Sikkert driit teit spørsmål..

anniie6

Elsker forumet
Om dere bader barna deres når de har feber?? Bare tenkte siden vi skal kle av dem for å få ned tempen, men er det da ok å bade dem? (er jo varmt vann liksom)

Hmm...Det var et godt spørsmål.
Aner ikke jeg... Snuppa har liksom ikke hatt så høy feber så er ikke noe jeg har tenkt over egentlig.

Hvis hu i tillegg til feberen ikke hadde vært i form så tror jeg kanskje jeg hatt latt være....

har lest at et avkjølende bad skal hver kjempe bra for barn med feber , så ja vi gjorde d og  virket ut som han ble piggere  av d.

Nei da ingen spørsmål er dumme vettu.

Jeg bader dem ikke når de har feber nei, har fått fortalt at det ikke er lurt. 

ORIGINAL: MammasLilleEngel

har lest at et avkjølende bad skal hver kjempe bra for barn med feber , så ja vi gjorde d og  virket ut som han ble piggere  av d.

leste fra  et hefte som jeg fikk fra hs

sitat:

* du kan fukte huden til barnet med en lunken klut. ved fordamipng vil feberen  reduseres hos barnet i kort stund.

*Allmenhetsgrad er d  viktigeste: våkenhet,pusteproblemer,oppkast,diare og tørste(gi barnet rikelig med drikke)

*bruk stikk pille  helst bare om kvelden /natten siden  feberen er høyest da og  pga d begrenset antallet en kan bruke  på 24 timer

Tusen takk for supre svar [:D]  Jeg badet henne ikke.. Det får vi heller gjøre  når hun er feberfi i gjen.
Merker det er jaggu travelt med syk baby. Stakkar liten! Sovna oppe med henne i dag i 2 timer.. skal jo snart legge meg igjen, hehe [:)]

Back
Topp