Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sier vel igrunn begge deler. Tror jeg. Nå ble jeg usikkerMen har aldri tenkt at nipler er fælt, det heter jo bare det
![]()
Nei, det heter nipples, på engelsk.det er det som plager meg, at det er tullefornorsket
![]()
Men jeg bruker også latterlig mye engelskord midt inni norske setninger, så jeg er egentlig en skikkelig tullenorsking 
Sier brystvorte. Men synes egentlig vorte høres ekkelt ut![]()
Haha, det har jeg aldri tenkt over engang!Men jeg bruker også latterlig mye engelskord midt inni norske setninger, så jeg er egentlig en skikkelig tullenorsking
Jeg var vel ikke rett person til å svare her, ser jeg nå! Og som jeg ler
![]()
De gangene jeg tullenorsker er når jeg ikke klarer å komme på det norske begrepet for noe, og så kan jeg det på engelsk.
Men nipler syns jeg bare blir teit, som om folk tror det er "penere" eller kulere? Og jeg hater ordet "å game". Det er et engelsk ord, opprinnelig et substantiv, som så har blitt til et verb, og så adoptert av alle som spiller. Grøøøøss!![]()
Hvorfor er det så ille? Er jo så vanlig å bruke engelske ord med alt som har med IT å gjøre. Å game, å være en gamer er helt innafor spør du meg. Tror ikke jeg vet om en eneste person som spiller Wow eller andre PC spill som kaller seg en "spiller". Syns det er mye verre med norske ord som ikke passerJeg er helt likBruker engelskord når jeg ikke finner det norske begrepet. Og jeg er så enig! "Å game" er noe av det verste jeg kan høre folk si!
![]()
Hvorfor er det så ille? Er jo så vanlig å bruke engelske ord med alt som har med IT å gjøre. Å game, å være en gamer er helt innafor spør du meg. Tror ikke jeg vet om en eneste person som spiller Wow eller andre PC spill som kaller seg en "spiller". Syns det er mye verre med norske ord som ikke passer![]()
Ja, hvis du ser på det sånn. Jeg snakker engelsk med gubben, så er ikke rart for meg å bruke engelske ord. Jeg vil heller kalle det mer slæng at ordene blir brukt slik som det brukes. De gjør så og si det samme i engelsktalende land.Nei altså, når ordet er så innarbeidet i språket og i kulturen så er det jo ikke noe å gjøre med det, men vi må da få lov til å mene at det er rart at et substantiv brukes som et verb![]()