simo barnevogn? erfaringer?

Sillien

Gift med forumet
Hva syns dere om disse?
Simo kombivogn med duobag... vurderer å kjøpe brukt, selges en for 3500.... vær ærlig!!!!!!!!!! er dette er bra vogn eller bør man finne noe annet? er 3500 for mye brukt?[:)][:)]

Jeg har en Simo kombi-vogn med tilhørende bag. Den vogna er solid og super og trille... Den har også den beste dempingen jeg har sett på en barnevogn, så hvis du skal trille på litt ugjevnt terreng, så er den knallbra. Da slipper babyen å ligge og riste oppi vogna. Har sett flere som har det problemet faktisk. Eneste minus jeg kan si med denne vogna er at den er tung å løfte inn i bagasjerommet, og kan være litt tung i bratte bakker med snø f.eks. Ellers er jeg strålende fornøyd og bruker den hver dag. Kjører både buss og bane med den. Også syns jeg snuppa satt litt rart i sportsdelen på begynnelsen. Men da var hun ganske liten da. Hun ville nemlig ikke ligge i bagen så lenge fordi hun var så nysgjerrig[:)]. Men det er bare å legge teppe, saueskinn osv. i ryggen.

Jeg kjøpte forresten min til 3790 kr på tilbud på Babyshop. Det var jo et kupp da... Vanlig pris er jo 6000-7000 kroner. Hvis jeg var deg, så hadde jeg ventet litt og sett om det kom noe tilbud på fjorårets farger!! De har sånne tilbud noen ganger på våren. Har forresten aldri angret på Simo-vogna vår[:)]

Jeg hadde en Simo kombi til førstemann, og som de andre her sier så er den jo noe tyngre enn mange andre vogner. Jeg synes også som Millali at den kunne være litt tung å få inn i bilen. Jeg likte dempingen godt, syntes det så deilig ut å ligge der godt innepakket og vugge mykt, mens andre synes at dempingen gjør at den kan være tyngre å trille, skjønner hva de mener med det men jeg opplevde det ikke som noe problem.
Den er utrolig lun og god, så jeg synes den var kjempefin som startvogn til babyen vår. Når vi gikk over til sportsvogn når han var ca 6 måneder kjøpte jeg en brukt OTH (Mountain Buggy), og denne var en DRØM å trille, så da ble Simoen fort parkert, og nå bruker jeg den som sovevogn i barnehagen. Samboeren min syntes egentlig aldri noe særlig om Simoen (tung og vanskelig å trille osv, men det er klart det blir noe annet med fire hjul fremfor tre, sistnevnte blir litt mer letthåndterlig når du skal svinge og sånn), han liker OTH'en veldig godt.
Det skal også sies at jeg sjekket ikke noe særlig rundt vogn når vi kjøpte denne, jeg hadde bestemt meg for Simo etter anbefaling fra slekt og venner. Jeg ser i ettertid at hadde jeg undersøkt alternativene litt bedre, så er det ikke sikkert vi hadde valgt den, men alt i alt synes jeg det var en veldig bra vogn!
Når det gjelder prisen så synes jeg kanskje ikke det er så dyrt for en brukt vogn, vi sjekket en god del på Finn når vi kjøpte OTH'en og det virker som de fleste ligger i det sjiktet, men som Millali nevner så kan det lønne seg å vente på tilbud på fjorårsfarger som ofte kommer på våren (det gjorde vi når vi kjøpte Simoen), det blir kanskje littegrann dyrere enn 3500 men så får du jo en helt ny vogn da. Lykke til med vognkjøpet! [;)]

ok, men når denne er kombi så betyr det at jeg ikke trenger å kjøpe ny sportsvogn fordi denne kan gjøres om til sportsvogn? Slik jeg har forsått det på babyshop så kommer tilbudene kun i butikkene og ikke i nettbutikken, er dette riktig? I så fall må jeg droppe å vente på tilbud der fordi det finnes ingen babyshop i nærheten av meg[:)]

Er kjempefornøyd med simo kombien vår[:D]
Eneste ulempen er at den er stor og tung!
Men det er vanvittig god demping i den, stødig og stabil, god å trille på all slags føre osv[:)]

ORIGINAL: Sillien

ok, men når denne er kombi så betyr det at jeg ikke trenger å kjøpe ny sportsvogn fordi denne kan gjøres om til sportsvogn? Slik jeg har forsått det på babyshop så kommer tilbudene kun i butikkene og ikke i nettbutikken, er dette riktig? I så fall må jeg droppe å vente på tilbud der fordi det finnes ingen babyshop i nærheten av meg[:)]

Når det tilbudet var med vogna vår, så var det i nettbutikken også. Det var i 2009.

