silikon/saltvann dere som har

*Frk.Mamma

Gift med forumet
hadde dere mye smerte etterpå? og hvor lenge var det vondt? klarte dere bevege dere å sånn elelr var dere sengeliggenes i flere dager? og huden der var det veldig stramt og ømt har sett og de presser det jo bare inn og da må jo huden bli skikkelig strekt vel?? og var det ikke og vokne opp av narkosen? var det vondt da eller kjørte de da på med medisin og reiste dere hjem samme dag?? hvor mye betalte du??

mange spørsmål her men jeg har veldig lyst på det bruker 85 b ca og de er veldig små og slafsete så vill gjærne ha en eller to str større for de er ALTFOR små for kroppen min nå! men jeg er så redd for smertene og narkose, skalpell osv

min venninne tok for ikke lenge siden... var en del smerter i etterkant og måtte ha hjelp av naboen i noen dager for å komme opp av sengen og stelle datteren og slikt.
men ellers gikk det veldig fint syns hun,ikke så vondt som hun hadde trodd.
hun hadde reagert bedre på smertene enn vanlig utifra andre ting hun kunne gjøre. hun snakket med sykepleierene dagen etter på.

tror hun syns det var verd det og ikke skremt av den grunn

hadde dere mye smerte etterpå?

jeg hadde smerter etterpå ja! men det er mest pga musklene er blitt litt mørbanka!! så det er veldig vondt å bevege armene, løfte ting, bruke brystmusklene generelt!
Måtte ha hjelp til å putte shampo i håret pga det var så vondt å ta hendene opp til hodet hehe! Men det er værst de første dagene! Så blir det bare mindre og mindre vondt! Er vel vondt i en liten uke! kan ikke trene på 4 uker og helst ikke jobbe med en gang heller! De sier 1 uke med kontorjobb f.eks! jeg var borte i 2 uker og da jeg kom tilbake gjorde jeg bare litt lettere ting de 2 ukene fram til man kan trene igjen :P

og hvor lenge var det vondt?

En liten uke..

klarte dere bevege dere å sånn elelr var dere sengeliggenes i flere dager?

Du er ikke sengeliggende.. men du blir jo veldig trøtt og!! husker jeg sov mye de første dagene! Så får du jo smertestillende og så du er jo sløvere enn du vanligvis ville vært!
Første døgnet må du ha tilsyn når du er oppe å går! Tilfelle du besvimer (noe jeg gjorde i armene på min samboer! Godt det, hvis ikke hadde jeg falt i flisene på badet)

og huden der var det veldig stramt og ømt har sett og de presser det jo bare inn og da må jo huden bli skikkelig strekt vel??

Kan ikke huske jeg merket noe med at huden var stram.. men jeg har ikke dyttet inn så mye silikon at jeg ikke får plass til mer:P Har tatt det som passet min kropp! Og da har jeg vel litt hud til overs:P Og du som har hatt 2 barn har jo sikkert litt mer hud enn du hadde før barna kom, så ville ikke bekymret meg for det!

og var det ikke og vokne opp av narkosen?

om det var ille tenker jeg du mener??
Nei, det går bra! Du er bare veldig veldig sløv og trøtt! Husker jeg våkna, og det første jeg gjorde var å dra opp genseren å kikke på puppan, så sovna jeg... våkna opp igjen og kikka på puppan igjen :P
Det kan og være du begynner å fryse... kan ikke huske jeg gjorde det men venninna mi hakka tenner som bare det hun :P Men de har nok ovn og teppe isåfall!

var det vondt da eller kjørte de da på med medisin og reiste dere hjem samme dag??

man reiser hjem bare en time eller 2 etter operasjonen! Du kommer inn på et rom der typisk din kjære sitter å venter på deg, så sitter dere der til legene mener du kan komme deg hjem

hvor mye betalte du??
Jeg betalte 28500kr

Og du er bekymret med barn osv!

Ei venninne av meg tok silikon 14 desember, og hun fikk baby 12 september og har og en sønn på 5 år! Gikk veldig greit det! :) Men nå har jo du en tung baby da!! Hun har ei lita jente hun! Så kan jo bli en utfordring for deg om din samboer ikke tar fri fra jobb eller perm når du skal under kniven!

