Siden dere er så engasjert ;) *litt mer bryllup*

Stibli

Forumet er livet
Hva med alkoholen da? Hvis brudeparet betaler alkohol til middag og kaffe avec + eventuelt en bong eller to, og så kan man kjøpe den alkoholen man ønsker i baren til innkjøpspris, altså ikke restaurantpris. Brudeparet tjener ikke på alkoholen, men ønsker bare å gå i null for å begrense utgiftene litt. Dette kan også gi mulighet for å invitere enda flere gjester.

Hva syns du?

Vi planla et stort bryllup med stoor middag på et bryllupslokale med full pakke. Da hadde vi tenkt å sponse all alkohol til maten, pluss en kaffe avec og noen bonger, men resten måtte de ha kjøpt selv. Dette fordi det var flere av gjestene som ville ha drukket seg helt kake dritings og ødelagt kvelden for alle hvis det var fri bar, så det hadde ikke noe med gjerrighet å gjøre, mest det at vi ikke arrangerte noe fylleslag.
Nå skal vi uansett ikke ha det så stort, vi kjører litt mer low key sammen med de nærmeste og de skal få drikke så mye de vil, siden vi stoler på at de kjenner grensene sine.

Så jeg valgte ikke noe alternativ på avstemminga, fant ikke en som passa helt...

ORIGINAL: paprika

Det er i utgangspunktet helt greit. Litt enig med hun over her som gjør det for å ungå drita folk.

Men synes også det er litt rart at man må betale i et bryllup. Som gjest bruker man jo ofte 1000 kr på gave, og penger på klær og sko. Noen ganger også for overnatting. Synes egentlig ikke at det passer seg at man skal betale for seg i bryllupet da.

Om dere gjør det for å ha fler folk så ville jeg nok heller valgt ut de nærmeste vennene og familien, og heller betalt alt slik at opplevelsen for de som er der og for dere blir den beste. Om dere gir 2-3 bonger så er det flott, noe mer enn det trenger man jo ikke å drikke etter 4 glass vin og en avec til middag og kaffe. Da hadde ihvertfall jeg begynt å nærme meg upassende....

Signerer denne[:D]

Jeg syns det er helt greit å gjøre det på den måten. Vi hadde ikke alkohol i vårt bryllup, det ble billig det![:D][;)]

Det er i utgangspunktet helt greit. Litt enig med hun over her som gjør det for å ungå drita folk.

Men synes også det er litt rart at man må betale i et bryllup. Som gjest bruker man jo ofte 1000 kr på gave, og penger på klær og sko. Noen ganger også for overnatting. Synes egentlig ikke at det passer seg at man skal betale for seg i bryllupet da.

Om dere gjør det for å ha fler folk så ville jeg nok heller valgt ut de nærmeste vennene og familien, og heller betalt alt slik at opplevelsen for de som er der og for dere blir den beste. Om dere gir 2-3 bonger så er det flott, noe mer enn det trenger man jo ikke å drikke etter 4 glass vin og en avec til middag og kaffe. Da hadde ihvertfall jeg begynt å nærme meg upassende....

Skrev det bare siden noen andre i den andre tråden mente at man kunne gjøre mat og drikke mye billigere for å få råd til å ha flere av de gjestene man ønsket i bryllupet. Da slapp man å måtte kutte ned på gjestelisten pga økonomi. [:)]

vi hadde fri drikke til middagen og 2 bonger og bailyes/cognac til kakene, synes igrunnen det var nok alkohol og om noen ville ha noe mer, så betalte de selv! er ikke noe fyllefest dem skal på heller, og vi har noen i familien som ikke eier begrensninger.[:)]
vi hadde skikkelig vennefest helga etter bryllupet, og tok den ut da [:D]

Skjønner jo at noen vil gjøre det sånn, men vi hadde fri bar, og det var det eneste riktige for oss. 

Hvis man har bryllupet på et hotell etc, syns jeg det ikke gjør noe om gjestene må betale litt. De er jo ikke der for å få gratis drikke(håper jeg[:-][:D]), så om det får vin/øl til maten og kanskje noe cognac/likør til kaffen og et par bonger, syns jeg det holder i massevis[:)]
Var i bryllup i fjor sommer, men det på et lokale, så der hadde de kjøpt inn masse forskjellig drikke og "hyret" en bartender som mixa drinker. Men der hadde de ikke så mye valg da, det måtte jo liksom blir fri bar...

Jeg kommer ikke til å ha fri bar. Men det er ikke for å spare penger, men for å unngå fyllekalas...
Nå prøvde søstera mi fri barn i fjor sommer og jeg så hvordan det gikk..
Jeg sponser vin/øl under maten. Cognac og Baileys til kaffen samt 3 bonger hver seg. Resten får folk kjøpe selv. Baren åpner heller ikke før barna har gått hjem, på den måten får vi lagt fylla til der den hører hjemme[:D]

Bare kom til å tenke på en ting... Håper ikke du tar det ille opp[:)] Men ser jo på trådene at du er i bryllupsmodus og det er jeg også. Gifter meg til sommeren[:D]

Men har du tenkt å invitere folk til kaffe og fest - samtidig som de må betale for drikke? Er kanskje litt teit jeg, men tror jeg ville reagert om jeg var invitert til kaffe og kaker i et bryllup og måtte betale for det jeg ville drikke. Blir litt annerledes for de som er i middagen[:)]

Helt i orden vettu [:D] Er i bryllupsmodus ja, gifter oss neste år [;)] Dette er ikke nødvendigvis ting vi har bestemt oss for, men jeg så i den tråden angående "dårlige" ting i bryllupet at mange var engasjert, og jeg ble nysgjerrig på hva folk syns om diverse [:)] Vi har vurdert kaffegjester ja, men dette med alkohol blir mest sannsynlig ikke en problemstilling for oss, for i de lokalene vi har sett på så får vi uansett ikke lov å selge alkohol - kun servere.

Men som sagt så bare lurer jeg på hva folk egentlig syns, for det med alkohol og kaffegjester ble lagt mye fokus på i den tråden [:)]

Vi feiret brylluppet våres på et festlokale så her handlet vi inn alt selv å det var fri bar.

ORIGINAL: 3 stars

Vi feiret brylluppet våres på et festlokale så her handlet vi inn alt selv å det var fri bar.

Det gjorde vi og, men vi hadde kun øl og vin ikke sprit og ingen i bryllupet vårt ble overstadig beruset..

absolutt helt ok at man betaler for d man drikker, så lenge de stiller med vin/øl til maten....resten kan man da ha med selv ell kjøpe i baren! Syns ikke brudeparet skal sitte igjen med den regningen på drikke til alle andre!

Back
Topp