Side bed eller babynest

K-40744117

Første møte med forumet
Hei!
Førstegangsfødende her, og lurer på hva som kan være best av side bed eller babynest?
Jeg er enslig og har derfor god plass i sengen ved siden av meg, det blir derfor ikke typisk samsoving.

Jeg tenker ja takk begge deler. Jeg bruker babynest gjerne når lille sovner i stua (sove i nestet i sofaen). Bedside synes jeg er fint for nattsoving. Men ikke sikkert du har behov for bedside i det hele om du har såpass god plass i sengen altså.

Du kan jo evt kjøpe en brukt bedside, så blir det ikke så mye penger ut om det ikke blir brukt.

Er fjerdegangs og synes det er bortkasta med side bed . Ungene har samsovet inntil meg og jeg ser mange av de som har sier det samme, at barna ender likevel ved sidna . Babynest …hadde , men ble aldri brukt , men det er det er det faktisk noen babyer som elsker det . Jeg har nesta selv med tepper rundt . Og babyene har likt det bedre enn babynest . Hadde droppet bedside , spesielt om dubstep er alene. Jeg er alene selv og plenty plass :)

Tror det ikke er anbefalt å la dem sove i babynest på natt. Velg heller bedside. Jeg hadde bedside, men ble fint lite brukt, han lå for det meste i armkroken. Skal prøve på bedside igjen nå, håper på bedre resultat denne gangen.. :)

Hei, jeg er også alene og brukte en Easygrow madrass i starten. Det funket helt topp for meg og baby :) Det er en babyseng med vegger som enkelt kan taes ned for å amme om natten. Jeg hadde min midt i dobbeltsengen, og så flyttet jeg hele meg fra den ene siden til den andre etter at jeg ammet baby. Det gjorde at jeg slapp å huske på hvilken pupp jeg sist ammet på :)

https://www.rudo.no/products/easygr...HVBgOdFBFWQ2bCwNZTZ47Ix5VxVp-QZhoCv_MQAvD_BwE

Hei!
Førstegangsfødende her, og lurer på hva som kan være best av side bed eller babynest?
Jeg er enslig og har derfor god plass i sengen ved siden av meg, det blir derfor ikke typisk samsoving.
Hvis du er alene og tenker å amme, så hadde jeg sagt dropp bedside. Du kan enkelt kjøpe en brukt seng, hvis du oppdager at du sover dårligere med baby i senga sammen med deg. De nettene mannen sover på sofaen så har jeg alltid baby med mer i senga. Det er så utrolig lettvint, baby sovner raskere og sover lengre på morgen.

Et godt tips jeg har hørt fra andre er å likevel kjøpe en sprinkelseng som kan stå klar. Den kan du bruke til dagsoving, og dermed tilvenne baby på at den må klare å sove alene også. På den måten kan du kjapt bytte til sprinkelseng dersom det ikke fungerer med samsoving på sikt.

Her har vi opplevd at samsoving slutter å fungere i det ungen bikker 8-9 måneder og klarer å sitte oppe på egenhånd. Men vet at mange andre trives med samsoving i åresvis - så der er det nok store variasjoner!

Tenker bedside og nest dekker helt ulike behov. Bedside er til natten og nest til dagtid. Vi kjøpte bedside til første barnet, men ble aldri brukt. Hun fant ikke roen der, og jeg synes ikke det var så lettvint å flytte henne frem og tilbake ved amming. Vi kommer til å prøve med bedside for nr 2 også, men har mine tvil om det fungerer. Er nok størst sjans for at vi ender med samsoving igjen.

Nest synes jeg er greit - spesielt bærbart. Kan brukes til å flytt baby rundt i huset, kan bysse i bedside for å få baby til å sove, og kan ha det i vogna sånn at man får bært baby sovende inn hvis hen har sovna på trilletur. :)

Vi brukte bedside med sistemann, men jeg ser at det ble bortkastet penger. Babyen sov ikke i den før han nærmet seg 3 måneder, og noen uker senere var han altfor stor til den. Da gikk vi over til vanlig sprinkelseng som vi har inntil vår seng. Eldstesøskene sov i sprinkelseng fra fødselen av.

På dagtid har alle sovet enten i bæresele (særlig det første halvåret) eller vogn.

Back
Topp