Sikkert teit spørsmål men

Jimsik

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Når mor er syk om det er snakk om forkjølelse, influensa eller omgansyken, kan det gå utover foster i magen? Må bare spør for jeg har ikke peiling. Har en datter som er på ferie nå med besteforeldre og hun har fått omgangsyken, og jeg er hjemme her med en heftig forkjølelse. Jeg er jo litt paranoid, så lurte på om noen vet ang mor og sykdsom når hun går gravid? Om jeg da blir smittet med omgangsyken og jeg har en voldsomt forkjølelse nå.

Nei det er helt trygt for fosteret om du blir syk ❤️ Jeg er straks ferdig med 10 dager antibiotika. Er noen dritt å være syk, men den lille i magen er godt beskyttet :)

Når mor er syk om det er snakk om forkjølelse, influensa eller omgansyken, kan det gå utover foster i magen? Må bare spør for jeg har ikke peiling. Har en datter som er på ferie nå med besteforeldre og hun har fått omgangsyken, og jeg er hjemme her med en heftig forkjølelse. Jeg er jo litt paranoid, så lurte på om noen vet ang mor og sykdsom når hun går gravid? Om jeg da blir smittet med omgangsyken og jeg har en voldsomt forkjølelse nå.

Det tror jeg skal gå helt fint! Jeg hadde bihulebetennelse med førstemann, da jeg var 11+0. Den var så kraftig og vi skulle fly hjem fra ferie tre dager senere så jeg måtte få antibiotika. Det gikk helt fint for junior :)

Går nok helt fint med fosteret, men min erfaring er at det er mye tøffere å være syk som gravid. God bedring!

Langvarig feber kan være farlig for fosteret, men utover det, skal det mye til for at sykdom går utover babyen :)

Tusen takk for svar. Jeg føler jeg har verdens verste hangover med forkjølelse på toppen. Men jeg er bare forkjølt med gravidsymptomer. Føler meg helt forferdelig, om jeg da hadde fått omgangsyken i tillegg hadde jeg nok dødd. :P

Det går stort sett fint, men jeg ville sagt fra til legen om du får høy feber :)

Jeg gikk igjennom influensa forrige uke og hadde feber. holdt febern nede med paracet. gikk over etter 3 dager og forhåpentligvis har spiren det helt fint inni der :)

Back
Topp