silikon eller latex?

Vi brukte latex først, men har gått over til silikon etter at vi prøvde det! [:)]
Synes latexen kan bli litt seig-aktig, er mye mer fornøyd med silikonen! [:D]

Kommer nok ikke til å bruke latex siden jeg er allergisk mot det selv. Tror ikke latex smokker nødvendigvis er så allergifremkallende, men men, greit å være på den sikre siden. 

ORIGINAL: catgun

okay..visste ikke man kunne velge en gang jeg! hehe

Kommer nok til å prøve på latex først, siden den er mye mykere enn hard silikon..[:)]

Jeg synes de latex smokkene er litt skumle for etter vask kan de liksom bli litt "råtne" og flere jeg har dratt i litt hardt for å sjekke har da røket rett av.. Noen barn suger jo kjempe hardt så er jo best at smokkene tåler litt. Føler at de i silikon holder mye lengre.

Silikon uten tvil.. alt for mange som har latex allergi uten å vite det, og bare tanken på at lillemor svir i munnen uten å kunne si fra gjør at jeg ikke kommer til å velge latex. Selvom latex er et naturstoff så liker jeg de ikke :(

ORIGINAL: Rosie

Vi brukte latex først, men har gått over til silikon etter at vi prøvde det! [:)]
Synes latexen kan bli litt seig-aktig, er mye mer fornøyd med silikonen! [:D]

Vi også.. Har senere lest at latex er veldig kreftfremkallende.

Synes latex-smokkene satt mye bedre når han var nyfødt. Silikon-smokkene var så glatte så de bare datt ut igjen. Så kommer til å bruke latex når han er nyfødt nå også.

Ja det blir silikon her. Jeg har lateksallergi som kom etter å ha brukt latex-hansker på jobb... Så ikke noe ekkelt latex her...

ORIGINAL: mamma i november

Silikon uten tvil.. alt for mange som har latex allergi uten å vite det, og bare tanken på at lillemor svir i munnen uten å kunne si fra gjør at jeg ikke kommer til å velge latex. Selvom latex er et naturstoff så liker jeg de ikke :(

hvilke er brune og hvilke er gjennomsiktige? har noen av hver...

ORIGINAL: *trinemor*

ORIGINAL: mamma i november

hvilke er brune og hvilke er gjennomsiktige? har noen av hver...

Latex er gul - brune.

silikon tror jeg det er... ikke de brune...

Jeg jobber med latexmaterialer så jeg vet at latex allergi ikke er noe som nødvendigvis er medfødt. Har sett flere utvikle det etterhvert, og latex i munnen vil svi og være ekkelt.

Smokkene er jo av naturgummi, og skal være ekstra godt behandlet for at barn skal bruke de, men stoler ikke på det i det hele tatt. ikke noe fan av totten, og ingen fan av latex i smokk :)

Her brukes litt forskjellig. Mest latex, men nå har hun funnet ut at hun vil ha silikon (kanskje litt for stor for smokk). Men vi får se om den andre ungen i det hele tatt vil ha smokk før vi finner ut hva den liker best

Jeg må prøve meg fram jeg..[8|]

Sønnen min bruker begge deler, så vi får se[:)] Er jo ikke sikkert hun vil ha smokk engang...

Back
Topp