Simo; Duo eller kombi?

gleder oss

Andre møte med forumet
Hei[:)]

Jeg har hørt til juli-forumet, men på ultralyd fikk jeg ny termin til 2.august, så håper det går greit at jeg flytter hit i stede:)

Jeg har bestemt meg for å kjøpe Simo barnevogn men klarer ikke bestemme meg for om jeg vil ha kombi- eller duovognen.. Er det noen som har erfaringer eller anbefalinger å komme med?

Tusen takk for alle svar! (Jeg går meg visst litt vill i denne barnevogn-jungelen...[8D]

Så koselig at du har kommet inn hit til oss [:)] Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med barnevogn problemet, da jeg har gått meg rimelig vill i jungelen selv :p men det er helt sikkert noen andre her inne som kan hjelpe deg :) lykke til!

Vi har bestemt oss for Emmaljunga vogn, så jeg har ikke forvillet meg i Simo-jungelen dessverre. Nok med min egen jungel av vogner. For ikke å snakke om bil-seter *puh*

hei hei[:)]
Vi skal ha simo kombi,,baggen er lettere enn duo bagen og i følge hun på butikken så er kun duo baggen 1,5cm større en kombi bagen[;)]

Noen forskjeller..beskrivelse på vognene...

Simo Kombi :
Vekt: 20,8 kg
bredde: 33,5 cm
lengde: 101 cm
høyde kalesje: 59 cm

SIMO KOMBIVOGN er en kombinasjon av sportsvogn og bærebag. Tradisjonsrik vogn som vokser med barnet og vår mestselgende modell.
Kan brukes fra barnet er nyfødt til det er ca 4 år (så lenge du trenger vogn).

-----------------------------------------------------------------------------
Simo duo rival sportsvogn:
Vekt: 16,9
bredde: 33,5
lengde: 101 cm
Høyde kalesje: 61 cm

Simo Duovogn Duovognen kombinerer bagvognens store plass, med det praktiske av en kombivogn. Duobagen er stor og romslig og gir suveren plass til barnet.

...Men mitt råde er å gå til en butikk som har disse og ta og føl på dem.. velg den som vingler minst, den som er lettest (men allikevel ikke for lett hvis du skjønner) Løft på bagen se hvordan de er satt opp forskjellig. Det er det jeg gjør.. nytter ikke bare se på nettsidene og velge vogn ut i fra det.

Støtter denne siste, gå til en forhandler og si hva du legger mest vekt på når du skal handle vogn...og prøv å trille, legge sammen evnt. så finner du fort ut hvilken du liker best!! [:)][:)] 

Lykke til!

ORIGINAL: bkm

hei hei[:)]
Vi skal ha simo kombi,,baggen er lettere enn duo bagen og i følge hun på butikken så er kun duo baggen 1,5cm større en kombi bagen[;)]

Sign, har hatt kombi vogn til første mann og, og kommer til å bruke den nå og...kjempe førnøyd[:)]

Jeg vurderer veldig den Simo Special Edition altså :) det er stortsett en kombi vogn, bare med litt annet design tror jeg! syntes i alle fall at den var ganske stilig :p må snakke med de på Knøttene på onsdagen tror jeg [:)]

Jeg har en sønn på snart 6 år, og brukte Simo kombi vognen til han var nesten 4... (da jeg ikke har bil [:)]). Denne vognen står nå på loftet, og hvis den er like fin i stoffet kommer vi til å bruke den på denne babyen også.. Og er den stygg så kommer jeg faktisk til å kjøpe en ny Simo kombi...

Bagen passer kjempefint, min sønn er født i juli, og hadde fin plass til voksipose oppi bagen, dessuten så kan du ta ut bagen når du syns det blir for trangt. Holder fint med sportsdelen og voksiposen når barnet nermer seg 6 mnd f.eks... Babyen nå kommer i august, så dvs nesten samme alder på vinteren...

Det er en stor vogn, ingen kjøpesentervogn... (eller dvs jeg brukte den på kjøpesenter i alle disse årene, men savnet da svinghjul pga trange butikker) Men ville ikke byttet den vognen med noen annen. Har jobbet i barnehage i 8 år og håndtert endel vogner, ikke mange JEG syns måler seg med Simo...

Lykke til med valget [:D]

Jeg har kombi, og er fornøyd med det[:)] Det kommer litt an på hvordan du skal bruke den..
På kombien er bagen lettere å ta med seg inn f.eks., da du slipper å ta med hele kalesjen[;)] Det er bare å løfte den ut av vogna.[:)] Vi hadde også det sikkerhetsnettet til den i bilen til å begynne med, og da vet jeg ikke om bagen til duo'en passer[8|]

Når barnet vokser ut av bagen kan du fint bruke sportsdelen med vognpose. Da kan du også bruke den lille kalesjen på bagen i enden av vogna, så erdet nesten som en større bag.

