Silikon?

Tine_mor

Elsker forumet
Heisann[:)] Jeg vurderer å skaffe meg silikon, så jeg bare lurer på om noen her inne har erfaring med det? jeg står mellom å velge saltvann og silikon.. Og lurer på om noen kan si noe om det? Noen som vet om det er mulig å amme med silikon?

Klem

Hei. Jeg har også tenkt på det samme, men ble rådet til å vente til jeg var ferdig med barn. Grunnen til det er at det kan være vanskelig å amme hvis man har proteser. Jeg personlig ønsker å legge inn saltvann når den tiden kommer, skal ikke være så farlig hvis de sprekker da.

Heisann! har ikke silikon selv men venninda mi har nettopp tatt det, og hun fikk beskjed om at dersom du legger putene under kjertlene så vil det ikke være noe problem å amme. Men dersom de blir lagt ytterst mot huden (type aylar) så er det verre.....er ikke 100% sikker på dette,men det er jo sikkert bare å sende en mail e.l. til en klinikk!

Jeg og kjenner ei som har det. Og henne har ikke hatt noe problemer med silikon puppene sine når henne skulle amme. Alt gikk helt bra.

eg har tatt silikon,mn eg har ingen unga så vet isje koss amming kan bli for mg,mn he hørt fra andre at dæ kan gå fint dæ.mn sjangsen æ større for at protesane kan kapsle seg inn å bli harde.æ en viss prosent,mn kan isje husga ijen kor mye.får å få best muliugt svar så kan de ta kontakt mæ en klinikk så får de ialfalt dn rette prosenten osv.[;)]

hei.jeg ble anbefalt silikon pga di ikke sprekker eller lekker så fort.jeg ble også oppfordret til å vente iallefall to år før jeg fikk barn,slik at di skal få festet seg skikkelig.[:D]
silikonen ble lagt under muskelen slik at jeg skal kunne amme normal når den tid kommer.[;)]
di anbefaler jo selvsakt å vente til du har fått barn med å ta operasjonen.så blir det mindre løs hud å hengepupper[:D]
så vil jeg bare legge til at jeg var skeptisk etter alle skrekk historiene jeg hadde hørt,men kopleksene tok overhånd [:D], å jeg har ikke angret eller hatt noen plager[:)]
lykke til.

hvor lenge har du hatt da? Jeg skal til en klinikk som aboslutt anbefaler saltvann,men de fleste jeg vet om har silikon! Har hørt at de er fastere og bedre å ta på.. For samboeren[;)] Eneste minus er at du må bytte for hvert ca 10 år,men da er eg jo ferdig med babyer,så da er det vel kanskje lurt uansett;)

Jeg har noen venninner med silikon. De ble anbefalt dette og ikke saltvann av forskjellige leger. Saltvann har lett for å skvulpe (på ordentlig huff!). Hun ene ble gravid like etter hun hadde operert og klarer ikke å amme fordi det er så ubehagelig. Mens en annen har ingen problemer, men hun tok det flere år før hun fikk barn nr 2.
Men jeg ville ventet til etter barn er født, for de (puppene altså..)kan forandre seg etter fødsel selv om det er "perfekte silikonpupper". Og det er jo kjedelig hvis de blir "ødelagte" etter ammingen.
Men det må man jo gjøre som man vil med..

eg blai anbefalt silikon eg au.eg fekk sjå forskjell på saltvann å silikon å kan trygt sai at silikon æ fastere og bedre.legen så opererte mg halt opp en me saltvann så eg fekk sjå.å da såg eg at innholdet la sg nedover å dæ såg stygt ud.
eg vil anbefala deg å få sjå andre så he silikon å kansje få kjenna på di.dæ kan hjelpa[;)]

Back
Topp