Jeg skal inn til konsultasjon... såg noen bilder av meg selv her om dagen.. dette må jeg fikse på

Men, er det best å legge de UNDER muskelen?

ORIGINAL: *Minibønna*

Jeg skal inn til konsultasjon... såg noen bilder av meg selv her om dagen.. dette må jeg fikse på

Jeg tror at: I sjeldne tilfeller, der kvinnen er veldig tynn, vil resultatet bli penest om man legger under muskelen.
Når man legger under muskelen tar det lenger tid å "komme" seg etterpå, er jo et større inngrep. Det mest vanlige er å ta over muskelen.
Skal google nå, og se om jeg husker rett[;)]

Kopiert fra http://www.fornebuklinikken.no/stoerre-bryster.70924.no.html#p3.

"Over eller under muskelen?
Begge metoder har sine fordeler og ulemper. Som oftest legges brystprotesen under brystkjertelen - over muskelen. Dette er den "snilleste" metoden - minst vondt etterpå og minst blødning. Noen ganger må protesen legges under muskelen. Dette gjøres dersom kvinnen er mager og har lite brystvev fra før - for å få et penere resultat. Det er litt mindre forekomst av hard kapsel , (se punkt 9 Komplikasjoner), hvis innlegget legges under muskelen. Men de kan forskyve seg - oftest oppover - ved bruk av brystmuskelen. Hvis du har en del løs hud, vil ofte innlegg under muskelen gi en unaturlig form på brystet. Hvis du driver idrett der du er avhengig av sterk brystmuskel (vekttrening, håndball, turn, etc..), kan et innlegg under muskelen gjøre denne noe svakere."

jeg har under muskelen! Men det er vel og pga jeg var høy og tynn!

ORIGINAL: Superteam

hadde dere mye smerte etterpå?

jeg hadde smerter etterpå ja! men det er mest pga musklene er blitt litt mørbanka!! så det er veldig vondt å bevege armene, løfte ting, bruke brystmusklene generelt!
Måtte ha hjelp til å putte shampo i håret pga det var så vondt å ta hendene opp til hodet hehe! Men det er værst de første dagene! Så blir det bare mindre og mindre vondt! Er vel vondt i en liten uke! kan ikke trene på 4 uker og helst ikke jobbe med en gang heller! De sier 1 uke med kontorjobb f.eks! jeg var borte i 2 uker og da jeg kom tilbake gjorde jeg bare litt lettere ting de 2 ukene fram til man kan trene igjen :P

og hvor lenge var det vondt?

En liten uke..

klarte dere bevege dere å sånn elelr var dere sengeliggenes i flere dager?

Du er ikke sengeliggende.. men du blir jo veldig trøtt og!! husker jeg sov mye de første dagene! Så får du jo smertestillende og så du er jo sløvere enn du vanligvis ville vært!
Første døgnet må du ha tilsyn når du er oppe å går! Tilfelle du besvimer (noe jeg gjorde i armene på min samboer! Godt det, hvis ikke hadde jeg falt i flisene på badet)

og huden der var det veldig stramt og ømt har sett og de presser det jo bare inn og da må jo huden bli skikkelig strekt vel??

Kan ikke huske jeg merket noe med at huden var stram.. men jeg har ikke dyttet inn så mye silikon at jeg ikke får plass til mer:P Har tatt det som passet min kropp! Og da har jeg vel litt hud til overs:P Og du som har hatt 2 barn har jo sikkert litt mer hud enn du hadde før barna kom, så ville ikke bekymret meg for det!

og var det ikke og vokne opp av narkosen?

om det var ille tenker jeg du mener??
Nei, det går bra! Du er bare veldig veldig sløv og trøtt! Husker jeg våkna, og det første jeg gjorde var å dra opp genseren å kikke på puppan, så sovna jeg... våkna opp igjen og kikka på puppan igjen :P
Det kan og være du begynner å fryse... kan ikke huske jeg gjorde det men venninna mi hakka tenner som bare det hun :P Men de har nok ovn og teppe isåfall!

var det vondt da eller kjørte de da på med medisin og reiste dere hjem samme dag??

man reiser hjem bare en time eller 2 etter operasjonen! Du kommer inn på et rom der typisk din kjære sitter å venter på deg, så sitter dere der til legene mener du kan komme deg hjem

hvor mye betalte du??
Jeg betalte 28500kr

Og du er bekymret med barn osv!

