Siden det er 4 mnd til jul og folk er så kreative - hjemmelagde gaver?

Håperinderlig..

Glad i forumet
Dere som lager hjemmelagde gaver;

Hva lager ungene til besteforeldre osv?

Hva lager dere til familie og venner?

Jeg trenger inspirasjon

Jeg finnes ikke kreativ så jeg broderer etter mønster. Kjøper ferdigpakker med ramme. Motivene er som regel jul eller påske.

jeg har alltid laget scrappekalender til pappa... i fjor lagde jeg til mamma istedenfor... og det gjør jeg sikkert i år også...
jeg holder på å strikke bolero til datra til venninna mi...
fra T til tanter og onkler lager jeg en pose med litt ymse oppi.. pepperkaker han har bakt og pyntet, bilde osv osv.. ting som ikke koster stort..

i fjor malte T på kopper til den ene tanta og onklen min.. de ble tatt veldig godt i mot..
koppene kosta en slikk og en ingenting, og så hadde de tilbud på glassmaling på panduro..

Skal lage bjørkehjerter og lys med bilde av unga på.

Hva unga skal lage til besteforeldre og tanter er jeg ikke sikker på enda.
I fjord mala dei på lerret som vi ga bort

Klassikerene er jo f.eks. strikkede kjøkkenkluter (jeg hater strikking, ellers hadde jeg nok strikket sånne både til andre og med selv, de ser supre ut!), glass med hjemmelagde drops eller karameller, eller man kan ha sånn halvferdig kjeks-deig på glass, strikkede/tovede sitteunderlag, dekorerte lys, hjemmelagde kalendere, en kurv eller boks med kaker el, noe hjemmelaget likør el, lester, votter, fotoalbum/scrappet album med bilder, eller innrammet bilde av unger eller av de som mottar bildet...

Nei, der kom jeg ikke på flere. :p
Men for min del må jeg si at LESTER er aldri feil! Det er altså strikkede ullsokker, for dem som ikke skjønte det, det er vel kanskje et dialektord? Jeg bruker lester hele vintersesongen, så de blir veldig tynnslitte til slutt. Fatter ikke hvorfor folk som strikker i ett sett gir med andre ting når jeg hadde blitt SUPERGLAD for et nytt par lester, uansett farge.

I fjor strikket og tovet jeg sitteunderlag til de turglade foreldrene til meg og samboeren min. De falt virkelig i smak:) Og superenkelt å lage!

I år får de aller fleste hjemmelaga julegaver håper jeg

For 2 år siden laga jentungen gryteunderlag til alle besteforeldre og oldeforeldre. Noen av de ble slik:

Ellers har ho laga julekuler med decupage, tegninger i ramme, mala på kopp.... Det er uendelig masse ting ungene kan lage. Ta en titt på Panduro.

Ellers har jeg laga ei list med ting jeg vil lage i år. Her er noen tips:

* pengepung/ portmonè
* brilleetui
* varmepose/ varmepølse
* handlepose/ bag
* brødkurv
* øredobber
* smykker
* telysestaker med deupage

Mulig det kommer noe mer......

I fjor lagde jeg såper med div lukter og fasonger (kjøpte ganske rimelig utstyr på Panduro), vi lagde gryte underlag, gikk sammen med naboen og kjøpte en kvm med hvite fliser og spesiell maling på Panduro, møbel knotter får man billig på Europris så riper de ikke opp bordet.

et glass/en pose med hjemmelaget godteri?

Her skal vi fremkalle bilde på lerret størrelse 70x50cm av vesla, men det blir jo fra oss.. Så fra mini blir det nok hånd/fotavtrykk av gips, eller fingermaleri på lite lerret. I fjor laget jeg små lerret hvor jeg overførte bilder fra ark til lerretene. De falt veldig i smak og henger på veggen der :)

Ellers så skal vi bake en del og jeg tenker at det blir kjøpt noen cellofanposer av den større typen som blir gitt bort fra mini. 
Også skal vi kanskje ha et lite "juleverksted", vi to, og lage litt julepynt som vi også kan pakke inn og gi bort :)

Noe av det vi har gitt er

*hjemmesydde votter
*hjemmelaget drops
*hjemmelaget såpe
*hjemmelaget kalender (noe fam MÅ ha hvert år, ellers blir det KRISE =P)

Aner ikke hva jeg skal finne på i år...

Nøste77 skrev:
I år får de aller fleste hjemmelaga julegaver håper jeg

For 2 år siden laga jentungen gryteunderlag til alle besteforeldre og oldeforeldre. Noen av de ble slik:

Ellers har ho laga julekuler med decupage, tegninger i ramme, mala på kopp.... Det er uendelig masse ting ungene kan lage. Ta en titt på Panduro.

Ellers har jeg laga ei list med ting jeg vil lage i år. Her er noen tips:

* pengepung/ portmonè
* brilleetui
* varmepose/ varmepølse
* handlepose/ bag
* brødkurv
* øredobber
* smykker
* telysestaker med deupage

Mulig det kommer noe mer......

Hvordan lagde du de gryteunderlagene?
Dem var kjempefine, og en super julegave-ide:)

Back
Topp