Sikkert helt normalt, men trenger litt beroligende ord

*Håpefull*

Glad i forumet
Dette er sikkert helt vanlig, har googlet litt rundt omkring, fant ikke noe spesifikt på akkurat dette, men det hører sikkert med svangerskapet.
Jeg er nå i min 15 uke og kjenner på litt trykk/press samt litt stingaktige smerter og litt mageknip. Var litt den stingaktige smerten jeg stusset litt på og at det kjennes trykkende/pressende ut. Er det sånn det kjennes ut nå som livmoren og barnet vokser og tar sin plass og form? Har dere sånne erfaringer?
Jeg er førstegangsgravid (hvertfall såpass langt i svangerskapet) og har ikke noe annet å sammenligne med enn deres evt. erfaringer.

Har hatt MA en gang så merker jeg er litt på vakt :smug:

Veldig normalt med stingende smerter! Ligamentene stikker og drar når de vokser -jeg også kjenner det i mitt 4. svangerskap. Forskjellige typer magesmerter kan også komme og gå. Satser på det er helt normalt det du også kjenner! :-)

Hadde det sånn hele svangerskapet med nr2:)
Det er nok helt normalt, men er du urolig eller bekymret så rådfør deg med lege eller jordmor ;)

Her er det også mye stikninger og knip på gang for tida, 15+0 i dag. Hadde sånt sist også.

Veldig normalt med stingende smerter! Ligamentene stikker og drar når de vokser -jeg også kjenner det i mitt 4. svangerskap. Forskjellige typer magesmerter kan også komme og gå. Satser på det er helt normalt det du også kjenner! :)

Ja, da er det nok bare det jeg også kjenner :) Takk for trøstende ord :) Er så rart med det når man er førstegangs gravid og skal lære seg alle de ulike smertetypene som kan forekomme og så er det vanligvis helt normat:rolleyes::joyful:

Eg kjenner også ein del stikking og vondt av forskjellig slag for tida, og det er som dei andre seier heilt normalt. Eg er 16+0 andregangs.

Jeg har også vært bekymret for det samme, er 13+4 og spurte jordmor om nettopp dette i går. Hun beroliget med at det kun er ligamenter som strekker seg og livmoren som vokser

Jeg har også vært bekymret for det samme, er 13+4 og spurte jordmor om nettopp dette i går. Hun beroliget med at det kun er ligamenter som strekker seg og livmoren som vokser

Det er veldig betryggende. Får bare senke skuldrene da og tenke at da er alt som det skal være og kanskje være glad til at man opplever det sånn :D Kanskje mer urovekkende å ikke kjenne noen ting i det hele tatt:rolleyes:;)

Back
Topp