Silikon og amming

Bruker64ma

Andre møte med forumet
Noen som har gode/dårlig erfaringer med det? Nesten 3 år etter jeg fikk mitt første barn valgte jeg å ta silikon siden det ikke var noe igjen av brystene mine etter ammingen. Det var i september i fjor.. Silikonen ligger under brystmuskelen. Angrer kanskje litt på det nå siden jeg akkurat har funnet ut at jeg er gravid igjen.. Tenker at jeg har lyst å amme, siden det er det beste for barnet. Vil på en måte ikke være egoistisk å la være å amme fordi jeg er redd for at puppene mine skal bli ødelagt igjen. Er ikke det at brystene kan bli ødelagt igjen jeg er mest skeptisk til, men om innkapsling og sånne ting... Hadde vært greit å høre fra andre som har prøvd det :-)

Amme med silikon går kjempe fint :) ødelegger ikke, men blir litt mer heng i de :) mine ser fortsatt kjempe fine ut for der :)

Godt og høre! Lurte på det samme... Har ammet mine to første før jeg fikk silikon, så håpet det gikk fremdeles ;) har hørt at man må amme oftere for en ikke har like god plass lenger?!

Spent på dette jeg også.. Mine er isåfall ganske "sprengt" fra før av med innleggene, lurer på hvordan det kommer til å bli med melk i de..

Jeg har flere brystopererte venninner. Det skal ikke være noe problem å amme pga. silikon! Det går helt fint for de jeg kjenner.

Det kommer litt an på om du har fått lagt det inn under brystene, under armene eller om de har skjært i brystvortene.
Har de vært i brystvorteområdene så kan de ha kuttet bort melkeganger. Hvis man har foretatt brystreduksjon eller brystløft er det derimot problematisk, venninnen som fikk utført disse inngrepene kunne ikke amme.

Vet om ei som har silikon og likevel fullammet i 6 mnd og delammet til barnet var 1 år:-)

Har silikon selv, under muskel, og er spent på om det vil ødelegge for amming eller ikke.. Men får et håp om at det skal gå fint når man hører om alle solskinnshistoriene:-)

Har silikon under muskel jeg også, så er veldig spent selv! Håper det går fint med amming allikevel :)

Gjikk strålandes her :) eg har utenpå musklatur da. Vart litt heng rett errerpå, men klatra opp igjenn etter ca 6 mnd ;) gikk bare opp 1 bh str med melk :) før silikonen gikk eg opp 4 bh str når eg amma :O

Back
Topp