Sikkerhetskontroll på flyplass

SHS

Elsker forumet
Jeg husker forrige gang jeg var gravid og skulle fly, da ble jeg tatt til siden og sjekket manuelt, fordi de ikke ville jeg skulle gå igjennom scannemaskinen i sikkerhetskontrollen. Den gang syntes jo magen, så jeg ble bare dratt til siden. Hva med denne gangen? Magen synes jo ikke i sommer. Skal jeg be om å få gå ved siden av scannemaskinen og fortelle hele sikkerhetskøen at jeg er gravid, eller skal jeg bare ta sjansen og gå igjennom?

Noen med erfaring fra flyturer som gravide? Hva tenker dere å gjøre?

Aldri hørt om... Det var ikke bare fordi de trodde du gjemte noe under genseren? :p Ring de og hør om de anbefaler at man ikke går igjennom dersom man er gravid.

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Jeg gikk igjennom. Venninna mi jobbet i sikkerhetskontrollen da hun var gravid så jeg har ikke tenkt på at 4 ganger på 4 mnd kan være farlig.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

mange som jobber på flyplass inkl. meg selv som er gravid og går igjennom flere ganger pr. dag.. har ikke hørt om at det skal være farlig. :)

mange som jobber på flyplass inkl. meg selv som er gravid og går igjennom flere ganger pr. dag.. har ikke hørt om at det skal være farlig. :)

Takk for svar! Det var jo rart at jeg ble tatt til side forrige gang da... Men høres ut som jeg kan late som ingen ting å gå igjennom denne gangen da!

Takk for svar! Det var jo rart at jeg ble tatt til side forrige gang da... Men høres ut som jeg kan late som ingen ting å gå igjennom denne gangen da!
Har faktisk ikke tenkt over det før denne tråden om det er farlig eller ikke, men så lenge det ikke er sagt noe annet eller opplyst om mener jeg det ikke skal være farlig.. Iallefall ikke for de som er ute og flyr et par ganger i året. Skal faktisk få noen til å sjekke for meg hva de sier om det, for oss som går igjennom flere ganger pr. dag og uke :) Men tviler på det er noe skadelig som sagt :p

Back
Topp