Sikker på at jeg er gravid, men får neg. tester

Harnas

Andre møte med forumet
Jeg er helt sikker på at jeg er fem uker på vei nå. Men tok test både forrige uke (da jeg ventet mens) og i dag. De er fremdeles negative. Men jeg har alle mulige symptomer på graviditet,  jeg er helt sikker på at jeg er det. Er det mulig at hcg-nivået ikke er høyt nok enda? Jeg trodde at jeg ville teste positivt for en uke siden... Er redd for at jeg kan ha mistet, men jeg har jo fremdeles symptomer...
 
hm..det er jo rart da..men noen produserer jo sent da.. kan ikke være noe annet som gjør at du har symptomer?
jeg ville dratt til legen og forklart problemet, og få tatt noen blodprøver der for å sjekke hcg...
lykke til:)
 
Ja jeg må visst til legen og høre ja, en blodprøve er vel mer sikker, men hvor lang tid tar det å få svar på den? Jeg har veldig mange tegn synes jeg, til og med ting som jeg ikke visste at var graviditetstegn før nå nylig, så jeg tror ikke at jeg bare "vil det veldig" heller... Som at jeg har vondt på utsiden av den ene hofta og låret, det skal visst være et tegn. Det har jeg hatt i tre uker nå. Og ellers er jeg veldig trøtt, sulten, kvalm, kaster opp, hyppig vannlating, oppblåst, må gå med buksen åpen ellers får jeg vondt langt nede i magen, alt lukter sterkere, gråter lett, det stikker og murrer langt nede i magen og i bryst... jeg har det meste... Men har tatt to digitale tester og de sier Ikke gravid. Vel, må vel bare vente til etter påske da, så får vi se...
 
tror man kan få svar på de med en gang jeg? nesten iallefall..be de ringe deg når de vet det, men gå å ta de iallefall:) hvis det ikke er graviditet, så får du iallefall sjekka deg for andre ting. håper du får det svaret du ønsker:)
 
Hvis du hadde vært 5 uker på vei hadde nok en test vært positiv.. Men er du sikker på når EL var da??
 
Da er du nok ikke gravid :/ om du ikke bare er kortere på vei enn 5 uker da.. Jeg merket det veldig tidlig.. Min test var positiv i uke 3, om ikke tidligere.. Og var først i uke 4, nesten uke 5 legen kunne se på blodprøve at jeg var gravid
 
Det er nok veldig individuelt hvor tidlig man tester positivt på graviditetstest. I mitt forrige svangerskap testet jeg negativt på to tester da jeg var 4 uker på vei. Tenkte at da er vel mensen bare litt forsinket, men da det hadde gått to uker til uten at mensen dukket opp tok jeg en test til som var svak positiv. Turte ikke helt å tro på det før jeg hadde vært hos legen. Ring legen og be om en blodprøve som måler hcg-nivået.
Lykke til 
 
Ok, da høres det ut som det faktisk er en mulighet for at jeg fortsatt kan ha rett da, at jeg er gravid...:) Angående EL og forplantningstidspunktet så er jeg sikker på tidspunktet ja, fordi samboeren min jobber i Nordsjøen i en måned i gangen, og jeg fikk besøkt ham kun en gang i løpet av forrige måned. Tilfeldigvis akkurat to uker etter forrige mens, og jeg er ganske nøyaktig etter månedssyklus. To dager etter besøket så begynte jeg å få symptomer... Så det kan kun ha skjedd da...
 
Tror det er veldig uvanelig å få symptomer når du er "2 dager på vei" Men ta deg en tur til legen ;)
 
Ja det er nok uvanlig, men noen folk er sånn, og jeg har vært gravid før og merket det så og si med en gang...:)
 
har du prøvd eggløsningstest da?  det vil jo ikke være noe sikkert i det hele tatt da, men er du gravid så slår den ut.... teststreken skal være sterkere enn kontrollstreken... men som sagt så er jo ikke det noen garanti for at du er gravid...

Så må jeg bare si at det var voldsomt til symptomer du har.... hørtes slitsomt ut.. :S
 
Oi! Symptomene tatt i betraktning så burde du hatt nok hcg i kroppen til at det ville slått ut på test!? Det skjer jo at folk ikke tester positivt før 1-2 uker etter ikm, men det er jo ekstreeme sjeldne tilfeller!? Og det kjedelige er jo at PMS og EL gir samme symptomer som graviditet for mange. Lykke til !!:)
 
Ja det er vel ikke så rart at jeg tror at det er noe på gang her... :) men tok nettopp en ny test, og fremdeles negativt, så nå tror jeg nesten bare at jeg må vente til jeg kommer meg til lege og finner ut av dette. Håper jeg får komme raskt til lege, jeg trenger vel ikke vente i ukesvis på time når jeg tror at jeg er gravid...
 
Jeg testet ikke positivt før en uke etter ikm... Bare negativt før det.
 
Back
Topp