Sier dere ifra

anines

Elsker forumet
Hvis dere ser foreldre som har pledd over vognen?

Eller generelt også andre ting dere mener er feil?

Jeg forsøkte si ifra på en pen og hyggelig måte, men da fikk jeg beskjed om at jeg skulle passe mine egne saker.

Ja, det er litt det med å ikke prøve å virke som en bedreviter, selv om det mest sannsynlig blir oppfattet sånn.

Man skulle tro de fleste hadde fått det med seg etter at det har vært så mye i media, men..

Hsr ikke sett det heldigvis, håper jeg hadde turt ig si ifra.

Ja, det er litt det med å ikke prøve å virke som en bedreviter, selv om det mest sannsynlig blir oppfattet sånn.

Man skulle tro de fleste hadde fått det med seg etter at det har vært så mye i media, men..

Ja, d tenker jeg og.

Jeg har sett pledd over vognåpningen, men ikke sagt ifra. Dessverre.
Men argumentet for å si ifra er at selv om man kan få kjeft og bli bedt om å passe sine egne saker så kan det jo allikevel få vedkommende til å tenke litt, og kanskje søke etter info og innse at de gjør noe som kan være farlig.

Har sett det mange ganger. Mest når jeg hat kjørt bil eller folk som jogger. Er vanskelig å få tak i de. Hehe. Men synes det er rart at folk ikke har fått det med seg.

Med pledd gjør jeg. Av hensyn til barnets sikkerhet. På samme måte som jeg sier fra om folk ikke sikrer barna sine i bil.

Andre ting jeg synes er "feil", men ikke direkte farlig? - Tja, nei, i grunn ikke.

Så en i dag som hadde et tykt pledd som var tosidig, med bomull eller noe på ene siden og mykt pusestoff (vet ikke hva det heter, haha) på andre siden. Så ser for meg at det er verre, og blir raskere varmt enn helseteppe feks, selv om det også blir fort varmt. Men hun tok det på vognen da hun gikk av bussen, så da fikk jeg ikke sagt noe. Vet ikke om jeg hadde turt uansett. Særlig ikke på bussen med så mange "tilskuere" i tillegg.

Vet om en som legger suttekluten over hele fjeset på ungen sin for å roe han ned. Hun mener gutten trenger det for å sove, men jeg mener det er helt feil uansett. Har ikke sagt ifra, da hun har litt lett for å bli sint :(

Har sett det og ikke sagt i fra. var på sykehuset da jeg så noen hadde pledd over vogna. jeg hadde hyperemesis og hadde mer enn nok med å konsentrere meg om å ikke kaste opp, så jeg gikk bare rett forbi.. De var også utenlandske så om de i det heletatt hadde skjønt hva vi prata om, var også en grunn til vi ikke sa noe...

Vet om en som legger suttekluten over hele fjeset på ungen sin for å roe han ned. Hun mener gutten trenger det for å sove, men jeg mener det er helt feil uansett. Har ikke sagt ifra, da hun har litt lett for å bli sint :(

Vi legger kosen over ansiktet til vår. Ellers roer hun seg ikke i vogna. Vi har prøvd lenge, eneste måten. Men vi dekker mest øynene da, og passer på at nese/munn er fri.

Kosen er en tynn flanellsbleie.

Ja eg har sett noen ganger men aldrig vågat å si ifra e redd eg får kjeft eller noet.

Jeg sier ifra hvis det er noe som er farlig (som teppe over vogn) og direkte galt, og holder ellers mine synsinger og meninger for meg selv.
Er ikke helt på helle-rød-maling-på-pelsbrukere-stadiet (og ang mange andre ting også) selv om jeg er dypt uenig.

Jeg har bare sett en unge hvor det blir gjort, det er en i slekta men det er ikke noe poeng i si noe. Moren vil ikke høre og bare kjefter så vi har alle gitt opp å si noe som helst.

Så en gang at ei dame hadde helseteppe over vognen, men jeg er elendig i å si ifra. Syns det er veldig ubehagelig. Merkelig nok har jeg ikke vansker med å si noe om noen røyker på plasser de ikke har lov.

Var en annen gang jeg så ei som hadde teppe over, men jeg sa ingenting fordi den dekket ikke hele åpningen, var mye sol. Tenkte at hun kanskje visste om risikoen og at det var derfor hun ikke dekket hele.

Back
Topp