sikker på at det er hjerte dere hører???

søvnlø

Betatt av forumet
Nå har jeg lest at flere her mener å ha hørt babyen i magen så langt ned som 7 uker. Men ikke for å tråkke noen på tærne her altså, men det tviler jeg sterkt på. Selv hvor godt dere vet hvor dere skal lete. Når jordmødrene ikke finner den før uke 12 engang. Og vil tru de VET hbor de skal lete..... det er nok deres egen puls dere hører.... http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Hvor-tidlig-kan-jeg-hore-hjertet-sla/

Jeg fant lyden i 9+5.

Overhode ingen tvil. Min doppler har også display som viser antall slag. Har funnet den på samme sted hver gang jeg har prøvd etter det.

Kanskje de som har funnet den i uke 7 egentlig er litt lenger på vei enn de tror?

Jm VIL ikke lete etter hjertelyden før etter uke 12 for å ikke uroe moren hvis de ikke finner den. Men likevel er det fullt mulig å finne den tidlig. Ihvertfall for de som vet hva de skal lete etter/hvor.

Hmm, det er jo ikke sånn at ingen jordmødre ikke finner hjertelyden før uke 12, fordi din ikke gjør det (??)..
I første svangerskap fant legen hjertelyden i uke 9 og jeg selv fant den i uke 13.
I dette svangerskapet fant legen i uke 10 og det gjorde jeg også med egen doppler. Jeg har hørt den lyden såpass mange ganger at jeg vet nøyaktig hvordan det høres ut og forskjellen på min egen og babyens hjertelyd. Det er overhodet ikke tvil om hva jeg har hørt nå :) Men er enig i at det høres en smule rart ut når førstegangsgravide finner hjertelyd i uke 7 når hjertet såvidt har begynt å slå og fosteret ligger veldig godt gjemt nedi bekkenet. Det er stor forskjell på uke 7 og uke 10!

Det er altså ikke fullt så vanskelig å finne hjertelyden om en vet hvordan en skal gjøre det, hvor en skal lete og hvordan den høres ut ;)

Jeg er uke 7+6 idag (og ja, jeg er 100% sikker på det. -om ikke barnet er unnfanget av noe overnaturlig da :p) men jeg prøvde meg på doppleren i dag, og i 5-7 minutt hørte jeg den samme lyden og talte slagene i minuttet. I snitt 150/160 slag pr minutt ca :) og jeg tviiiiler egentlig på at min puls er så høy?... men dere må vel påstå så mye dere vil :)

Legen fant på meg i uke 9 sist....men han var veeeldig usikker først, sa han bare ville sjekke men at han sikkert ikke fant. Jeg hadde besøk av ei veninne med doppler i dag, og prøvde...skal jo være ca 12 uker ifølge legen (jeg tror jeg er litt kortere), men jeg fant bare min egen puls. Den var litt høy...sikkert litt spent:-) ,men ikke bebilyd.

Jeg fant den i uke 9 sist gang! Man hører jo gjerne forskjellen på sin egen puls, også fordi de fleste antageligvis finner sin egen puls også for å være sikre på at det faktisk er babyen de hører en annen plass!
Men greit med bedrevitende :):):)

Det er vel forskjell på alle, jeg må si at jeg også synes det er rart at så mange finner den så tidlig, men at det er mulig: Ja det er det sikkert:-) Hyggelig for alle som finner den, da!

Igjen må jeg si at jeg mente ikke å tråkke noen på tærne. Men syntes bare det var litt rart at de fant den i uke 7. Sir på ingen måte at jeg er bedrevitende. Men fmå få lov å dele min spekulasjon rundt dette...

Som jeg har nevnt tidligere her noen plasser så fant ikke legen min hjertelyden i det ene svangerskapet før uke 21 (!!)... Og han vet nå hvor han skal lete ;)
Jeg vet ikke.. Men har aldri fått høre hjertelyden før uke 12...

Dette er veldig individuelt tror jeg. Komer an på hvordan babyen ligger og hvor morkaka ligger.Hvis morkaka ligger foran babyen kan det være vanskelig å finne hjertelyden. Hvorfor mange leger og jordmødre venter med å lytte etter hjertelyd har vell ingen ting med at de ikke vet hvor de skal lete men det er mange ting som spiller inn, og HVIS de da ikke finner lyden er det for å ikke uroe mor, for det behøver ikke å bety at hjertet ikke slår. Så noen får høre hjertet tidlig og andre sent. Men etter uke 12 finner de den hos de aller fleste:)

Back
Topp