Sier de...

Katey

Elsker forumet
...navnet sitt i stedenfor jeg/eg/æ?

Leste en eller annen plass at det var vanlig at de snakket om seg selv i tredje person frem til de var 3 år.

Oliver har hoppet over det stadiet. Han har alltid sagt eg i stedenfor navnet sitt. Han snakker om seg selv i tredje person kun når han skal tøyse om det.

tobias kaller seg selv bia.

sier ikke jeg eller æ som dialekta vårres e.. 

Oliver bruker begge deler.. Men mer og mer "jeg" nå [:)]

Må ta meg selv i at jeg også sier Oliver istedet for "du" [8D]

Amelia sier begge deler, men snakker mest om seg i tredje person [:)]

Prøver å få henne til å bruke mer jeg da, siden de høres så små ut når de omtaler seg med navnet. Og hun snakker jo lange setninger [:)]

Lilja bruker æ (jeg). Har ikke lagt merke til at hun snakker om seg selv i 3. person. Men vet det er veldig vanlig ja [;)]

mie har begyndt å snakke om seg selv i 3 person ja.. jeg er bevisst på og si du til henne når jeg omtaler henne eller hva jeg skal si.. dette gjør også pappaen og mine foreldre/søsken...men mine svigerforeldre sier mie uansett..jeg har kommentert det også, hørest ut som hun er baby synest jeg når de omtaler henne med navn istedet for å si du...menmen... hun er foresten sein å prate, derfor hun bare nå i det siste har omtalt seg i 3 pers. :)

Arian snakker om seg selv i tredje pers.ofte.'

Men i det siste går han rundt å tar seg selv på magen å sier- Ajaan heter min[:D] isteden for jeg heter Arian

Brukte navnet sitt for en stund tilbake men nå sier hun jeg[:)]

Sebastian sier jeg og meg.
[:)]

Begge deler. En stund sa hun "Navnetsitt eg ha gjort sjøl" om alt hun gjorde på egenhånd :P

For en ukes tid siden satt hun på krakken sin og kikka på et bilde av seg selv på veggen. Så pekte hun på bildet og ville snakke litt om jenta der, at det var henne osv. Så fortsatte jeg med mitt, og da hørte jeg i bakgrunnen "Det e Navn, baka (bilde av en gang hun hjalp til med å bake)." Så tok hun seg på magen og sa "Eg e meg!"

Imponerende syns jeg!

her sier de mitt/min til seg selv.sier kun navnet sitt hvis noen tar feil av dem.feks:"den er min" -"jeg er Mxxxxxx."
men om jeg hviser bildet av de på veggen feks.så kan de peke på seg selv og si navnet sitt.

Her går det i navnet og æ [:)]
Skal han si at noe er hans så sier han alltid: det er Nicolas sin

Back
Topp