Sikkerhet på fly

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hva er best sikkerhet på fly?

Går det an å bestille eget sete til barn under 2 år og bruke bilstol?


Jeg opplever den selen rundt baby/småbarn som er festet til en voksens sele som svært lite sikkerhet. For det første så ble selen slakk ved å bare dra den ut og for det andre vil barnet få vekten av den voksne over seg.
 
altså, jeg tror at om flyet skulle falle ned så vil ikke det beltet være til hjelp uansett.. ;P
Er vel helst ved turbulens da.
Men følte ikke at mini var spesielt fastspent i den selen, og jeg sleit med å holde han når den var på. Men fikk ikke lov å ha han i bæresjal istede....
 
Tror ikke selen er der for å hindre noe ved en flystyrt akkurat. Det er jo ved feks turbulens eller det oppstår noe på rullebanen.
 
Jeg tenker ved en nødlanding med evt krasj el. Eller bare ulykker som kan skje på rullebanen. Er vel en grunn i seg selv hvorfor alle må ha belte på.
 
Last edited:
Hva er best sikkerhet på fly?

Går det an å bestille eget sete til barn under 2 år og bruke bilstol?


Jeg opplever den selen rundt baby/småbarn som er festet til en voksens sele som svært lite sikkerhet. For det første så ble selen slakk ved å bare dra den ut og for det andre vil barnet få vekten av den voksne over seg.

Hei Lutzern.

Så fint at du spør om dette når du er usikker.

Alle flyselskap har en slik sele til barn under 2 år som må sitte i fanget, og dette skal være testet som den beste sikkerheten. Den er ment som ekstra sikkerhet ved f.eks turbulens. Det er i de fleste tilfeller mulighet ved ledig kapasitet å kjøpe et eget sete for barn under 2 år, men de må uansett sitte i fanget ved take-off og landing. Mange flyselskap godtar også at man tar med en egen bilstol barnet kan sitte i, men da det er litt restriksjoner på hvilken type bilstol osv. så må vi kontaktes ved bestilling av reisen om dette.

Håper du fikk svar på det du lurte på :) Hilsen Lena.
 
Back
Topp