Sikring av hjemmet

Ohmama

Blir kjent med forumet
Da er det full fres på lillegutt her, og det begynner å bli veldig på tide med litt sikring av hjemmet...
Kjøpte en pakke på Clas Olson, men synest i grunn det så ut som masse dårlig dill dall... Leser på diverse forum at ungene har klart å få ut stikkontakt-sikringene selv...

Noen som kan gi en uerfaren førstegangsmamma noen gode tips til sikring som funker??
Hva mener dere er nødvendig sikring? Synes i utgangspunktet at grind er uaktuelt, men får se hvor lenge jeg står fast ved det=) Spørs jo hvor aktiv han blir tenker jeg=)

Ville hatt trappegrind og evt stikkkontaktplugger. Alt det andre er mest bare dill syns jeg. Aldr hatt behov for sikring av skap og skuffer og hjørnebeskyttelse blir som å polstre hele hjemmet. Komfyrsikrng har vi heller aldri hatt bruk for. 

Her har det vært full sikring, pga en liten gutt som IKKE har klart å la være å røre...
Så vi har trappegrind, skuff/dør- sikring, en liten stund sikring på kantene av glassbordet og komfyr- sikring. Men nå er det bare sikring på skuffer og dører på kjøkkenet, samt grinder både oppe og nede.

Hadde vi ikke hatt åpen løsning kjøkken/ stue hadde vi nok ikke hatt sikring der, men siden det er en del av stua, så ville jeg slippe å snakek til han hele tiden fordi han var nysgjerrig. 

Har ikke sikret noe spesielt. Vi har barnesikrede stikkontakter (om det heter det). Han har vært veldig flink til å ikke røre der jeg har sagt nei, og han har heller aldri prøvd å smake på f.esk zalo, jiF og sånne flasker jeg har stående i benken. Han vet hva de brukes til for jeg har alltid bedt han hjelpe meg med å vaske badet, så da får han helle såpe i doen, spraye i vasken og har sin egen klut..
Syns det blir for dumt å polstre bordspisser og alt sånn som "kan" være farlig.. han har heller aldri rørt vedovnen som står midt i lille stua her, han kjenner jo at den er varm og vil ikke gå for nær, så har aldri brent seg på den.

Tusen takk for svar alle! alltid morsomt å lese ulike svar på slikt=)Mange ulike meninger.
Enda ikke sikret noe som helst her. Bare skrudd av knotter på nederste skuff på en sjenk i stua, for han knuste hodet i den 15 ganger daglig. Gutten hadde jo hodet fullt av blåmerker! =)

Back
Topp