Tenker på de med 2 knapper i nakken og "trekant" forran.
Hvor lenge passer dem ca?
Jeg kan nå hvertfall bruke disse til jenta mi fortsatt og hun er straks 2 år. Det er som regel litt for store til babyer frem til 2-4 mnd, men etter det sitter de godt.
Kan være lurt å se an hva babyen trenger da. Min eldste gulpa masse så han hadde alltid på seg smekke fra han var født ca og til 6 mnd, da stoppet gulpinga. Han har omtrent aldri siklet. Her brukte jeg tynne smekker som bare var i jerseystoff. Gulp lukter jo, så vi byttet smekke raskt med èn gang han hadde gulpa.
Det neste barnet gulpa ikke så veldig mye, men til gjengjeld startet hun å sikle rundt 3 mnd, og hjelp så mye sikkel. Der var det bare å skaffe tykkere smekker, for de tynne jeg hadde etter broren var gjennomsiklet på 1 minutt. På det verste byttet vi likevel 15 siklesmekker daglig og hang smekkene til tørk mellom hvert skift.
Da hadde vi to typer smekke: en type siklesmekke med fleece på baksiden fra NameIT. Og en annen type siklesmekke som har 2 ordentlig tjukke lag med stoff fra merket Pippi. De selges på nameitbutikker og litt andre steder også.
Så jeg anbefaler først og fremst de to merkene. Vi har nok prøvd ca alt som er i salg av siklesmekker, men de to er det som holder best. De vil også ta unna mer gulp før det renner gjennom. Men noen sikler jo bare bittelitt og da går nok de tynne smekkene fint.
Jenta vår slutta å sikle for typ 2 uker siden, så hun har holdt på med det i nesten 2 år