Sikring av peis. hjelp?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Noen som har bra tips til sikring av peis/jøtul-ovn. Ovnen står på gulvet på tykk ujevn granittplate og rett inntil en pipe midt i rommet. Pipa kan vi ikke skru i, og det er kun en list nederst på pipa av treværk. Har kikket på Babydan flex, men kan ikke se at vi får montert denne i gulvlista.  Noen råd?

dytt

BabyDan sekskantet lekegrind? Den kan åpnes i hjørnene og plasseres inntil der du ikke vil at ungene skal nå til, f.eks, peis, komfyr osv!
Veldig fornøyd med den[:)]
Vi har en sånn og bruker den som "lekerom" her på stua, siden den har port!

ORIGINAL: *Fru H*

Får dere ikke skrudd inn "murskruer" i pipa?

Neppe. Vi leier.

ORIGINAL: Malenemamma

BabyDan sekskantet lekegrind? Den kan åpnes i hjørnene og plasseres inntil der du ikke vil at ungene skal nå til, f.eks, peis, komfyr osv!

Vil den ikke velte eller kunne flyttes på av barnet om vi bare setter den rundt der? den vil jo neppe rekke helt rundt, da vil den nok stå altfor nærme ovnen.

ORIGINAL: TonjeJenta

Vil den ikke velte eller kunne flyttes på av barnet om vi bare setter den rundt der? den vil jo neppe rekke helt rundt, da vil den nok stå altfor nærme ovnen.
Den har sånne gummi greier under, så jeg må løfte på den for å forflytte den...
står stødig på mitt parkettgulv hvertfall[:)]

ORIGINAL: TonjeJenta

Den har sånne gummi greier under, så jeg må løfte på den for å forflytte den...
står stødig på mitt parkettgulv hvertfall[:)]

oj.. så jeg kan sette den rundt peisen og inntil pipa på to sider uten at den står sammen på enden? den kan deles liksom i et hjørne og allikevel står den? I såfall er det jo genialt.

Back
Topp