Sier dere mye nei?

TeaCup

Gift med forumet
Jeg kom til å tenke på en ting her om dagen. Sier dere ofte nei til de små?
Jeg gjør det vel av og til, men jeg må ærlig inrømme at jeg fikk helt fnatt av å høre på søskenbarnet mitt da jeg var på besøk der og hun sa nærmest ikke annet til 1 1/2 åringen sin. Den dagen lovde jeg meg at jeg skulle tenke meg godt om før jeg lære meg til den uvanen.
Men det jeg EGENTLIG lure på :P Sier dere nei når de små kaster ting på golvet?

Jeg sier nei hvis han prøver å ta ledninger/stikkontakter osv . Nå skjønner han faktisk at nei er nei. Men jeg bruker det ikke til sånne filleting. Hva gjør du?

Prøver å unngå det, og sier det bare hvis jg virkelig mener det. Mn hitill har det ikke vært mye behov for det. Tror man ser an sitasjonen litt; kaster barnet lekene på gulvet i lek er det greit, mn gjør man det for å irritere er det noe annet. Mn da har man kanskje behov for å ta en time-out ( for større barn altså). Prøver å sette grenser allerede, mn er alt for slapp til det. Hun får lov til det meste, mn vil at hun skal være nysgjerrig og vil utforske. Et eks hvor hun putter en stein i munnen, siet jg "æsj" istedet for nei. Hun hører etter der og da, mn like etter gjør hun det på nytt.. ;P

Jeg sier også nei til stikkontakter og slikt eller når jeg har glemt å ta vekk katteskåla fra golvet :P Men ellers så sier jeg sjeldent nei :) Prøver heller å være flink å fjerne ting som hun ikke skal være bort i.
Jeg bare reagerte litt på det at svigers sier nei til Emilie hele tiden når hun kaster ting på golvet fra middagsbordet (altså leker, ikke glass eller lignende).  Jeg har aldri sagt at hun ikke får lov til å gjøre det og ser heller ikke problemet med det så det irriterer meg litt at de prøver å få hun til å slutte med det. Sett hun heller ned på golvet tenker jeg i slike situasjoner, da får hun tak i lekene selv når man er lei av å ta de opp.

Har ikke hatt så mye bruk for å si nei enda..men gjør det når hun drar kjempehardt i håret mitt eller skriker får å få viljen sin. Da sier jeg bare rolig "Nei,det er ikke lov" eller noe sånt..

ja, faktisk en del. Men da er det snakk om når hun gjør ting som kan være farlig. Har jo en ekstremutforsker, som kryper inn og under og drar i ting, og putter fingeren inn i ting, og da sier jeg nei. skjer ganske ofte så jeg springer etter henne hele tiden. Men for å kaste leker og mat og slik i gulvet, nei det gjør jeg ikke

Sier nei om han drar i ledninger, går i stikkkontakter og slike farlige ting.
Og når han kaster drikkekoppen i golvet for det gjør han på pure hekkan!
Og så sier vi æsj og tar vekk det han har i handa hvis han prøver å putte støv og lignende i munnen. Så nå sier han ÆSJ selv. Hihi!!!!

*Angels* skrev:
Sier nei om han drar i ledninger, går i stikkkontakter og slike farlige ting.
Og når han kaster drikkekoppen i golvet for det gjør han på pure hekkan!
Og så sier vi æsj og tar vekk det han har i handa hvis han prøver å putte støv og lignende i munnen. Så nå sier han ÆSJ selv. Hihi!!!!

hihihi, så søtt :)

Sier nok litt får mye nei :(
Hehe.. Prøver å ikke gjøre det..
Men ho e så fæl te å dra i gardinan, å klype og rive meg i håret..
Hehe.. Ikke så lett :P

Back
Topp