Sikrere bil

Cilemor

Andre møte med forumet
Hei!
Er litt over 6 uker på vei og har så smått begynt å planlegge litt fremover, -selv om det enda er både leeeenge til 12-uker milepælen og termin. 

Vi har i lengre tid snakket om å bytte ut vår 18 år gamle bil og har hele tiden sagt at før vi får barn så skal vi ha en nyere og sikrere bil.  Men i dag kom pappan og sa at vi burde egentlig bare hive oss rundt nå, -for vi kjører jo rundt i den gamle bilen med barn nå og!! 

Hadde ikke tenkt på det før, men han har jo rett i det!!  Så nå har vi søkt på billån og surfer på nettet etter "drømmebilen".  Så utrolig deilig det hadde vært å hatt en nyere og sikrere bil allerede nå. Selv en hard oppbremsing eller en liten bulk kan forårsake en kraftig straming av setebeltet og ta bort gullet vårt....  (det er tross alt vinter og glatt ute og nå frøet er mest sårbar!!)

Håper bare at folk ikke skjønner at vi er gravide om vi dukker opp med en ny stasjonsvogn....  [;)]  [:)]  [:)]

Takk for det!  -Og gratulerer med ny bil dere óg!

ORIGINAL: Cilemor  

....Selv en hard oppbremsing eller en liten bulk kan forårsake en kraftig straming av setebeltet og ta bort gullet vårt....  (det er tross alt vinter og glatt ute og nå frøet er mest sårbar!!)....

du får kjøpt egen sikkerhetssele til gravide vet du.
Be Safe heter den jeg har fra forrige svangerskap, og som jeg nå skal finne fram igjen.
det er en tynn "pute" du sitte på (som festes i setet med seler) og med en borrelås eller knapper som festes i bilens sele, som styrer bilselen unna magen og over hoftekammen i stedet. det er gjort store undersøkelser som viser at den har mye å si for om et foster overlever en kræsj eller ikke.
jeg anbefaler den i alle fall. [:)]

Tenkte på sånn beltegreier.. Hvor mye koster en slik da?

ORIGINAL: tullmusa

Tenkte på sånn beltegreier.. Hvor mye koster en slik da?

rundt 300-400 kr syns jeg å huske. Du kan sjekke den på HTS sine hjemmesider tenker jeg. anbefales fra 2. svangerskapsmnd.

Back
Topp