Sikreste graviditetstegn

LykkeligRose

Glad i forumet
Har lest et sted at risiko for å miste minker ved morgenkvalme. Jeg har dermed tenkt at det er et ganske sikkert tegn.

Her om dagen hørte jeg derimot noen si at det sikreste tegnet er ømme pupper.

Dette er kanskje bare viss vass og synsing, da alt er relativt, men spennende å høre om dere har noen slike formeninger eller vet noe? :)

Dytter denne, hadde vært interessant å høre synspunkter på dette :)

Det tror jeg er veldig inviduelt ja. Da jeg gikk med nr 1 så visste jeg ikke at jeg var gravid en gang før uke 17. Da hadde jeg ikke hatt ømme pupper, kvalme eller noe som helst. Nå derimot er jeg kvalm døgnet rundt og har ømme pupper.

Gynekologen min sa i forrige svangerskap at kvalme var positivt. Det tyder på at kroppen booster hormoner og det er flott! Jeg satt riktignok der og gråt mine bitre tårer over at jeg knapt kunne stå på bena av kvalme, så det er mulig det var et visst element av behov for å trøste i det, men han ville jo ikke sagt det om det ikke hadde noe med virkeligheten å gjøre:p

Jeg ønsker kvalmen velkommen, så vet jeg at der skjer noe i kroppen min!! Kommer kanskje til å angre på dette utsagnet senere men :) Så langt ingen andre symptomer enn tissetrengt og trøtt.. Blir stressa av det. Er 5+4 i dag

Ikke ømme pupper og ikke særlig kvalm lenger :) og det er et levende bøllefrø inni meg. Hos meg er det sikreste tegnet at jeg kjenner livmora strekker seg som bare det. Og blodårer på puppene. Jordmor sa jeg var ei av de heldige bare som opplevde kvalme 2 uker, for vi alle er ekstremt forskjellig, så man kan ikke si at Feks kvalme er det sikreste. da blir mange unødvendig redde

Er nok veldig forskjellig. Personlig har jeg vært av og på med kvalme, men det har roet seg ned nå. Fortsatt ømme bryst, men ikke fullt så ille som helt i starten, eller så har jeg bare blitt veldig vant til det haha. Er i allefall veldig øm om morgenen som jeg pleier. Har og mye strekking i livmor, men dette er blitt mer av og på også. Utover dette så merker jeg at trøttheten kommer mer og mer for hver dag, hvor jeg må legge meg ned etter jobb og sover 1-2t. Dette startet for knapt en uke siden. Så forskjellige tegn er der hele tiden og vi opplever alt til forskjellig tid og noen mer enn andre. :)

Jeg har vært fryktelig kvalm de gangene det gikk bra. Tok riktignok med.aborte med den ene av de:(
Så jeg vil si at for meg er kvalme et meget betryggende tegn.!

Jeg tror symptomer er veldig individuelt. Her er brystene større, ømme og full av blodårer, men jeg har ikke vært noe kvalm.. Det var heller ikke mamma i noen av hennes tre svangerskap, og ingen av søstrene mine har vært kvalme med mine tre tantunger :)

Det varierer fra gang til gang, og fra person til person. Noen har så å si ingen symptomer, mens andre kan ha alle. Med datteren min begynte ikke kvalmen før uke sju. Venninna mi var ikke kvalm i det hele tatt med nr en, mens med nr to var det hele svangerskapet.
Vi må begynne å slappe av og nyte at vi er gravide :-)

Med nr.1 var jeg konstant trøtt og hadde store problemer med å holde meg våken de første tre månedene. Men det var også eneste symptom på graviditet (og uteblitt mens da).
Denne gangen er jeg ikke i nærheten av å være like trøtt, men blir fort kvalm/uggen pluss at jeg ikke har matlyst overhodet.. Blir kvalm når jeg ikke spiser, og blir kvalm hvis jeg spiser noe jeg ikke egentlig har lyst på.. Og har veldig sjeldent lyst på noe :p så ja, veldig forskjellig

Da jeg gikk gravid med sønnen som nå snart er tre hadde jeg relativt få symptomer (ingen ømme pupper, minimalt med kvalme og stikkinger). Denne runden har jeg vært langt mer kvalm og hatt veldig ømme pupper. Så tror det kan variere fra person til person, og fra graviditet til graviditet :)

Forrige svangerskap merket jeg veldig lite de første mnd, var kun litt uggen om morgenen før jeg hadde spist noe. Denne gangen visste jeg nesten at jeg var gravid noen dager etter eggløsning, masse stikking i magen og følte meg rar i kroppen. Kan jo være tilfeldig men veldig annerledes enn sist i alle fall. Nå sliter jeg også mye mer med kvalme, kommer og går i bølger igjennom hele dagen.

Jeg var ikke kvalm med min første og det gikk helt fint. Hun er 6 År blitt

Æ e mindre redd nu etter at æ begynte på babyklister, men æ kjenn at hver gang æ får mage vondt eller noe e æ redd det e en SA. Hadde det i desember 2014. Men æ går på metformin så e nok bare det som kuka til alt :P
Me nr en kom æ på ultra og han sa bare du, kremt, du e 19+3 påvei xD
Så einaste grunn te æ oppdaga graviditeten va ømme puppa.
Da æ fikk SA før ett år sia va æ SYKT dårlig og ømme puppa, nu har æ kun ømme puppa å kjenn sånn strekking i livmora og e sykt trøtt. Men ikke noe meir. Det at man e kvalm og større sjans før ting går bra e bare tull trur nok æ :P Alle svangerskap e forskjellig ;)

Var ikke kvalm med førstemann og er heller ikke kvalm nå. Så tror det er individuelt :) merker at jeg har ømme og tyngre bryst nå. Det hadde jeg ikke med førstemann hvor jeg hadde ingen plager:)

Det er veldig veldig inviduelt! Første gangen jeg var gravid var super kvalm og lå rett ut- endte i SA. Andre gangen så var jeg omtrent ikke kvalm eller noe- ingen ømme bryster eller noe. Sitter med en gutt på 15 mnd. Denne gangen her utarter seg på samme måte som andre gangen- jeg merker omtrent ikke at jeg er gravid denne gangen. Ikke noe strekkinger i livmoren eller noe. Dog vel å merke små kvalm og noe ømhet i puppene.

Back
Topp