Sikring av barn i traktor?

*SusieQ*

Elsker forumet
Regner med mini-odelsgutten vår kommer til å tilbringe litt tid i traktor'n etterhvert. Men hvordan sikrer vi han best mulig i traktoren og skurtreska? Traktoren/treska har ekstra sete med kun magebelte... [:-]

Går det an å bruke vanlig bilstol og stroppe den fast på noe vis?

Hvor kjører traktoren da?
På gården eller rundt i trafikken?

Mannen min får festet bilsetet i traktoren,har ofte med seg en av gutta her[:)]
Kommer vel an på hva slags traktor det er og sånn vil jeg tro.

Her har begge ungene vært med i traktoren siden de var bare noen mnd gammelt. Baby sette var ingen problem å få festet.Men da vi skulle feste sette nr 2 ble det være. Vi måtte feste sette forovervent og måtte bruke ekstra med stroper uten om magebelte delen. Ja sikert mange som reagerer nå,men er sikrere at abrne sitter der en at det er et annet sted.
Et vennepar av oss brukte sykkelsette vet jeg. Da ungen var 2,5år så fjernet vi sette og nå sitter de bare på det sette emd magesele.
De lærer fort å holde seg fast ved humper og å flytte hode så de ikke dunker det i vinduet[;)]

PS-vi har en stor john deer. Men har også fått festet i massy

ORIGINAL: StinkiStini

Regner med det blir mest kjøring ute på jordene her, men kan jo hende det blir litt kjøring i trafikken imellom...

ORIGINAL: Senator Malin

Men da lurer jeg.. En traktor med skurtreske kjører... 20 km/t? Hvor kommer dere til å kræsje? Hvor ofte kommer han til å sitte der? Hvilke andre risikoer enn å kræsje? Ingen?

Skjønner ikke helt hva man skal med bilsete som man forøvrig ikke får plass til i en traktor gitt [:-]

Aldri sett bilsete i en traktor jeg altså. Og ja, jeg er vokst opp på landet! Her sitter unga i fanget eller står ved siden av [:)]
vi brukte det,men de tkom av gubben også drev å brøytet en del
en del av de nye traktorene kan komme op i 80km/t, våres traktor har 60 km/t på det meste langs landeveien

Men som sagt det er tryggere at barne er inne i traktoren en på utsiden som en ikke eller til tider kanjse ikke ser de

ORIGINAL: *SusieQ*

Regner med det blir mest kjøring ute på jordene her, men kan jo hende det blir litt kjøring i trafikken imellom...

Kjøring på jordet trengs ikke bilstol for.
Ikke la ungen sitte på i trafikken.
Problem løst.

Kjøring på jordet trengs ikke bilstol for.
Ikke la ungen sitte på i trafikken.
Problem løst.
enkelte ganger så må jo ungene være med der også[;)]

Men da lurer jeg.. En traktor med skurtreske kjører... 20 km/t? Hvor kommer dere til å kræsje? Hvor ofte kommer han til å sitte der? Hvilke andre risikoer enn å kræsje? Ingen?

Skjønner ikke helt hva man skal med bilsete som man forøvrig ikke får plass til i en traktor gitt [:-]

Aldri sett bilsete i en traktor jeg altså. Og ja, jeg er vokst opp på landet! Her sitter unga i fanget eller står ved siden av [:)]

Tenker ikke bare sikkerhet men også på ungens komfort, det er mye humping og skumping inne i en traktor, da er det greit å ha noe som gjør at barnet får litt mer støtte og sitter litt stabilt, og hvis han sovner er det jo greit å ha et komfy sete å sove i... [;)]

En traktor kjører ikke 20 km/t, vår nyeste kjører opp mot 60 km/t... Men det vet vel du som er vokst opp på landet... [:)]

ORIGINAL: bondekone

en del av de nye traktorene kan komme op i 80km/t, våres traktor har 60 km/t på det meste langs landeveien

Men som sagt det er tryggere at barne er inne i traktoren en på utsiden som en ikke eller til tider kanjse ikke ser de

Jaja, men nå tenkte jeg på traktor med skurtreske bak... [:)]

skurtresker er vel en annen maskin? Altså et helt annet kjøretøy? [8D]

ORIGINAL: bondekone

Jaja, men nå tenkte jeg på traktor med skurtreske bak... [:)]

Altså det går ikke, traktor og skurtreske er to forskjellige landbruksmaskiner, hvor på landet har du vokst opp da, hehehehe! [:D]

Signerer! Frøkna her står på sida av og storkoser seg.. blir hun trøtt i beina er det opp på fanget. Hun er straks 2 år og har lite problemer med balansen.
I år har hun vært med på alt i våronna, møkkjøring, pløying, harving, steinhenting, gjødsling.. hun får sikkert være med i slåtten også..
(også såå masse spennende det¨er å skru å trykke på da!) [:D]

selv om det ikke er så mye kræsjing med traktor ute å går, så liker jeg tanken på at hun er skikkelig fastspent inni traktoren så hun ikke faller ut av setet...det er mye humpty-dumty rundt på jorder.

Hvis det er så bratt at traktoren kan velte så ikke ta ungene med!!!!
Ikke ha de med i trafikken.
La de blir store nok til å sitte på fanget og la de kun få sitte på på korte og noenlunde trygge strekninger.
Og trenger en liten unge virkelig å sitte på i trafikken? Har du sjekka med noen om det i det hele tatt er lov?
Ikke det at det er så lovlig å sitte på ellers, men i trafikken går det gjerne litt fortere og...[&:]

Dattera vår får sitte på med pappa i 5min. Da kjører de kun flate grusveier eller flate tun, evt. brøyter de veien inn til huset. Og da sitter hun på fanget. Alt med måte.[;)]

Tenker ikke bare sikkerhet men også på ungens komfort, det er mye humping og skumping inne i en traktor, da er det greit å ha noe som gjør at barnet får litt mer støtte og sitter litt stabilt, og hvis han sovner er det jo greit å ha et komfy sete å sove i... [;)]

En traktor kjører ikke 20 km/t, vår nyeste kjører opp mot 60 km/t... Men det vet vel du som er vokst opp på landet... [:)]

ORIGINAL: sånja

Hvis det er så bratt at traktoren kan velte så ikke ta ungene med!!!!
Ikke ha de med i trafikken.
La de blir store nok til å sitte på fanget og la de kun få sitte på på korte og noenlunde trygge strekninger.
Og trenger en liten unge virkelig å sitte på i trafikken? Har du sjekka med noen om det i det hele tatt er lov?
Ikke det at det er så lovlig å sitte på ellers, men i trafikken går det gjerne litt fortere og...[&:]

Dattera vår får sitte på med pappa i 5min. Da kjører de kun flate grusveier eller flate tun, evt. brøyter de veien inn til huset. Og da sitter hun på fanget. Alt med måte.[;)]
det er fult lov at unger er med i traktoren så lenge det er sidesette/passasjer sette i traktor

Back
Topp