Sikring av baby på buss

shewolf

Gift med forumet
Jeg skal levere bilen på verkstedet i morgen, og tenkte å ta buss hjem igjen. Blir sånn at jeg må ta bybuss inn til byen, og timekspressen fra byen og hjem igjen. Hvordan skal jeg sikre lillegutt på bussen? Synes det virker skummel å ha ham i vogn, siden han ligger løst oppi der. Men det er vel heller ikke mulighet for å feste bilsetet hans i bussen.. Bussturen er på ca. 1,5-2 timer. Synes vel også det er litt skummelt å ha ham i bæresele. Og så blir han jo nødt til å sitte i bæreselen ganske lenge...

Noen som kan hjelpe meg litt?
Hva ville du gjort?

Bybussene har ikke trepunktsseler, og da går det ikke an å sikre bilstolen. Tror ikke timekspressen har det heller... Får dessverre ikke ringt før jeg drar imorgen, siden jeg drar klokka seks på morgenen..

eg reiste med buss i dag med mini og da gjekk heilt fint. turen tar totalt 1,5 time, men 30 minutt av dei står bussen i ro på ferjo.
Veit ikkje korleis da e med andre busser, men bussene her ute har eit barnesete i bussen, (som godt kunne ha vore eit som ein kunne legga ned ryggen litt på, syns Odin satt alt for strak i ryggen) Dei har og sikkerhets seler som ein fester vogna i, slik at vogna ikkje kan velte.. Når Odin va trøtt og sku sove, la eg han ned i vogna og satte meg atte med, i tillfelle.. Må jo vera litt hønemor!

Uff, nei... Jeg så nettopp på rutetabellene, og det viser seg at jeg blir nødt til å vente i hele 5 timer før det går buss hjem! Huff, hva gjør jeg nå da tro..? Har ingen som kan kjøre meg hjem heller...

5 timer??? Oh lord det var lenge!!!

Har ikke tilfeldigvis noen julegaver igjen da? Da kan du briuke tida på det... Ellers ville jeg vurdert å utsette bilen til noen kunne være med i en annen bil og kjøre deg hjem.

ORIGINAL: Klatten

5 timer??? Oh lord det var lenge!!!

Har ikke tilfeldigvis noen julegaver igjen da? Da kan du briuke tida på det... Ellers ville jeg vurdert å utsette bilen til noen kunne være med i en annen bil og kjøre deg hjem.

Har ikke kjøpt en eneste julegave enda. Men skal ha med sambo på det, og få noen til å passe Dennis når vi tar den handelen. Synes det er så tungvindt å shoppe med baby, siden butikkene er så trange, og vogna vår så stor..

Bilen kan nok ikke utsettes dessverre, siden vi har timeavtale på verkstedet.

Får besøk i morgen av oldeforeldrene til Dennis attpåtil, så må nesten være hjemme når de kommer. De trenger kakefatene sine på lørdag, og det jeg har ikke mulighet til å levere dem siden bilen blir stående på verkstedet.

Dette blir en hard nøtt å knekke [8D]

Det går alt for lite busser forbi her vi bor! Går mange busser som stopper ti minutter unna her. Men det er altfor langt å gå hjem, for ti minutter med bil er ganske langt! Er vel ca. 1 mil unna...

Ville ha tatt med vogna. Men kjedelig at du må vente så lenge før bussen går hjem!

Men finnes det ikke verksted litt nærmere der dere bor?

Timeekspressen bør ha bilbelter. Du kan feste bilstolen med to-punktsele også. Men litt kjedelig å ta med bilstolen hvis du skal vente så lenge, hvis ikke det er et sted du kan sette den fra deg... På bybussen går det nok greit å bare ha babyen i vogna.

hva med leiebil/lånebil? mange verksteder tilbyr det...

ikke noe prob med vogn på bussen , sitter alltid ved siden av vogna og holder i den jeg og de fleste busser har en sele du kan feste vogna i...har ihvertfall det her

på timeekspressene er det seter med seler. og de på første rad er vel 3-punkt. så skal være mulig å feste bilstol.

ORIGINAL: 3barnsmor*29

på timeekspressene er det seter med seler. og de på første rad er vel 3-punkt. så skal være mulig å feste bilstol.

Og de timeekspress bussene jeg har kjørt med har også hatt 1-3 barneseter integrert i bussetene.

Så jeg hadde bare tatt med vogna jeg.

Tusen takk for mange svar! Det ble slik at jeg tok med kun bilsete, og fikk låne leiebil der[:D] Men vet jo også nå at det er fullt mulig å ta ham med på timekspressen. Kan være kjekt å vite til senere [;)]

Back
Topp