Sier dere ifra

Jeg er fult klar over at man ikke skal gjøre det. Men det hender jeg gjør det selv, selvfølgelig ikke dekt het til og kun korte stunder av gangen. Må si jeg føler meg temmelig dum når jeg går sånn. For hvis noen ser langt ifra, så ser de nok ikke at det er alltid et stort luftehul. Vær forsiktig med å dømme, det er ikke alltid man får med seg alt.

Tja, burde sikkert sagt fra mer.

Men jeg sa fra om et teppe over ei vogn inne på et senter en gang, og moren takket bukket fordi hun ikke visste det. Ikke etnisk norsk dame.

Har også sagt fra om bilsikring noen ganger, både i bhg til ungene og det jeg jobber.

Sa i fra til ei når jeg var i byen tidligere i dag. Sa ifra på en ordentlig og hyggelig måte (synes jeg da) Fikk huden full av kjeft. Jeg hadde ikke noe med osv. Så ho igjen litt etter og teppet var fremdeles på.

Huff, så kjipt.
Men np har du ihvertfall sagt i fra :-D Supert ! Tommel opp !! :-)

Har ikke sett noen her heldigvis, men så et par stk da jeg var i Spania. Løp ikke etter de da, men hadde jeg stått rett ved siden av hadde jeg forhåpentligvis prøvd å si noe. Stor sjanse for at de ikke hadde forstått meg da, for spanjolene er ikke best på engelsk :/

Nei, gjør ikke det. Regner med folk har en god grunn til å gjøre det om jeg ser det, og tenker ikke mer over den saken.

ImageUploadedByBV Forum1434021219.499227.jpg

Har tenkt mange ganger hvorfor i all verden det er så hysteri rundt det å legge over et helseteppe for eksempel, men disse heldekkende regntrekkene er lov? Det puster jo i allefall ikke!! Forstår det ikke!

Ja.
Kommer litt an på. Er det et helseteppe som ikke er helt over og foreldrene prøver å få barnet til å sove så velger jeg å tro de tar det vekk/til siden når barnet har sovnet. Og hvertfall ikke forstyrre med å snakke hvis de prøver å få babyen i søvn. Men tykke tepper osv sier jeg ifra om. Har alltid fått sinte reaksjoner tilbake. Kommer litt an på anledningen også, ikke bare noen går forbi. Men feks da jeg var på badestrand og observerte at vogna ble satt i sola med teppe over og stod der en stund uten at de tok det vekk så sa jeg ifra. Faren ble litt forvirret for han sa at han ikke visste det var bra, moren ble sur. De fleste blir jo sure, dagens foreldre tror jo de er verdensmestere så fort de har pult seg gravide.

Vis vedlegget 121047

Har tenkt mange ganger hvorfor i all verden det er så hysteri rundt det å legge over et helseteppe for eksempel, men disse heldekkende regntrekkene er lov? Det puster jo i allefall ikke!! Forstår det ikke!
Det er frarådet de også! Du får også kjøpt "tepper" som er til å ha over åpningen som passer enkelte vogner. Det er MYE man får kjøpt som ikke er bra til barn! Både leker, utstyr, mat osv

Sa ifra en gang på en kafe. Mor og bestemor va på kafetur, ungen lå oppi vogna i tykk voksipose, med tykke klær på,med teppe foran åpningen, 2 tykke vinterjakker oppå regntrekket som dekket vogna og babyen hylskrek. Mor tok opp ungen og den va gjennomvåt av svette. E sjøl fikk huden fletta av mor og bestemor om å ikke blande meg inn i ting.
Når tilogmed mannen min åpna kjeften og sa ifra om at babyen ikke fikk luft så burde det gå et lite lys opp for mor og bestemor.
Stakkars ungen!

Jeg har dessverre ikke sagt i fra de gangene jeg har sett det.

Har ikke sett det og vet ikke om jeg hadde turt å si ifra. Hvordan sier man fra på en pen måte? Trenger en replikk innøvd tror jeg :p

Æ har faktisk ikke sett det..men æ gjør sjøl det, har et tynt lite teppe som går litt ned fra kalesjen..altså dekker ikke hele åpninga. Samt at ved varmt vær så åpne æ ei lufteluke som e bak i kalesjen så da blir luftinga bedre.

Back
Topp