Sikkert dumt spørsmål, men here goes. Når dere baker langpannesjokoladekake

*Labambie

Forumet er livet
Hvordan får dere den hel ut av panna? Hva legger dere den oppå for å få fraktet den? Deler dere den opp før dere snur panna på hodet? Og legger dere på glasuren før eller etter den er ute av panna? 

Hvilken kake er det snakk om?.... 

Og det kom fram i overskrifta så jeg da jeg sku sjekke om om det var flere svar hehe, men den overskrifta var så lang at d ikke vistes først hehe

Jeg tar den aldri ut av panna, har en sånn langpnne med lokk som jeg frakter den rundt med. Om jeg skulle tatt den ut ville jeg brukte bakepapir i bunnen.

jeg har med panna jeg
tar den aldri ut av panna
har på glasuren og pynter, skjører opp kaka i panna og har med panna

bondekone skrev:
jeg har med panna jeg

Når du skal servere den også? Jeg skal lage med meg i bursdag i morra, og tenker at det kanskje ikke er så veldig pent? Og hva hvis du skal fryse den? 

Jeg har bakepapir under og drar den forsiktig ut av panna.. Bruker å bake opp en langpanne iblant og dele i 4, så legger jeg det i frysen så vi har til et kaffekos om vi får uventet besøk..

Jeg har i bakepapir eller smører panna med bittelitt rapsolje (ingen smak), men pleier også å ta med hele forma.

Pearl skrev:
Jeg har bakepapir under og drar den forsiktig ut av panna.. Bruker å bake opp en langpanne iblant og dele i 4, så legger jeg det i frysen så vi har til et kaffekos om vi får uventet besøk..

Så du snur den ikke på hodet, bare lirker den ut som den er? Kanskje prøve det da. Jeg synes min går i stykker så lett hele tiden. Men har du på glasuren før eller etter du har lirka den ut da? 

Labambie skrev:

Pearl skrev:

Så du snur den ikke på hodet, bare lirker den ut som den er? Kanskje prøve det da. Jeg synes min går i stykker så lett hele tiden. Men har du på glasuren før eller etter du har lirka den ut da? 

Jeg har på glasuren etterpå.. Men lurt å vente til kaka er litt kaldere før du tar den ut av forma, når den er rett ut av ovnen er den veldig myk og smuldrer lett opp.. Og så har jeg sånn langpanne hvor ene enden er en "bakke" som gjør det lettere å få den ut, og det er også lurt å være 2 stk om du har mulighet.. Dra den ut på en rist og la den kjøle seg helt ned før du har på glasur og del så evt opp.. (når jeg fryser ned har jeg ikke på glasur... )

Noen ganger bruker jeg bakepapir under, da er det jo bare å løfte den ut. De gangene jeg ikke gjør det, så snur jeg den bare, nei, kanskje jeg får lagt den flat og får den ut. Husker ikke. Så lenge jeg har spraya veldig, veldig godt da eller så går den jo i stykker :P

Jeg har på litt glasur først nå den er varm. Og så mer senere. Men jeg gjør det når den er oppi panna:)

Jeg pleier å ha den i langpanna og legge den oppdelt på fat, men når jeg skal ha den hel velter jeg den bare over på et fat og legger over glasur :)

Hvis du steker kaka nederst i ovnen og velter den blir den veldig saftig og god :)

Labambie skrev:

bondekone skrev:
jeg har med panna jeg

Når du skal servere den også? Jeg skal lage med meg i bursdag i morra, og tenker at det kanskje ikke er så veldig pent? Og hva hvis du skal fryse den? 

ja når jeg serverer den
Hvis jeg ska fryse så skjærer jeg opp i den str jeg vil den ska være i posen og tar å løfter den ut med en stekespade og over i posen

pleier å skjære opp i passe biter og legge på fat 

Bakepapir under.. Bare drar den ut..
Om jeg tar på glasur før eller etter kommer ann på om jeg skal dele opp kaka med en gang eller ikke.. :p Aldri vært noe problem.. hehe

Bakepapir i bunnen og rundt kantene. Lar kaken hvile i 30 minutt i formen for å bli avkjølt. Så enten løfter jeg opp med bakepapiret eller så snur jeg kaken. Litt avhengi hva slags kake jeg lager og hva jeg skal bruke den til.

Jeg har på glasuren og frakter kaka i langpanna, når jeg skal servere den så skjærer jeg av kantene (maule maule) og så er det bare å skjære opp ruter, vippe de opp og legge på fat. :-)

Jeg tar den aldri ut av langpanna.. Eller, jo, hvis jeg har laget fyll til den. Da deler jeg den i to deler og legger dem oppå hverandre. 

Trone skrev:
Bakepapir i bunnen og rundt kantene. Lar kaken hvile i 30 minutt i formen for å bli avkjølt. Så enten løfter jeg opp med bakepapiret eller så snur jeg kaken. Litt avhengi hva slags kake jeg lager og hva jeg skal bruke den til.

Samme her :-) Legger på glasur tilslutt.

bondekone skrev:
jeg har med panna jeg

Samme her..

Jeg har alltid bakepapir i bunnen, så flytter jeg den ikke ut av panna før den er avkjølt :)

Back
Topp