hadde dere mye smerte etterpå?
jeg hadde smerter etterpå ja! men det er mest pga musklene er blitt litt mørbanka!! så det er veldig vondt å bevege armene, løfte ting, bruke brystmusklene generelt!
Måtte ha hjelp til å putte shampo i håret pga det var så vondt å ta hendene opp til hodet hehe! Men det er værst de første dagene! Så blir det bare mindre og mindre vondt! Er vel vondt i en liten uke! kan ikke trene på 4 uker og helst ikke jobbe med en gang heller! De sier 1 uke med kontorjobb f.eks! jeg var borte i 2 uker og da jeg kom tilbake gjorde jeg bare litt lettere ting de 2 ukene fram til man kan trene igjen :P
og hvor lenge var det vondt?
En liten uke..
klarte dere bevege dere å sånn elelr var dere sengeliggenes i flere dager?
Du er ikke sengeliggende.. men du blir jo veldig trøtt og!! husker jeg sov mye de første dagene! Så får du jo smertestillende og så du er jo sløvere enn du vanligvis ville vært!
Første døgnet må du ha tilsyn når du er oppe å går! Tilfelle du besvimer (noe jeg gjorde i armene på min samboer! Godt det, hvis ikke hadde jeg falt i flisene på badet)
og huden der var det veldig stramt og ømt har sett og de presser det jo bare inn og da må jo huden bli skikkelig strekt vel??
Kan ikke huske jeg merket noe med at huden var stram.. men jeg har ikke dyttet inn så mye silikon at jeg ikke får plass til mer:P Har tatt det som passet min kropp! Og da har jeg vel litt hud til overs:P Og du som har hatt 2 barn har jo sikkert litt mer hud enn du hadde før barna kom, så ville ikke bekymret meg for det!
og var det ikke og vokne opp av narkosen?
om det var ille tenker jeg du mener??
Nei, det går bra! Du er bare veldig veldig sløv og trøtt! Husker jeg våkna, og det første jeg gjorde var å dra opp genseren å kikke på puppan, så sovna jeg... våkna opp igjen og kikka på puppan igjen :P
Det kan og være du begynner å fryse... kan ikke huske jeg gjorde det men venninna mi hakka tenner som bare det hun :P Men de har nok ovn og teppe isåfall!
var det vondt da eller kjørte de da på med medisin og reiste dere hjem samme dag??
man reiser hjem bare en time eller 2 etter operasjonen! Du kommer inn på et rom der typisk din kjære sitter å venter på deg, så sitter dere der til legene mener du kan komme deg hjem
hvor mye betalte du??
Jeg betalte 28500kr
Og du er bekymret med barn osv!
Ei venninne av meg tok silikon 14 desember, og hun fikk baby 12 september og har og en sønn på 5 år! Gikk veldig greit det! :) Men nå har jo du en tung baby da!! Hun har ei lita jente hun! Så kan jo bli en utfordring for deg om din samboer ikke tar fri fra jobb eller perm når du skal under kniven!