Sikkert et dumt spørsmål, men ...

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Augustlykke 2022 ❤️
Den som ikke spør får heller ikke svar :p
Jeg var til kontroll for 3 dager siden hvor frøkna hadde nok med fostervann og bortsett fra litt vekstavvik var alt bra med henne. Men hun ligger i seteleie og ofte presser hodet utover på magen. Da er magen så hard, selv om det ikke er kynner, men det blir som en hard kul som står ut nærmest konstant. Jeg kan gå med den sånn lenge før hun bytter noe på stillingen. Kan våkne om morgenen med problemer med å sette meg opp fordi det føles som hodet hennes skal stikke rett opp og ut ved ribbeina - om jeg klarer å forklare det godt nok.
Spørsmålet er om det er normalt å kjenne kroppsdelene så tydelig at det blir harde kuler her og der? Jeg har ikke kommet så langt i en graviditet før, så aner jo ikke hva som er normalt og ikke. Før dette trodde jeg bare magen var rundt og passe hard haha og at ikke noe kunne kjenne med mindre det kom spark.
 
Ja, man kjenner kroppsdelene :) Jeg kjenner stadig det jeg antar er rompa, og hender hun stikker ut kneet eller en fot. Utfra hvordan det føles, så antar jeg ihvertfall at det er de delene jeg kjenner. Hodet hennes ligger ned i bekkenet.
 
Samme her! Kjenner rygg, rumpe, bein og føtter på utsiden av magen til tider :p
 
Godt å høre det er helt normalt hehe
 
Er nok mer normalt enn at det ikke er normalt ja :happy: Her kjennes rumpe og rygg flere ganger om dagen og støtt også en liten fot. Er ihvertfall det jeg tror det er. Han ligger med hodet ned.
 
Gjør det her også. Bare at det er rumpen og føttene som stikker ut :p
Samme her! Kuler rett som det er både her og der... Noen ganger flyktig, andre ganger blir de der en stund, eller kan være litt ubehagelige.

Men hos meg er det nok knær, rumpe og føtter. Frøkna har likt å ligge med hodet ned, og ligget slik på alle undersøkelser siden TUL.
 
Back
Topp