Si opp kontantstøtten

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Jeg har kontantstøtte, men etter en spontan avgjørelse begynte gutten på 18 mnd i barnehage denne mnd. Jeg har ikke kommet så langt å gi beskjed til nav enda. Kan jeg bare ringe?

Oooog har jeg rett på kontantstøtte denne mnd?

Noen sier det går automatisk,men det er vel lurt å ringe nav selv og gi beskjed for å være helt sikker.

Jeg ville bare tatt en telefon til nav så fort som mulig og forklare situasjonen :) Jeg har også hørt at det skal gå automatisk, men da har du i hvert fall gitt beskjed og har ditt på det rene :)

Hadde ringt og sagt ifra til nav selv. Så er man sikker. Og du får kontantstøtte denne mnd.

Jeg har kontantstøtte, men etter en spontan avgjørelse begynte gutten på 18 mnd i barnehage denne mnd. Jeg har ikke kommet så langt å gi beskjed til nav enda. Kan jeg bare ringe?

Oooog har jeg rett på kontantstøtte denne mnd?
Ja, du skal ha rett til støtte denne mnd. Men du må ringe og gi beskjed.

Hadde ringt og gitt beskjed :-)

Her ga vi muntlig beskjed pr telefon og skriftlig beskjed (som vi mottok bekreftelse på at vedtaket ville bli avsluttet)

Snuppa her begynte når hu var 18mnd, jeg ringt nav og oppga dato hu begynte :) Får tom. den mnd barnet begynner i bhg, så du vil få denne mnd også :)

Jeg fikk beskjed i vedtaket om at jeg måtte si opp selv. Gjorde det over mail.

etter reglene som har høsten 2013 så har du iallefall rett på kontantstøtte denne mnd, men ring NAV du :)

Ein får kontantstøtte den mnd barna begynner i barnehagen uansett når i mnd han/ho begynner, gjer ein ikkje?

Back
Topp