Sideleie?

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
På sykehuset la noen av pleierne lille i sideleie når de la henne i sengen og det har jeg gjort og når jeg har kommet hjem. Hun har en tendens til å vri seg over i sideleie om hun legges på ryggen. Men, nå oppdager jeg at dette er (sammen med mageleie) forbundet med krybbedød?:o Noen som vet noe mer om dette?:(

Jeg legger også i sideleie, men bare på dagtid når jeg kan følge med. Syntes ofte han sover bedre på siden, det blir mindre av de ufrivillige rykningene.

Han her sover også bedre i sideleie... Bytter på på dagen, men om natta sover han godt på ryggen i senga si heldigvis:)

Lillegutten min sover også best i sideleie. De la han sånn på sykehuset. Jeg leste at det ikke er farlig dersom babyen ikke klarer å havne på magen. Men jeg legger han på ryggen om natten når jeg selv skal sove.

Jeg har hørt at de ofte legger babyene i sideleie på sykehuset fordi det hjelper på kvalmen. Mange nyfødte er jo kvalme etter å ha svelget fostervann.

Jeg legger bebisen litt på siden,bygger opp med dyna f.eks på den ene siden for å gi han en liten vipp. Dette er spesielt hvis han ikke får rapt etter mat,slik at hvis han gulper,renner det ut og ikke ned igjen. Han sovner ofte midt i måltidet,og noen ganger er det umulig å få ut noe luft. Da vil jeg heller være sikker på at han ikke setter sitt eget gulp i halsen,enn å på død og liv legge han på rygg :)

La henne på ryggen i natt og det har faktisk gått greit☺️ Så, da blir det ryggen om natten og sideleie på dagen når jeg kan sitte og glo:p

Her vrir han seg over på siden selv. Lar han få sove på siden når han gjør det, men legger han alltid på rygg selv.

Back
Topp