silhouette

tottil

Glad i forumet
Sikkert veldig dumt spørsmål. Men hva er silhouette? Er det noe det samme som en cuttlebug eller?[8|]

Det er en elektronisk die-cutter som du kobler til PC, Cuttlebug er manuell med sveiv

Hvordan fungerer den da? Blir sikkert mye billigere enn cuttlebug med tanke på at man må kjøpr dies(kanskje man må det på silhouetten også eller laster man ned fra nettet eller noe?).
Huff masse spørsmål det her, men fint hvis noen orker å svare[:)]

ORIGINAL: tottil

Hvordan fungerer den da? Blir sikkert mye billigere enn cuttlebug med tanke på at man må kjøpr dies(kanskje man må det på silhouetten også eller laster man ned fra nettet eller noe?).
Huff masse spørsmål det her, men fint hvis noen orker å svare[:)]

Har ikke selv, så har aldri brukt den selv. syns ikke det har noe med scrapping å gjøre sånn jeg ser det, men det er meg. Ser jo at jeg hadde spart MYE penger i forhold til å ha tang og revolution, men jeg trives nå med pjuklet jeg, derfor jeg holder på![;)]

Med silhouetten kan du kutte ut alt av fonter ol du har p åPCen. Du ahr tilgang på alt av QK figurer og fonter også, men da må du kjøpe det i kits i tillegg...

Til silhouette maskinen ligger der inne 50 standarformer når du kjøper den. Du kan laste ned så mange True Type fonter (skrifttyper) du vil fra nettet gratis som du kan bruke på maskinen. For å bruke de åpner du kun det medfølgende programmet, skriver det du skal ha av tekst, velger størrelse og font, og klikker cut, så skjærer silhouetten det ut for deg. Der finnes og mange andre "former" på nettet du kan laste ned gratis. Du kan og skjære ut alle de ulike diesene du får til tengene/cuttlebug med maskinen, men de må du kjøpe online. Silhouette maskinen i seg selv ser ut som en liten printer

Ok.Takk for svar[:)] Høres litt for avansert ut for meg(er ikke så god på data o.l).

ORIGINAL: Tjukkebollepus

Til silhouette maskinen ligger der inne 50 standarformer når du kjøper den. Du kan laste ned så mange True Type fonter (skrifttyper) du vil fra nettet gratis som du kan bruke på maskinen. For å bruke de åpner du kun det medfølgende programmet, skriver det du skal ha av tekst, velger størrelse og font, og klikker cut, så skjærer silhouetten det ut for deg. Der finnes og mange andre "former" på nettet du kan laste ned gratis. Du kan og skjære ut alle de ulike diesene du får til tengene/cuttlebug med maskinen, men de må du kjøpe online. Silhouette maskinen i seg selv ser ut som en liten printer

Så den skjærer ikke ut det altså? Den bare printer ut skriften mens du skjærer ut selv?

ORIGINAL: Askepott:D

ORIGINAL: Tjukkebollepus

Så den skjærer ikke ut det altså? Den bare printer ut skriften mens du skjærer ut selv?

Den SER ut som en printer skrev jeg, men den skjærer ut. Det er jo ei "kutte maskin" [;)]

Åja[:)] *flau* Har egentlig ikke peiling på sånt jeg, skjønner du.. Så prøver å lære meg[;)]

ORIGINAL: tottil

Ok.Takk for svar[:)] Høres litt for avansert ut for meg(er ikke så god på data o.l).

D er absolutt ikke avansert i det hele tatt...[:D]
Ser noen mener d ikke har noe med scrapping å gjøre....hehe, skjønner ikke helt hvorfor men, samme det, vi har forskjellige meninger... men dette er et myyye biligere alternativ i lengedn fordi dies og alfabet r dyre, med shilouetten kan du lage såååå masse sinnsykt nyyyyydelige skrifter og i akkuart hvilken str du vil... selv synes jeg tilogmed classic alfabetene til qk og cb er for små, men det er jo smak og behag.. men jeg liker veldig godt store overskrifter, men fine til sitt bruk....

Men shilouetten er absolutt å anbeafle altså[:D][:D]

Back
Topp