Uansett om du kjøper Duovogn eller Kombivogn så følger det med sportsunderstell. Forskjellen er:

Med kombi så går man på tur med hele vogna med sportsunderstell og det hele. Her ligger bagen oppå sportsdelen. Kombibagen er mye lettere, og også lettere å løfte av og på enn bagen til Duo. Hvis du kommer til å løfte bagen mye av og på, bør du velge kombi.

Duovogna har en litt romsligere bag, og denne settes rett på understellet. Sportsvogn-delen må man lagre et annet sted i mens... Pluss med denne er at bagdelen er litt større, men den egner seg ikke til å ta av og på og bære hele tida...

ORIGINAL: Sooola*

Er kjempefornøyd med simo kombien vår[:D]
Eneste ulempen er at den er stor og tung!
Men det er vanvittig god demping i den, stødig og stabil, god å trille på all slags føre osv[:)]

signerer denne. Har ikke vogna lenger da men [;)]

her er opplysningene om vognen:

Simo-komvivogna kjøpte hun ny i jan-07
Duobagen ble kjøpt ny i sept-09
Vognen er lite brukt fordi hun har vært mye syk, sier hun
vognen har stått inne når den ikke har vært i bruk
nypris på vognen med alt tilbehøret var på ca 8700...

er dette noe dere ville betalt 3500kr for? helt ærlig[:D]

Kjøp den!

Simo er genial for været dere har.. hehe[:D]

Jeg har simo som jeg har brukt til begge.. Genial i snøvær og vind![:)][:)]

3500 kr var ikke gale!

Jeg har vært kjempe fornøyd med simo vognen vi hadde... [:)]

jeg syns 3500 for en 2007 modell er mye.. Jeg solgte 2008 modellen vår i fjor, den var nesten ikke brukt og jeg solgte den for 3000... (nesten ikke brukt fordi Kasper hadde 3 kombi vogner en periode)
Men nå syns jeg det er mye "haier" på finn... Jeg ville nok ventet på tilbud i butikken..

Veldig fornøyd med simovognen våres! Den er litt tung og stor, men bortsett fra det så er den super[:)]

ja, med tanke på at den faktisk er 4 år gammel så syns jeg det er litt mye[;)] og ville ikke kjøpt den uten å sett på den nei, derfor det var litt stress, for da må jeg kjøre langt uten å være sikker på at jeg kommer tilbake med vogn[;)] nei eg venter litt, se om det kommer noen bedre... har jo god tid enno

Har simo kombi og er kjempefornøyd! Kjøpte den ny for 4500,- da de skulle selge ut fjorårsmodellene, så dersom du har litt is i magen kan du jo komme over en ny vogn til ikke ille pris. Ikke at det er noe galt i å kjøpe brukt altså. Når det gjelder vekta på vogna, har jeg aldri opplevd det som noe problem da. Jeg er langt ifra spesielt sterk, men greier fint å bære denne vogna. Syns det var kjekt å velge kombivogn, for jeg brukte bagen i vogna veldig mye. Babyen sov i bagen oppe i babysenga til å begynne med..de liker jo gjerne å ligge litt trangt når de er så små.. Var også veldig greit med bagen når vi var ute å trillet og skulle f.eks. inn på besøk til noen, for da var det bare å ta med bagen dersom jeg ikke ønsket at babyen skulle ligge i vogna (jeg måtte jo følge med hele tiden;). På handleturer er også vogna kjekk da det er så mye plass under den [:)] Simovogna er lang og er derfor super selv når barna begynner å bli store, men likevel sover på dagtid. Jeg må innrømme at nå som junior er over to år (og mye tyngre), så velger jeg OTH vogna vår på shoppingturer da, for den har tre hjul og jeg syns den er enklere og styre den hit og dit, men opplevde aldri at jeg syntes simovogna var tung på noe vis når han var mindre :)

Det selges mange brukte Simo-vogner på nett, spesielt kombivogner. Det er jo en stund til den lille kommer, så jeg for min del ville fulgt med litt og sjekket priser og sånt før jeg kastet meg på. Men heldig som jeg er slipper jeg det, for svigermor sponser vogn og vi skal kjøpe en helt ny en [:)]

Rugesola

vi har simo kombi og jeg syns ikke den er såå tung.. dessuten er det stor plass i den.. Lisa på 20 mndr har god plass i den med stor voksipose :) så vogna varer lenge..

Back
Topp