kan man forandre side ved å bare flytte stanga over bagen så er den på andre siden? (Hvis noen skjønte hehe, så slipper man å dra vogna bak seg om det blir sol) og evt hva er forskjellen på kombi og duo?:) dere som har den om dere vet dette?

<3 venter en vinterbebi <3

Tror ikke du kan flytte stanga nei... D er i tilfelle nytt siden jeg hadde vogn sist. Jeg har hatt flere forskjellige vogner og er ikke i tvil i mitt tilfelle... Det blir Simo igjen. Skal aldri ha noe annet enn fire lufthjul og god bag.

Har vurdert simo kombi/duo selv .. Lurer på par ting da:) er den lett å legge sammen inn og ut av bil? Og kan man forandre side ved å bare flytte stanga over bagen så er den på andre siden? (Hvis noen skjønte hehe, så slipper man å dra vogna bak seg om det blir sol) og evt hva er forskjellen på kombi og duo?:) dere som har den om dere vet dette?

<3 venter en vinterbebi <3

Usikker på stanga :-p her ble det å bruke paraply som solbeskyttelse sist :-p
Duo er to deler. Sportsdel for seg og bag for seg. Kombi ligger bagg i sportsdelen.
Eg har duo og et super fornøyd. Syns det e veldig kjekt å ha delene hver for seg ;-) Den er og litt lettere men er ikke stort.

Mulig ting hsr forandra seg på funksjoner? Eg kjøpte bruka 09-modell i 2012 ;-)
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Noen understell er slik at du kan skifte over, ellers kan du i allefall bare flytte bagen rundt på kombien:)

Eg har simo kombi og e kjempefornøyd :) lett å gå med både på asfalt og i ulent terreng :)

babyjente 27 Juli ♡
Enig! Men den er litt stor og tung å drasse ut og inn av bil om det må gjøres ofte.
Men vi er kjempe fornøyd med vår!

Enig! Men den er litt stor og tung å drasse ut og inn av bil om det må gjøres ofte.
Men vi er kjempe fornøyd med vår!

Ja.. Men eg jobbe som lastebilsjåfør og syns ikkje den e tung :P men tenke at hadde eg ikkje jobbet med det hadde nok eg og syns det :)

babyjente 27 Juli ♡

Her står det mellom simo og emmaljunga. Men må se på høyden på håndtak og bagen, siden pappaen er godt over 190...
Erfaringer??

Hva koster vogna?

Duo er to deler. Sportsdel for seg og bag for seg. Kombi ligger bagg i sportsdelen.
Eg har duo og et super fornøyd. Syns det e veldig kjekt å ha delene hver for seg ;-) Den er og litt lettere men er ikke stort.
Åja! Da er det vel egentlig Simo duo jeg vurderer! :)

Åja! Da er det Simo duo jeg vurderer :) vil også ha to deler:)

Ja.. Men eg jobbe som lastebilsjåfør og syns ikkje den e tung :p men tenke at hadde eg ikkje jobbet med det hadde nok eg og syns det :)

babyjente 27 Juli ♡

Hæ, kjører du lastebil? :D Kult!

Jepp! Eller kjørte :p blir for tungt når eg e gravid så sjukemeldt :) Kjørte langtransport med semi før :)

babyjente 27 Juli ♡

Det synes jeg er råkult! Kjører du faste ruter/distanser da?

Pappa er litt altmuligmann og holdt egentlig på med Lakseoppdrett tidligere og han hentet alltid for til fisken selv så jeg har vært med å kjørt litt selv :D Jeg elsket det. Men fy så trøtt jeg blir. hahaha Pappa har en gammel Volvo F12 (hvis jeg ikke husker helt feil) så det er jo ingen nyere sak, men morro likevel.
Så har jeg vært med hestetransport fra Tromsø til Oslo. Det tror jeg var fineste turen.
4 hester på bilen og innlegte strategiske stopp. Men jeg ver ikke noe høy i hatten ned saltfjellet i tåke og 2 meter sikt.. Var sikker på vi skulle kjøre utfor, men ned kom vi. :p

Prøver forresten febrilsk å finne noen til å kjøre mannens Lett motorsykkel fra Skedsmo til Tromsø. Det viste jeg å være vanskelige greier. Vet du om noen transportør som kjører den typen gods forsvarlig pakket?

Sorry Vestlandsjenta for at jeg kupper tråden med irellevant info :O :(

Det synes jeg er råkult! Kjører du faste ruter/distanser da?

Pappa er litt altmuligmann og holdt egentlig på med Lakseoppdrett tidligere og han hentet alltid for til fisken selv så jeg har vært med å kjørt litt selv :D Jeg elsket det. Men fy så trøtt jeg blir. hahaha Pappa har en gammel Volvo F12 (hvis jeg ikke husker helt feil) så det er jo ingen nyere sak, men morro likevel.
Så har jeg vært med hestetransport fra Tromsø til Oslo. Det tror jeg var fineste turen.
4 hester på bilen og innlegte strategiske stopp. Men jeg ver ikke noe høy i hatten ned saltfjellet i tåke og 2 meter sikt.. Var sikker på vi skulle kjøre utfor, men ned kom vi. :p

Prøver forresten febrilsk å finne noen til å kjøre mannens Lett motorsykkel fra Skedsmo til Tromsø. Det viste jeg å være vanskelige greier. Vet du om noen transportør som kjører den typen gods forsvarlig pakket?

Sorry Vestlandsjenta for at jeg kupper tråden med irellevant info :O :(

Tror d e risikosport uansett kass transportør du velger desverre.. Men eg har kjørt for schenker og har kjørt flere mopeder og motorsykler som har vært greit pakket :)

Hadde aldri noen fast rute så har kjørt litt diverse egentlig når eg kjørte langt var eg noen turer til Trondheim og Østlandet f.eks :) bor på vestlandet :) Men no vil eg utdanne meg til førskolelærer og få nye utfordringer :) Blitt litt pysete med kjøring av storbil etter diverse ulykker :)

babyjente 27 Juli ♡

Tror d e risikosport uansett kass transportør du velger desverre.. Men eg har kjørt for schenker og har kjørt flere mopeder og motorsykler som har vært greit pakket :)

Hadde aldri noen fast rute så har kjørt litt diverse egentlig når eg kjørte langt var eg noen turer til Trondheim og Østlandet f.eks :) bor på vestlandet :) Men no vil eg utdanne meg til førskolelærer og få nye utfordringer :) Blitt litt pysete med kjøring av storbil etter diverse ulykker :)

babyjente 27 Juli ♡

Det sier jeg ingenting på. Fy fader det er mye stygg kjøring og her oppe spesielt ser vi mange utenlandske sjåfører som ikke har hverken gode dekk eller kjetting. Har inntrykk av at flesteparten kjører på regummierte dekk og er vedkommende så heldig å ha kjetting liggende er det til ett hjul. Strøsand har de hvertfall ikke (ikke at det er stor hjelp i det når det først slipper).
Hadde en episode her i vinter hvor en danske (som forøvrig er en bekjent av familien) måtte stoppe opp når det slipper tak.
Her kan du se resultatet o.O http://www.nordlys.no/motor/article7050207.ece

Han som eier selskapet er en normalt sett sindig mann, men her fikk han nok. Veistandarden er elendig fra Steinkjer og opp. Det er som småveiene ut til bygdene på vestlandet.
Nei all ære til dere som har dette yrke. Svært få vet hvor ille ting blir om dere stopper opp ;)

Back
Topp