Sikling og dårlig ånde, 1,5åring

meteorit

Forelsket i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Har en liten gutt som rett og slett stinker av munnen på!
Han sikler også en del om natta spesielt, og han bruker smokker. Smokkene stinker vanvittig, og hjelper ikke vaske og koke dem. Lukter ille. Og nye smokker blir fort vond lukt.
Føler ikke det hjelper med tannpuss heller.

Noen tips eller erfaringer hos dere?

Takk på forhånd:)
 
Har en liten gutt som rett og slett stinker av munnen på!
Han sikler også en del om natta spesielt, og han bruker smokker. Smokkene stinker vanvittig, og hjelper ikke vaske og koke dem. Lukter ille. Og nye smokker blir fort vond lukt.
Føler ikke det hjelper med tannpuss heller.

Noen tips eller erfaringer hos dere?

Takk på forhånd:)

Hvor lenge har det vart?
Slik du beskriver her har betydd sykdom eller tannfrembrudd. Høres kanskje mest ut som sistnevnte om han ellers er kvikk?
 
Hvor lenge har det vart?
Slik du beskriver her har betydd sykdom eller tannfrembrudd. Høres kanskje mest ut som sistnevnte om han ellers er kvikk?


Har vært slik lenge. Og han har nå fått alle tenner nå. Vært noe sykdom, men har stinket også før den tid. Siklingen har vel kommet mye av tenner og at han puttet alt i munnen. Men den stanken fra munnen..

Har tenkt på mandler, men det lukter av munn, spytt og smukker. Litt usikker på om det da er mandlene.
 
Jeg ville tatt han med til lege. Det du beskriver her er ikke normalt for et barn på den alderen, eller i det hele tatt egentlig.
 
Jeg ville tatt han med til lege. Det du beskriver her er ikke normalt for et barn på den alderen, eller i det hele tatt egentlig.

Enig!


Det du beskriver kan være mandlene, men det er noe en lege vil kunne avgjøre. Problemer med mandlene, f.eks mandelstener, kan i alle fall gi en helt grusom lukt av munn og ånde.
 
Har vært slik lenge. Og han har nå fått alle tenner nå. Vært noe sykdom, men har stinket også før den tid. Siklingen har vel kommet mye av tenner og at han puttet alt i munnen. Men den stanken fra munnen..

Har tenkt på mandler, men det lukter av munn, spytt og smukker. Litt usikker på om det da er mandlene.

Ja om han har fått 20 tenner er det jo såklart ikke noen sammenheng med det.
Jeg ville også tatt en tur til lege for å få det undersøkt. Her har det aldri vært mye sikling, men jeg synes smokkene og ånden ikke er helt god etter soving, men dette forsvinner jo ved koking av smokk og pussing av tenner.
 
Skal innom lege i dag og forhøre meg. Håper å få noe svar da:)
 
Hva trodde legen at det kunne være? :)

Sikkel / spytt som kommer i kontakt med oksygen lager bakterier og gir lukt. Min gutt som bruker smukk, og vært forkjøla produserer mye spytt og da han ikke svelger det, sikler han, og baktereiene koser seg og lager lukt. Ikke mye å gjøre per nå, annet enn å vaske og pusse tenner. :chicken:
 
Vår lille gutt har også dette :p jeg reagerer nok mer nå ettersom jeg er 34 uker på vei. Guttungen er 19mnd. Og alltid som regel hatt vond ånde siden han startet med første tann i munnen. Nå har han fått alle tennene tror jeg, men tillegg er han sjuk! Så aseton eller hvordan det staves og vond ånde, gjør meg kvalm :laughing001:laughing001

Så her pusser vi tenner hver kveld før leggetid, ikke akkurat det han syns er mest gøy. Blir så man må tvinge han altså. Føler det er forferdelig å måtte gjøre det. Men er vel bedre å pusse di enn å la det kommer hull fordi han ikke vil pusse tenner :p
 
Vår lille gutt har også dette :p jeg reagerer nok mer nå ettersom jeg er 34 uker på vei. Guttungen er 19mnd. Og alltid som regel hatt vond ånde siden han startet med første tann i munnen. Nå har han fått alle tennene tror jeg, men tillegg er han sjuk! Så aseton eller hvordan det staves og vond ånde, gjør meg kvalm :laughing001:laughing001

Så her pusser vi tenner hver kveld før leggetid, ikke akkurat det han syns er mest gøy. Blir så man må tvinge han altså. Føler det er forferdelig å måtte gjøre det. Men er vel bedre å pusse di enn å la det kommer hull fordi han ikke vil pusse tenner :p


Her er det også å holde fast og tvinge som gjelder dessverre. Fungerte en periode å sette på et klipp på telefonen, men nå skyver han hånden min vekk og kniper igjen munnen når jeg skal pusse.
Jaggu ikke gøy å være mamma når man forsiktig må tvinge børsten inn i munnen på den lille kroppen for å forebygge hull og vond ånde!
 
Her det en indikator på refluks. Nå har nr 1 og nr 2 refluks så aner ikke hvordan det lukter av normal munn sånn sett. Ikke mange leger som foreslår refluks utfra lukt.
 
Back
Topp