Simo eller tfk

Fru Lale

Glad i forumet
Februarbarna 2023
Jeg har to barn og kun hatt simo. For meg er det en solid og god vogn som er lun og god å trille. Den er noe tung men etter faceliften i 2012 er den lettere.
Men så har du tfk som det også er god plass i, og den er lun. I tillegg er den lettere og tar ikke så stor plass i bagasjen som simo. Den er lettere og manøvrere siden du har et svingbart fremhjul.
Ulempen er at du har barnet vendt fra deg når du går over på sportsdelen. Vet det finnes multi x bag, men helt ærlig syns jeg den ser litt så som så ut. Ikke fin, og vognen blir rar med den på. Plassen kan ikke sammenlignes med sportsdelen til simo og den er heller ikke så lun.
Hmmm.......

Har hatt begge to. Foretrekker definitivt TFK. Synes den er enklere å trill. Har bare brukt sportsdelen foreløpig til 2-åringen. Skal ta i bruk multi-X når yngstemann melder ankomst neste måned :)

Tfk ♡ er en kjempegod vogn som er lett å trille, løfte og legge sammen. Med multi-× bagen kan du jo ha barnet mot deg lengre. Bruker babynesten nedi for å få følelsen av at den er litt lunere. Quickfix bagen føles litt lunere men er nokk bare vanen.

Jeg hadde tatt tfk med multi x. Det er jo hovedsakelig dunposen som skal gjøre det lunt. Barnet har det nok godt uansett hvilken bag du velger:)

Jeg har simo og tfk, er tfk som blir brukt, simoen samler støv.

Vi har TFK, men jeg jobber i barnehage, så simo har jeg vært mye borti opp gjennom årene.
For min del kunne ikke valget vært enklere. Tfk'en er så mye lettere å manøvrere, legge i liggestilling uten å forstyrre barnet som gjerne er sovnet og ikke minst det at det er håndbrems på den. Vi har ikke hatt noe problem med å ha tulla vendt fra oss, men det kan jo fort bli vanskeligere med nestemann.. Ellers elsker jeg at vogna har 5 nokså store lommer her og der så man kan gjemme unna regntrekk, refleks, bleier osv.uten å ta fra plassen i stelleveska.
Det er min mening. Ønsker deg lykke til med valget. :) :)

• Liker
Reactions: BMC
Back
Topp