Sikksakkskjørt (kompe lompe)

Marigullhøna

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Hjelp! Vil strikke sikksakkskjørtet til kompe lompe og skjønner ikke på målene deres hvilken størrelse jeg skal strikke? Kan noen hjelpe meg? :)ImageUploadedByBV Forum1452538378.028579.jpg

M feks er: 26-36cm *2 så da måler du deg rundt hoftene og ser hva du er.

M feks er: 26-36cm *2 så da måler du deg rundt hoftene og ser hva du er.
Hoftene eller livet? Men det kan uansett ikke stemme, for jeg er vanligvis s til m, men her ble jeg i tvil om xl i det hele tatt kan passe...

Hoftene eller livet? Men det kan uansett ikke stemme, for jeg er vanligvis s til m, men her ble jeg i tvil om xl i det hele tatt kan passe...

Jeg tror de er veldig små i størrelsen... Jeg måtte legge opp mye flere masker enn det sto i mønsteret... Brukte annet garn, men med samme strikkefasthet..

Ville ikke ha strikket det større en m hvis det er det du bruker til vanlig, for det er veldig tøyelig og utvider seg en del i bruk! Det ser ganske lite ut når man strikker det, men det er ikke det når man får det på :)

Jeg tror de er veldig små i størrelsen... Jeg måtte legge opp mye flere masker enn det sto i mønsteret... Brukte annet garn, men med samme strikkefasthet..
Har og hørt det, men hvis jeg som bytter mellom s og m ikke passe xl, så er det jo nesten et barneskjørt i str. Da er det jo veldig mange som ikke passer det... :( syns også det var vanskelig å skjønne hvor jeg skulle måle bredden... Ser mange bruker det med høyt liv, så det naturlige er vel å måle ved navlen? :)

Ville ikke ha strikket det større en m hvis det er det du bruker til vanlig, for det er veldig tøyelig og utvider seg en del i bruk! Det ser ganske lite ut når man strikker det, men det er ikke det når man får det på :)
Men du tror m er best hvis jeg vanligvis ligger mellom s og m?

Strikket et til moren min, å hun bruker vel mest m til vanlig, så strikket det i den str. Men hun synes det ble litt stort i midjen, det kan være for at jeg strikket ribben litt løst men ellers synes hun skjørte var passelig og lengden kan du jo se etterhver som du strikker.

Så hvis du er flink å få ribben stram så ville jeg gått for den str

Strikket et til moren min, å hun bruker vel mest m til vanlig, så strikket det i den str. Men hun synes det ble litt stort i midjen, det kan være for at jeg strikket ribben litt løst men ellers synes hun skjørte var passelig og lengden kan du jo se etterhver som du strikker.
Var innom strikkebutikk og hun som jobbet der hadde akkurat strikket ett og var helt sikker på at jeg skulle ha small, så da prøver jeg meg på det :) men syns størrelsesforklaringen i oppskriften var vanskelig å forstå...

Takk for svar :)

Har og hørt det, men hvis jeg som bytter mellom s og m ikke passe xl, så er det jo nesten et barneskjørt i str. Da er det jo veldig mange som ikke passer det... :( syns også det var vanskelig å skjønne hvor jeg skulle måle bredden... Ser mange bruker det med høyt liv, så det naturlige er vel å måle ved navlen? :)

Jeg er ganske stor og bruker vel l - xl til vanlig... Måtte legge opp mange flere masker enn det står på mønsteret i xl... Husker ikke helt hvor jeg målte... Ikke ferdig med skjørtet enda da så aner ikke hvordan det blir... Ble mere babystrikk istede :)

Men ser du har funnet ut ca hvilken str skånet det bare å prøve seg litt fram :) lykke til med strikkingen :)

Back
Topp