Jeg hadde en Simo kombi til førstemann, og som de andre her sier så er den jo noe tyngre enn mange andre vogner. Jeg synes også som Millali at den kunne være litt tung å få inn i bilen. Jeg likte dempingen godt, syntes det så deilig ut å ligge der godt innepakket og vugge mykt, mens andre synes at dempingen gjør at den kan være tyngre å trille, skjønner hva de mener med det men jeg opplevde det ikke som noe problem.
Den er utrolig lun og god, så jeg synes den var kjempefin som startvogn til babyen vår. Når vi gikk over til sportsvogn når han var ca 6 måneder kjøpte jeg en brukt OTH (Mountain Buggy), og denne var en DRØM å trille, så da ble Simoen fort parkert, og nå bruker jeg den som sovevogn i barnehagen. Samboeren min syntes egentlig aldri noe særlig om Simoen (tung og vanskelig å trille osv, men det er klart det blir noe annet med fire hjul fremfor tre, sistnevnte blir litt mer letthåndterlig når du skal svinge og sånn), han liker OTH'en veldig godt.
Det skal også sies at jeg sjekket ikke noe særlig rundt vogn når vi kjøpte denne, jeg hadde bestemt meg for Simo etter anbefaling fra slekt og venner. Jeg ser i ettertid at hadde jeg undersøkt alternativene litt bedre, så er det ikke sikkert vi hadde valgt den, men alt i alt synes jeg det var en veldig bra vogn!
Når det gjelder prisen så synes jeg kanskje ikke det er så dyrt for en brukt vogn, vi sjekket en god del på Finn når vi kjøpte OTH'en og det virker som de fleste ligger i det sjiktet, men som Millali nevner så kan det lønne seg å vente på tilbud på fjorårsfarger som ofte kommer på våren (det gjorde vi når vi kjøpte Simoen), det blir kanskje littegrann dyrere enn 3500 men så får du jo en helt ny vogn da. Lykke til med vognkjøpet! [;)]