Sier de sitt eget navn?

Gulltopp

Gift med forumet
Jenta mi heter Marie og hun kaller seg selv for Mie. Det er jo hennes måte å si Marie på, men jeg må si jeg synes det er så søtt, så jeg tar meg selv i å si Mie også. Vet ikke helt om jeg skal fortsette med det (og evt la det bli et kallenavn), eller si konsekvent Marie slik at hun også gjør det etterhvert...

Aurora har vel sagt navnet sitt i 1/2 år nå... "Ajoooda" hihi Så søt atte! [8D]

Her sier hun noe som ligner på sitt eget navn, og sier storebror sitt navn veldig bra [:)]

Maìa , med trykk på i-en. Heter Maria så synes det er bra. Eller så har hun sagt Jakob som er søskenbarnet i mange mnd. Hannah var vell et av de første ordene som kom på våren en gang, som da er storesøster. Ellers sier hun Lilly, som er søskenbarn og lekekammerat. Og så mommi...som er mormor

Hehe, Mirjam kaller alle (inkludert pappaen og besteforeldre og Leopold) for "mamma"...[:D] Så hun er langt unna å si sitt eget navn ja[8D]

Maya sier navnet sitt, dvs varierer mellom å rope og å synge det. HUn sier også Leonard sitt navn, men det er mer Leoaaaaj. Også sier hun både Nina (meg) og Geir (geijjjj - pappa'n) Er så flink atte'[:D][:D][:D]

Men Maya har vært utrolig tidlig med språk, så jeg blir overrakset innimellom. Skravler som en foss - HELE TIDEN!!![:D]

Hihi, så søte. M har en Silje i barnehagen, hun er "Sije". Her er det også mange "danda", som er tante. Hun har truffet mange av mine tanter i det siste, så jeg tror alle voksne damer er danda[:D]

Ja, med en søt forenkling Og så kan han navnet på alle de andre barna i barnehagen [:D] Og nå har han begynt å si fafa om farfar og okl om onkel.

ORIGINAL: Zerlina

Ja, med en søt forenkling Og så kan han navnet på alle de andre barna i barnehagen [:D] Og nå har han begynt å si fafa om farfar og okl om onkel.

Ja, Maya også. Utrolig morsomt....[:D][:D][:D]

Han er ikke engang i nærheten av å si Sebastian [8D] Men han begynner å bli mye flinkere nå, han gjentar masse ord. Og babler i vei [:)]

ORIGINAL: Fru Katthult

Dårlig med ord i det store og hele her i gården gitt [;)]

Mest avanserte han har sagt er Dæ Boo (Der er Boo), bamsen hans

Her og!
Går bare i pappa om dagen, og plutselig så er det litt mamma også. Og noen ganger sier han "takk" om han får noe.
[8D]

ORIGINAL: Zerlina

Fida også, som hun kaller seg selv. Hun kaller Håkon for HåHon og sier (eller roper vel mest slik som jeg pleier å gjøre [8|]) på mannen min Per. [8D]
Nå er Frida utrolig tidlig ute med språket og prøver vel stort sett å herme etter det meste vi sier.

Nei, hun sier ikke sitt eget navn enda. Men hun kaller bestefaren for pappa [8D]

Siden Astrid og Kristian er navnene på mine barn, så sier det seg selv at det tar litt tid! [8D]

Men, mine er langt ifra tidlig ute med språket, så det hadde nok kommet seint uansett!

Når jeg spør om hun kan si Astrid, svarer hun gledestrålende " JAAAA!" [:D]
Så hun kan det, men vil bare ikke vise noen andre det! [8D] He, he! [;)]

-Kan du si Dina? sier jeg. -Nnnn-a, sier Dina

ORIGINAL: Kaffikåno

Jenta mi heter Marie og hun kaller seg selv for Mie. Det er jo hennes måte å si Marie på, men jeg må si jeg synes det er så søtt, så jeg tar meg selv i å si Mie også. Vet ikke helt om jeg skal fortsette med det (og evt la det bli et kallenavn), eller si konsekvent Marie slik at hun også gjør det etterhvert...

Fint navn hun bruker på seg selv da [;)]
Her har vi bare kommet til "iiie" enda, men M'en kommer vel etterhvert den også tenker jeg [:)]

ORIGINAL: Solaa

ORIGINAL: LilleguttLillejentå

Siden Astrid og Kristian er navnene på mine barn, så sier det seg selv at det tar litt tid! [8D]

Men, mine er langt ifra tidlig ute med språket, så det hadde nok kommet seint uansett!

Når jeg spør om hun kan si Astrid, svarer hun gledestrålende " JAAAA!" [:D]
Så hun kan det, men vil bare ikke vise noen andre det! [8D] He, he! [;)]

Sindre er heller ikke så lett å si, men som sagt har han funnet den forenklede versjonen, Nanne [:)]
Så kanskje snuppa sier noe heelt annet, men som betyr Astrid [8D]

Kristian kalte seg selv for Didi lenge, og så ble det Didian, og nå sier han Kissian.
Astrid kalte han lenge for Bebi, så Glasti og nå nylig har han begynt å si Asti!
Og han ble 3 år i slutten av mars. [;)]
Men han har hatt en fantastisk god utvikling i sommer og høst!
Så lenge det går rette veien, er vi fornøyde! [:D]

Back
Topp