Sikring av barn på kjøretur

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Finnes det beltestoler som passer til de under 1 meter?

Fortsatt en god stund frem i tid, men jeg prøver å finne ut av hva som finnes.
Tanken er at eldste her etterhvert må ha en bilstol som hun kan ha med om de skal på tur i bhg. Foreløpig kjører jeg henne, men neste år er jeg mest sannsynlig tilbake i jobb og muligheten for dette vil jo da begrense seg.

Om hun følger kurven sin vil hun da fortsatt være under 1 meter etter fylte 4 år og ca 16 kg.
Hva bruker dere som har lave barn?
 
Har fra Cybex Solution som passer Lille U dersom vi settet ryggen helt ned (han har fått sitte i det mellom huset og garasjen, men ikke lenger siden han er under 4).
Han er 93 cm
 
Man tar med stoler selv som de ansatte monterer. Vet ikke hvilke stoler alle har, men de fleste har beltestoler.
Har vært på en tur med gruppa til frøkna, og da kjørte de maxitaxi, så om det var et alternativ å montere selv kan jeg like gjerne kjøre selv.
Hvordan sikres de på tur i bhg?
 
Har fra Cybex Solution som passer Lille U dersom vi settet ryggen helt ned (han har fått sitte i det mellom huset og garasjen, men ikke lenger siden han er under 4).
Han er 93 cm
Omtrent samme lengde da. Kom til 92,5 nå for et par dager siden :) takk for tips :)
Nettopp kjøpt nytt bakovervendt jer, da jeg ønsker det så lenge som mulig, men det kan bli vanskelig på slike turer etterhvert.
 
Omtrent samme lengde da. Kom til 92,5 nå for et par dager siden :) takk for tips :)
Nettopp kjøpt nytt bakovervendt jer, da jeg ønsker det så lenge som mulig, men det kan bli vanskelig på slike turer etterhvert.
Frøkna satt bakovervendt til hun var en 4,5 år, og hun er (og var) lang..
Hvor gammel er hun nå?
 
Frøkna satt bakovervendt til hun var en 4,5 år, og hun er (og var) lang..
Hvor gammel er hun nå?
Hun ble 3 i juli. Hun kan sikkert sitte bakover til hun er 8-9 i det nye setet, så der har hun god plass og trives godt der. Fortsatt god plass i besafe izi kid og, men minstemann må bytte stol snart, så derfor kjøpte vi nytt som er beltemontert. Tror minste vokser ut før henne, da han er laaamg for alderen.
Bare problematisk med bakover på bhg turene :/
 
Tror ikke beltestoler er trygge for barn under 1 m. Hva med britax two way? Helst montert bakover om mulig. Den har bare forankringsreimer, ikke støtteben.
 
Hun ble 3 i juli. Hun kan sikkert sitte bakover til hun er 8-9 i det nye setet, så der har hun god plass og trives godt der. Fortsatt god plass i besafe izi kid og, men minstemann må bytte stol snart, så derfor kjøpte vi nytt som er beltemontert. Tror minste vokser ut før henne, da han er laaamg for alderen.
Bare problematisk med bakover på bhg turene :/

Av ren nysgjerrighet! Hvilket sete (bakovervendt) har dere kjøpt? Snuser litt på sete etterhvert og vil ha et som passer i hvertfall til 4 år, om ikke lenger :)
 
Britax two way montert forover[emoji106]
Tror ikke beltestoler er trygge for barn under 1 m. Hva med britax two way? Helst montert bakover om mulig. Den har bare forankringsreimer, ikke støtteben.
Følger litt med på den og ja. Prøver å finne ut av alt som finnes egentlig, og det er snakk om nesten et år fremover.
 
Noen som har erfaring med Kidfix ll xp og vet hvordan den er i størrelse?
 
Axkid minikid :)
Kjempefornøyd med det, og spesielt at forankringsselene er selvstrammende [emoji106]
Av ren nysgjerrighet! Hvilket sete (bakovervendt) har dere kjøpt? Snuser litt på sete etterhvert og vil ha et som passer i hvertfall til 4 år, om ikke lenger :)
 
Er barnet under fire år, 115 cm og 18 kg så er det litt hipp som happ. Men det anbefales da et sete med internseler. Da er de ikke store nok til beltestol
 
Ville ihvertfall prøvd barnet i en beltestol før man kjøper. Viktig at beltet kommer på riktig sted. Mulig den nye fra besafe passer. Husker ikke navnet
 
Er barnet under fire år, 115 cm og 18 kg så er det litt hipp som happ. Men det anbefales da et sete med internseler. Da er de ikke store nok til beltestol
Ville ihvertfall prøvd barnet i en beltestol før man kjøper. Viktig at beltet kommer på riktig sted. Mulig den nye fra besafe passer. Husker ikke navnet
Fullt klar over dette, og som skrevet er dette snakk om fremover i tid og etter fylte 4 år. Kommer jo selvfølgelig til å prøve, men ser ikke poenget med å prøve alt jeg finner. Kjekt å se om noen har erfaring med stoler som kan passe lave barn til formålet bhgtur kanskje 3 ganger på et år :)
Den nye til besafe er i-size, og ikke godkjent for de under 100 cm.
 
Noen som har erfaring med Kidfix ll xp og vet hvordan den er i størrelse?
Vi har dette og det tror jeg kan passe til små 4 åringer. Vi er hvertfall strålende fornøyd med vårt
Pga en del problematikk med betennelser i hofte ol, så kjøpte vi dette til vår gutt når han var 3 år til bruk i sykdomsperioder, da det å bøye beina hans var som tortur for han. Vi hadde ikke nakkestøtta på det nederste hakket heller.
 
Fullt klar over dette, og som skrevet er dette snakk om fremover i tid og etter fylte 4 år. Kommer jo selvfølgelig til å prøve, men ser ikke poenget med å prøve alt jeg finner. Kjekt å se om noen har erfaring med stoler som kan passe lave barn til formålet bhgtur kanskje 3 ganger på et år :)
Den nye til besafe er i-size, og ikke godkjent for de under 100 cm.

Da ville jeg prøvd two way :) er barnet under 100 så tror jeg ikke det finnes en beltestol som vil passe. Lykke til ihvertfall! Håper min blir stor nok til at det ikke er noe problem[emoji23]
 
Vi har dette og det tror jeg kan passe til små 4 åringer. Vi er hvertfall strålende fornøyd med vårt
Pga en del problematikk med betennelser i hofte ol, så kjøpte vi dette til vår gutt når han var 3 år til bruk i sykdomsperioder, da det å bøye beina hans var som tortur for han. Vi hadde ikke nakkestøtta på det nederste hakket heller.
Da blir det tilført listen over stoler som skal prøves etterhvert :)
Hvor høy er gutten din nå?
 
Blir nødt til å sitte bakover til konfirmasjonen [emoji14] hehe
Lillebror her er helt i andre enden av skalaen, så der tror jeg ikke vi kommer til å få samme problemet.
Fikk tilbud om å låne pute på tur, og da jeg sa det ikke var lov for barn under 15 kg ble de overrasket. Har two way på listen :)
Da ville jeg prøvd two way :) er barnet under 100 så tror jeg ikke det finnes en beltestol som vil passe. Lykke til ihvertfall! Håper min blir stor nok til at det ikke er noe problem[emoji23]
 
Back
Topp