Ei venninne av meg tok silikon 14 desember, og hun fikk baby 12 september og har og en sønn på 5 år! Gikk veldig greit det! :) Men nå har jo du en tung baby da!! Hun har ei lita jente hun! Så kan jo bli en utfordring for deg om din samboer ikke tar fri fra jobb eller perm når du skal under kniven!

takk for svar [:)] har så innamri lyst uff etter to ungen henger puppen emer liksom er slafsete og jeg osm i tillegg ikke hadde pupper fra før så er de så teite, og så er de liksom litt trekant formet så jeg hater og kle av meg pga det vill liksom ha litt mer fasong på de litt rundere en de trekantene ikke pent sysn jeg, og så er jeg litt kraftig i tilleg så hadde vært penere med litt pupper [8D] uansett hvis det blir så er det lenge til venter til amadeus er litt større og huset må fikses først, men tar det nok da i ferien tenker jeg.

ORIGINAL: Rosa Mirabella

Jeg tror at: I sjeldne tilfeller, der kvinnen er veldig tynn, vil resultatet bli penest om man legger under muskelen.
Når man legger under muskelen tar det lenger tid å "komme" seg etterpå, er jo et større inngrep. Det mest vanlige er å ta over muskelen.

u som er så liten snuppis må nok det,eller burde. min venninne gjorde det. siden det ble best.

men kan man reise på sånn konsultasjonstime og høre hva de sier uten at man er sikker om man vill eller ikke? siden konsultasjon er gratis liksom

ORIGINAL: *Nikki*

u som er så liten snuppis må nok det,eller burde. min venninne gjorde det. siden det ble best.

Ok, får høre med dem, jeg er vel midt på tre, verken stor eller liten

ORIGINAL: *Frk.Mamma

men kan man reise på sånn konsultasjonstime og høre hva de sier uten at man er sikker om man vill eller ikke? siden konsultasjon er gratis liksom

det er ikke gratis. kostet 500kroner for meg, men de trekker fra når du skal under kniven! Så DA blir den gratis" men om ikke så må du nok betale

du er jo tynn bønna! :) men de gjør jo det som er best :) jeg tror under muskelen :)

du er jo tynn bønna! :) men de gjør jo det som er best :) jeg tror under muskelen :)

Skal ringe dem en dag, må manne meg opp[&:]

Skal ringe dem en dag, må manne meg opp[&:]

hadde du ikke fått sånn time?

jeg har ringt de en gang, men ikke avtalt time, de sa jeg skulle ringe når jeg "hadde tod"...

Men liker ikek helt å "vise meg " sånn..

Usj, de har vel sett mye rart!

jeg har ringt de en gang, men ikke avtalt time, de sa jeg skulle ringe når jeg "hadde tod"...

ja jeg følte meg riiimelig naken da jeg skulle kle av meg å vise meg på den timen...

Hjalp ikke så mye når kommentaren hans var "Ja, her var det ikke mye"

Hallo... hold det inne for deg selv din satan!! Følte meg dum nok fra før liksom! :P

men du MÅ jo bare gjøre det!!

ja jeg følte meg riiimelig naken da jeg skulle kle av meg å vise meg på den timen...

Hallo... hold det inne for deg selv din satan!! Følte meg dum nok fra før liksom! :P

Ja, må bare bite tenna sammen...

Kan jeg ta med meg "odd"??

Ja, må bare bite tenna sammen...

Kan jeg ta med meg "odd"??

Ja tor erik var med meg inn! "Pushet" meg liksom litt til å kle av meg.. for jeg ville jo helst ikke det:P hehe! godt med litt støtte

Back
Topp