Jeg var veldig fornøyd med kombi vogna[:)] Men dersom du ikke har bruk for å ta av bagen mye (noe som er veldig praktisk hvis man går på besøk. f.eks.) og ikke skal ha den festa i det sikkerhetsnettet i bilen, så er nok duoen kanskje like bra[:)]

ORIGINAL: Lillepusekatt

Hei og velkommen til oss[:D]

For det første vil jeg fraråde deg å kjøpe simo vogn. Jeg kjøpte helt ny vogn til vesla, det var da en kombivogn. Men den var kjempetung å håndtere, ikke noe god å trille, osv. Var mange ting jeg ikke likte helt.
Gikk over til emmaljunga, og det var en DRØM i forhold. Enkel å legge sammen. Lett å håndtere, god å trille i allslags terreng[:D]

MEN, om du uansett skal kjøpe simo så ville jeg nok kjøpt duo vogn[;)]

Det der har jeg en venninne som klagde over også. Vi hadde to forskjellige års-modeller (jeg har 2004 tror jeg, og hun 2006 tror jeg... noe sånt i alle fall) Min er super lett å håndtere og den triller nesten av seg selv[8D] Lett å trille. Mens min venninnes vogn er på en måte mye tyngre, og vanskeligere å snu på. Jeg prøvde hennes da hun klagde på vogna, mens jeg var så fornøyd med min. Og den var faktisk en helt annen å trille.. Vet ikke hvorfor..[8|]

ORIGINAL: *fulliull*

Jeg har kombi, og er fornøyd med det[:)] Det kommer litt an på hvordan du skal bruke den..
På kombien er bagen lettere å ta med seg inn f.eks., da du slipper å ta med hele kalesjen[;)] Det er bare å løfte den ut av vogna.[:)] Vi hadde også det sikkerhetsnettet til den i bilen til å begynne med, og da vet jeg ikke om bagen til duo'en passer[8|]

Når barnet vokser ut av bagen kan du fint bruke sportsdelen med vognpose. Da kan du også bruke den lille kalesjen på bagen i enden av vogna, så erdet nesten som en større bag.

Jeg var veldig fornøyd med kombi vogna[:)] Men dersom du ikke har bruk for å ta av bagen mye (noe som er veldig praktisk hvis man går på besøk. f.eks.) og ikke skal ha den festa i det sikkerhetsnettet i bilen, så er nok duoen kanskje like bra[:)]

Må bare kommentere at sikkerhetsnett i bil er ikke lengre lovlig desverre.. så dette blir nok ikke noe problemstilling uansett vil jeg tro. Ble ulovlig i 2008 om jeg ikke husker feil? Må bare korrigere meg om jeg tar helt feil nå..

Jeg har kjøpt meg Simo Special Edition - kombi. Ikke begynt å trille enda som sagt, grrr baby vil være i magen til August [8|] Men til nå er jeg kjempe fornøyd med den, ville igrunn ha en vanlig simo duo fordi jeg ikke liker baggkanten og kalesjen. Men har nå vertfall skiftet baggkanten. Kjøpte denne fordi jeg fikk en utrolig bra pris i butikken.

Veldig fornøyd [:)] Synes kombi er penere enn duoen. Tok en god tid før jeg fant en vogn som både var praktisk men også bra utseende messigt.

ORIGINAL: Gopio

ORIGINAL: *fulliull*

Må bare kommentere at sikkerhetsnett i bil er ikke lengre lovlig desverre.. så dette blir nok ikke noe problemstilling uansett vil jeg tro. Ble ulovlig i 2008 om jeg ikke husker feil? Må bare korrigere meg om jeg tar helt feil nå..

oi.. det har jeg ikke hørt om[8|][&:] Vi brukte det en stund i 2008, kjøpte ikke selv, men svigers hadde et. Og jeg må si bagen var festa veldig godt i det.. Men jeg ser jo at babyen ikke er like godt festa som i et sete.. Da sitter de jo helt fast.. Selv om babyen lå ganske fast i den bag-nettingen også.

Må søke og finne litt mer ut om det der.. [&:]

Vi hadde Simo Kombi, og eeeelsker den vogna. Den er stødig, dyp og lun, tåler en trøkk og har god plass !
Sønnen min får fortsatt plass i den og han blir 4 i sommer. Vi syntes Kombi var greit fordi vi bor opp i etasjene, og kunne bare ta lille opp i bagen om han sovnet - lett å ta ut og å sette inn.

Derimot veier vognen en del, og om du bor midt isentrum, har liten bil og vil ha en lett vogn - er dette ingen ideel vogn.
Men her i snøete, regnete og robuste Trøndelag er Simo Kombi mitt valg nr 1 !!! [:D]

Ta deg en tur i butikken, legg vogna sammen, løft på bagen og trill litt rundt. Da kjenner du fort hva du vil ha [;)]
Lykke til !!!

Tusen takk for svar! Det var til stor hjelp[:)]

Da blir det nok sannsynligvis kombi på meg.. Høres veldig greit ut det som ble sagt ang det at det er veldig greit å kunne ta ut bagen når man feks er på besøk o.l.. Men jeg kommer sikkert til å prøve enda mer i butikken før jeg kjøper.

Takk for hjelpen iallefall![:)]

Du kan jo ganske enkelt ta med den bagen på duo vogna også.. Men da er jo kalesja festa i den, og den er jo litt stor å dra på. Så om det ikke er særlig ofte er jo ikke det noe problem.

Prøv å ta ut og bære begge bagene i butikken. Da finner du fort ut om det er greit nok for deg med duobagen[:)]

Velkommen hit [:)]
vognene har jeg enda ikke satt meg inn i, så har ingen tanker om det.

har kombi fra forje, nå har jeg kjøpt duo, ambefaler denne pga att beggen er større å er bedre plass til pose i den:)

ORIGINAL: bambii86

har kombi fra forje, nå har jeg kjøpt duo, ambefaler denne pga att beggen er større å er bedre plass til pose i den:)

Tror forskjellen på SIMO sine duo og kombivogner er 1-2 cm i bredde i bagen - ikke stort mere. Og når du fjerner bagen kan du bruke den lille stoffkallesjen som er på bagen, i fotenden som en slags ende, slik at det ser ut som om sportsdelen uten bag blir en liten større bag.. om du forstår! Da var det plass til skinn og voksipose heeeele vinteren !! [:D]

Back
Topp